Triumph Street Triple-tråden

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Tack för det!
Vet faktiskt inte, minnesförlust.
Ligger inne sedan 6 veckor tillbaka. Kommer vara inlagd ett bra tag till. Men har till slut lyckats komma ur sängen och upp i rullstol! :tummenupp

Du får krya på dig :krama Och fortsätt häng på forumet så du håller igång intresset (eller får tillbaka det om det försvann?).

Du får pimpa rullstolen så länge:yoparty
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Tack för det!
Vet faktiskt inte, minnesförlust.
Ligger inne sedan 6 veckor tillbaka. Kommer vara inlagd ett bra tag till. Men har till slut lyckats komma ur sängen och upp i rullstol! :tummenupp

Ajaj vad tråkigt! Skönt att du iaf verkar repa på dig så smått! :krama Det måste ha varit en hoj av "utombrittiskt" märke som försatte dig i den här situationen, fy dem! Glöm nu inte att beställa lite hojtidningar från nära och kära så du har något att läsa på sjukan. :yoparty
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Du får ta dit laptop å hörlurar å prodda skiten ur sjukhuset =)
Krya på dig mannen!
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Det var faktiskt en Str3 R jag kraschade.. På Triumph Road Show. Inte alls skämmigt.............
 

Thompax

Got symaskin?
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC!
Hojen! (180mil) Dock väntar jag fortfarande på flyscreen och arrow system...
 

Bifogat

  • triplerrr.jpg
    triplerrr.jpg
    247.3 KB · Visningar: 182

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Hej Allihop!

Tänkte bara höra med alla likasinnade över denna underbara cykel...

Jag hämtade ut min street R för 2 veckor sedan med arrows slip-on ...
Min fråga är nu hur man får ur db dödarna? Jag hade den inne på första servicen igår och de skulle hjälpa mig att ta ur dem och mapa den.. men de lyckades inte få ur dem "sa de"..
Någon som har ett bra svar på hur jag får ur dem? vålda? :c)
 

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Ja
Blev igår ägare till en -09 Street Triple R med 195mil på mätaren! :D
Bara klara kortet nu så man får ut och åka! :)
 

Str3 R

Guest
Det var faktiskt en Str3 R jag kraschade.. På Triumph Road Show. Inte alls skämmigt.............

Var det den orange:a som var extra utrustad med typ allt?

Ah, den saknade en högerspegel sen? Jag provkörde den på MC Live på Barkarby, en go hoj det där men jag saknade högerspegeln... :va
Den kändes för övrigt helt okej i skicket så det var väl inga märkbara skador (?).

Kan passa på att fråga er som äger en Street; kvalitetsmässigt – hur är de? Inga krångel eller nåt som spökar? Serviceintervaller? Jag funderar på att köpa mig en fast en vanlig Street och undrar vad ni tycker om hojen som redan har en. :)
 
Last edited:

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Ort
Nacka
Hoj
Street Triple R -09
Svårt att uttala mig om kvalitén då jag endast ägt min i 1 vecka :)
Underbar hoj otroligt enkel att hantera lätt och bra effekt. 3 cylindrar är perfekt för mig.
Service är det jag kan svara på var 1000e mil eller varje år var det dom sa till mig och vad som står i boken.

Någon som har en röd Street triple? Den färgen är så j-vla snygg speciellt med flyscreen och bellypan, nästan så att jag vill lacka om min mattgråa :)
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Ah, den saknade en högerspegel sen? Jag provkörde den på MC Live på Barkarby, en go hoj det där men jag saknade högerspegeln... :va
Den kändes för övrigt helt okej i skicket så det var väl inga märkbara skador (?).

DU är rolig du =)
1. Högerspegel har man väl aldrig på en fighter? ;)
2. Hojen jag kraschade är oigenkännbar, tror inte det fanns 1 hel del kvar.


För övrigt vad gäller Street3 är den helt underbar, kan inte komma på en enda negativ sak FÖRUTOM dålig dämpning. Så ska du köra snabbt eller på bana MÅSTE du ha Street3R
 

Fragger

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Mantorp
Hoj
KTM Duke -04
Ah, den saknade en högerspegel sen? Jag provkörde den på MC Live på Barkarby, en go hoj det där men jag saknade högerspegeln... :va
Den kändes för övrigt helt okej i skicket så det var väl inga märkbara skador (?).

Kan passa på att fråga er som äger en Street; kvalitetsmässigt – hur är de? Inga krångel eller nåt som spökar? Serviceintervaller? Jag funderar på att köpa mig en fast en vanlig Street och undrar vad ni tycker om hojen som redan har en. :)

Har haft min sen December 2008. Inte haft ett enda kvalitetsrelaterat problem än så länge i alla fall. Är mycket nöjd med den än så länge :tummenupp
 

Str3 R

Guest
DU är rolig du =)
1. Högerspegel har man väl aldrig på en fighter? ;)
2. Hojen jag kraschade är oigenkännbar, tror inte det fanns 1 hel del kvar.

För övrigt vad gäller Street3 är den helt underbar, kan inte komma på en enda negativ sak FÖRUTOM dålig dämpning. Så ska du köra snabbt eller på bana MÅSTE du ha Street3R

Oh sorry, den jag provkörde var orange och hette R så jag antog det var den. Märkligt vad mycket skador du fick då om den bara kraschade en högerspegel… ;)
Jag läste lite längre upp senare, skulle ha läst på lite före jag skrev nåt.

Jag har också letat efter negativa kommentarer på forum världen över men de verkar vara få. Dock hittar jag fler positiva inlägg och det är ju bra, Triumph Center nämnde att de sålt ett 50-tal och ingen har kommit tillbaka för att det ska ha varit fel hoj eller missnöje/krångel av nåt slag.
Sen dammsög jag Blocket, finns knappt några till salu ens begade. En svart, en grön och så nya. Jag vill ha en röd så jag tänker sikta in mig på en röd.
 

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
Nada
Jag hade ett kvalitetsproblem som åtgärdades på garantin. Oljeläckage som en äkta Triumph :) Tempgivare motor med läckande packning om jag inte minns fel. Dom tätade även startmotorninfästningen har jag för mig.

För övrigt är det ju helt klart en schysst hoj. Lite ryckigt insprut kan jag tycka och även andra. R är en halvt överflödig modell som talar till mycket vill ha mer egenskapen hos oss, om man inte pressar bana kanske eller bara gillar färgen. Kommer man dragandes med bantjafset kan man ju lika gärna köra riktig sporthoj. Du loosar ju iaf på rakorna om du puttrar street hoj :arsele Klart det är kanske skillnad om man är lite tyngre vad gäller fjädringen även i inspirerat väg-tempo. Bromsar, inge konstigt alls.
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Ha ha, ja ingen riktig Triumph utan revirpink!
Det lilla jag känt på den upplevde jag den som skoj och lagom för mig, jag kör inte bana (än) så justera dämpare är onödigt för mig. Upplevde också att jag kunde vända på en 5-öring och jag satt bortskämt bra på den, som om den vore snickrad efter min ergonomi och kroppsform. I början tyckte jag att grodlysena var fula men efter en provtur är t o m dom accepterade. Tänk så man kan svänga, nu är de t o m gulliga. :)
En provtur till på lite längre sträcka ska jag göra, jag har redan fastnat för den tillräckligt så jag lär väl bli ordentligt nerkärad i den sen.
 

Robban77

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen...
Hej Allihop!

Tänkte bara höra med alla likasinnade över denna underbara cykel...

Jag hämtade ut min street R för 2 veckor sedan med arrows slip-on ...
Min fråga är nu hur man får ur db dödarna? Jag hade den inne på första servicen igår och de skulle hjälpa mig att ta ur dem och mapa den.. men de lyckades inte få ur dem "sa de"..
Någon som har ett bra svar på hur jag får ur dem? vålda? :c)

Det är inte så knepigt! Man måste ta bort klackarna som håller dp-dödarna! Först tar du bort en ring som sitter längst ut, de ser du när du tittar in i burken! Sedan när de är borta kan du känna att db dödarna sitter lite löst. Det enda som håller dem på plats är då "klacken" som är i samma material (aluminium) som dämparen. Jag tog en kniv och hammare till hjälp! Du kanske får ta lite sandpapper för att göra kanten len.. Sen är det bara att dra ur db dödaren och njuta av ljudet!

//Robban
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
R är en halvt överflödig modell som talar till mycket vill ha mer egenskapen hos oss, om man inte pressar bana kanske eller bara gillar färgen. Kommer man dragandes med bantjafset kan man ju lika gärna köra riktig sporthoj. Du loosar ju iaf på rakorna om du puttrar street hoj :arsele Klart det är kanske skillnad om man är lite tyngre vad gäller fjädringen även i inspirerat väg-tempo. Bromsar, inge konstigt alls.

Tycker du snackar goja rent ut sagt. ;) Eller kanske du helt enkelt inte kör "inspirerande"?

R är allt annat än överskattad. Ca 7000 dyrare än standard, vilket är fruktansvärt bra pris med tanke på vad de dyrare fjädrings- och bromskomponenterna kostar.

Jag märkte redan efter 2 månader med Str3 att fjädringskapaciteten är alldeles för låg för "inspirerad" körning. Inte kul att bottna framgaffeln i en kurva bara för att det är lite kass asfalt.
Kollade runt vad det skulle kosta att fixa till fjädringen och det landade på en bra bit över 7000. Hade jag inte kraschat nu precis, hade jag tänkt byta in min standard mot en R (med typ 30k i förlust).
Därför vill jag gärna rekommendera andra som vet med sig att de ska köra hojen någorlunda hårt att absolut köpa en R och inte göra samma dyra misstag som mig.
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Det är inte så knepigt! Man måste ta bort klackarna som håller dp-dödarna! Först tar du bort en ring som sitter längst ut, de ser du när du tittar in i burken! Sedan när de är borta kan du känna att db dödarna sitter lite löst. Det enda som håller dem på plats är då "klacken" som är i samma material (aluminium) som dämparen. Jag tog en kniv och hammare till hjälp! Du kanske får ta lite sandpapper för att göra kanten len.. Sen är det bara att dra ur db dödaren och njuta av ljudet!

//Robban



Tack så hemskt mycket ska kolla på det ikväll :D
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top