Crank
Ny medlem
Tycker du snackar goja rent ut sagt. Eller kanske du helt enkelt inte kör "inspirerande"?
R är allt annat än överskattad. Ca 7000 dyrare än standard, vilket är fruktansvärt bra pris med tanke på vad de dyrare fjädrings- och bromskomponenterna kostar.
Jag märkte redan efter 2 månader med Str3 att fjädringskapaciteten är alldeles för låg för "inspirerad" körning. Inte kul att bottna framgaffeln i en kurva bara för att det är lite kass asfalt.
Kollade runt vad det skulle kosta att fixa till fjädringen och det landade på en bra bit över 7000. Hade jag inte kraschat nu precis, hade jag tänkt byta in min standard mot en R (med typ 30k i förlust).
Därför vill jag gärna rekommendera andra som vet med sig att de ska köra hojen någorlunda hårt att absolut köpa en R och inte göra samma dyra misstag som mig.
Det kanske kan bero på hur man kör visst, men min bottnar inte pga dålig asfallt i kurvorna iaf, eller jo om man lägger sig på styret eller greppar broms och stötter i en grop/gupp kanske. Har aldrig märkt av att den skulle bottna faktiskt. Bak kanske den kan vara lite stötig men har inte märkt av sagg. Jag kanske inte kör mest inspirerat här, men jag puttrar inte heller. Man får ju jobba runt lite på hojen, aktivera benen avlasta armarna och inte bara sitta där som en köttklump