Triumph Street Triple-tråden

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Jag kommer förhoppningsvis vara en stolt ägare av en street triple inom en vecka eller två. Jag har testat lite olika hojar inför mitt första inköp. Jag testade främst er-6:an som anses vara en bra nybörjarhoj. Den är säkert jättebra men ett råd till er som trånar efter en er-6 är att inte provköra street triple samtidigt. Skillnad som natt och dag. Valet var lätt för mig.

Går inte överhuvudtaget att jämföra dessa maskiner. Folk tror att STR3 är en nybörjarhoj och glömmer faktum att det är en avklädd Daytona(!)

Men visst prismässigt och försäkringsmässigt kvalar den ju in fint som nybörjarhoj :yoparty

Str3 R

Guest
Går inte överhuvudtaget att jämföra dessa maskiner. Folk tror att STR3 är en nybörjarhoj och glömmer faktum att det är en avklädd Daytona(!)

Men visst prismässigt och försäkringsmässigt kvalar den ju in fint som nybörjarhoj :yoparty

Det är sant, en avklädd Daytona och det står det ju på Triumphs hemsida. Daytonan har dock fler hkr än Str3. Jag hörde pratas om att om man sätter på Daytonas stötdämpare så blir Str3 bättre, stämmer det? Kanske det är det som sitter på Str3 R? Har inte kikat så noga på den biten.

Fullt krig just nu, min man säger: ”Inte en hoj till i garaget!”
Då kontrar jag: ”Inte ett modellflygplan till här!”
Undrar vem som vinner, han eller jag? Om jag får köpa den där Str3 så får han köpa fler modellflygplan, enkel matematik. :)

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Inga probs att skjutsa

JAAAAA!!:rock jag klarade uppkörningen idag! och det första jag gjorde var att åka hem och hämta skinnstället och sticka iväg på en provkörning av en street triple! jag är kär!:kär och imorn ska jag till banken så det blir nog affär på fredag!!:D men det är en sak jag undrar över! jag hade tänkt köpa till arrow 3-1 pipan. men min kära hona:tuttar kommer ju vilja åka med ibland,:död och på dom bilder jag sett med 3-1 där skjutspinnarna är kvar ser det ut som om dom sitter jäkligt nära pipan.:gnissla är det någon av er som har 3-1 som brukar skjutsa? är det något problem? tack på förhand!:tummenupp

Hej!

Grattis till kortet!

Jag har 3-1 systemet och har skjutsat väldigt mycket, det är inte några problem alls, bara att tuta och köpa (och köra)!

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
En liten naken 3:a

Förvisso har ju Str3 bra mycket mer kusar gömda under sitsen än ex er6-an men själva motorn kändes ju som en fröjd att köra jämfört med kawan. Den kändes silkeslen i acc samtidigt som den hade ett härligt drag. Allt som allt kändes str3 som bra mycket mer prisvärd hoj.

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
fan så gutt körkortet fixat!, ska nog pilla bort strypet i dagarna och se va den går för ;)

mansmag

Ny medlem
Gick med
7 May 2010
Hoj
Triumph Street Triple -2010
Skum grej

Igår satt jag på en restaurang vid Skarholmen utanför Uppsala.
Jag hade parkerat hojen utanför så jag hade hyffsad uppsikt över den.
Det här stället är en båtklubb som man inte riktigt bara åker till om man inte har nåt ärende dit.
Vips så dyker det upp en svart Street triple med 3-1 system. En kille körde och en tjej satt bakpå. Jag tänkte oj va skoj med en str3 till i stan.
Det som var skumt var att tjejen klev av hojen och tittade noga på min cykel. Sen såg det ut som att hon ringde i telefonen och sen skrev hon ned nåt på ett papper. Jag så inte så bra därifrån jag satt, men andra som var där har berättat för mig.
Sen åkte de bara iväg.

Vad ska man tro?
Om de åker runt för att kolla regnummer så är det absolut inte det första stället man åker till!

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Ja
Igår satt jag på en restaurang vid Skarholmen utanför Uppsala.
Jag hade parkerat hojen utanför så jag hade hyffsad uppsikt över den.
Det här stället är en båtklubb som man inte riktigt bara åker till om man inte har nåt ärende dit.
Vips så dyker det upp en svart Street triple med 3-1 system. En kille körde och en tjej satt bakpå. Jag tänkte oj va skoj med en str3 till i stan.
Det som var skumt var att tjejen klev av hojen och tittade noga på min cykel. Sen såg det ut som att hon ringde i telefonen och sen skrev hon ned nåt på ett papper. Jag så inte så bra därifrån jag satt, men andra som var där har berättat för mig.
Sen åkte de bara iväg.

Vad ska man tro?
Om de åker runt för att kolla regnummer så är det absolut inte det första stället man åker till!

Misstänksam som man är så är det lätt att tro att någon är ute efter "reservdelar"....håll koll på hojen..:/

Str3 R

Guest
Yes! Provkörde en Str3 och kan bara konstatera: jag är kär. =)
Men Arrow-systemet lät för ettrigt, me dislike det systemet. Kan inte sitta i flera mil och lyssna på det så det får nog bli ett 3:1-system i så fall, tyckte Str3 R med 3:1-system lät bättre på MC Live.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Jag söker efter en sadelkuts (kåpa) för ombyggnation. Den får alltså gärna vara repig eller t.o.m sprucken. Färg spelar inte heller nån roll.

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
Yes! Provkörde en Str3 och kan bara konstatera: jag är kär. =)
Men Arrow-systemet lät för ettrigt, me dislike det systemet. Kan inte sitta i flera mil och lyssna på det så det får nog bli ett 3:1-system i så fall, tyckte Str3 R med 3:1-system lät bättre på MC Live.

Hmm Arrowsystemet = 3-1-systemet :confused:

Varken Arrow slipon eller helsystem låter ettrigt i min mening.. Däremot finns en del andra slipons som låter rätt ettriga. Dubbelkolla vad det var du körde så du inte råkar handla fel.
För handla det ska du! Du får ju ha lite pli på gubben ;D

Str3 R

Guest
Oops, jag var inte tydlig, hade lite brådis men det sitter dubbla Arrow-burkar på hojen, jag kikade inte så noga på systemet annat än att två såna där vill jag inte ha i alla fall. Tyckte nog att den på MC Live hade ett bättre ljud (dovare).

Här är bild på just den jag provkörde.

Last edited:

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
Oops, jag var inte tydlig, hade lite brådis men det sitter dubbla Arrow-burkar på hojen, jag kikade inte så noga på systemet annat än att två såna där vill jag inte ha i alla fall. Tyckte nog att den på MC Live hade ett bättre ljud (dovare).

Här är bild på just den jag provkörde.

Det är slipons, de låter mindre än 3-1... Men 3-1 kanske låter dovare som du säger. 3-1-systemets ljud påminner mig om en BMW sport bilmotor.

Jag tycker fan inte en Traja ska vara röd, lämna det åt Ducati!

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09
Röd är skitsnyggt ju speciellt i verkligheten på bild är det inte alls samma känsla som live.. en röd flyscreen på den bara så blir den ännu snyggare.

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Tänkte jag skulle modda min R lite... vet nån om daytonans övre styr krona passar rätt upp å ner? Lite sugen på daytona styre på den ;)

Ahab

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Triumph Street Triple -09
Zard slip-on

Howdi,
Har köpt ett Zard-slipon till s3an som jag tänkte sätta på. Aldrig pillat med sånt förut, någon pedagogisk person som har en how-to-beskrivning och vill dela med sig? :)

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R

Ahab

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Triumph Street Triple -09
Sådär!

Howdi,
Har köpt ett Zard-slipon till s3an som jag tänkte sätta på. Aldrig pillat med sånt förut, någon pedagogisk person som har en how-to-beskrivning och vill dela med sig? :)

Det var ju inga problem alls... låter riktigt gött nu :)

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Hoj
triumph street triple -10
Hej!

Grattis till kortet!

Jag har 3-1 systemet och har skjutsat väldigt mycket, det är inte några problem alls, bara att tuta och köpa (och köra)!

tackar! nu har jag äntligen lite tid över, jag köpte hojen förra fredagen som jag pratade om :D och har suttit på den i stort sett oavbrutet sen dess! :näsblod så jag har inte haft tid med datorn alls som ni säkert förstår! det vart en röd rackare med 3-1, bellypan, lackade kylarvingar och hugger! :tuttar och jag har hunnit skjutsa lilla hjärtat några mil och det gick ju bra med 3-1 som ni sa! nu väntar jag bara på att plasten ska komma så den får rätt look. affären hade pipan hemma så den fick jag monterad på en gång!:banana och imorn blir det första tvätten, jag kunde inte låta bli att ge mig ut i regnet idag! jag hade ju inte åkt något på ett helt dygn ju!:tungan

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning