Triumph Street Triple-tråden

Fredde71

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Hoj
Street Triple R-11
Tjena ny här.
Fick min Triple R levererad idag Phantom black med guld fälgar.
Har tidigare kört VTR men det tog bara en provkörning av triplen för att falla totalt.
Nu väntar 80 tråkiga mil inkörning runt bulten och Nynäshamn hoppas vädret håller sig.

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
En liten naken 3:a
Fan grabbar, jag kände mig lite utanför när man ingen hoj hade ännu. Det fick mitt kära kreditkort fixa. Så nu tuffar jag snart runt på en street triple R -11. Syns på vägarna pöjkar! :yoparty

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Bjuder på en ny liten filmsnutt från veckans körning (21 hojar var vi). :tummenupp :yoparty

[YOUTUBE-ID]p10IBm7ZmcM[/YOUTUBE-ID]

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Helsystem.

Tjenare Grabbar och Töser!

Är sedan cirkus en månad ägare av en grön Street Triple -08.
Dock så har jag inte lappen ännu så det har inte blivit så värst många mil med övningskörningen. Hur som helst min fråga till er som nu har era Street Triplar, vilket helsystem skulle ni helst köpt, Arrows eller Zard? Hur pass stor är skillnaden i ljudet och vilken låter dovast. Har lyssnat runt en hel del på youtube, med pga dåliga kvallité videos så går det inte riktigt att skapa en schysst uppfattning. Min polare kör med en likadan hoj och med Arrows helsystem, och visst det låter mysigt och riktigt får en att rysa längs hela ryggen, men toppar Zards detta ?

Tacksam för svar!
Mvh

Fredde71

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Hoj
Street Triple R-11
Vart en 20 mils inkörning idag men va fan vid 92 km/h på 6 ligger det på 5000 varv helt sjukt. Vem fan lyckas hålla sig på det i 80 mil ??? För mig sket det sig efter 2 km.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Hur som helst min fråga till er som nu har era Street Triplar, vilket helsystem skulle ni helst köpt, Arrows eller Zard?

DannyKaye säljer sitt Arrows helsystem en sida bakåt i tråden. Opererar man bort den inbyggda dB-killern i den så låter den sjuuukt gott. :Bugar
Dock har man problem med dB-kraven vid bankörning redan från början med systemet. Dessutom begränsar det nedläggningsvinkeln åt höger. :gnissla

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
DannyKaye säljer sitt Arrows helsystem en sida bakåt i tråden. Opererar man bort den inbyggda dB-killern i den så låter den sjuuukt gott. :Bugar
Dock har man problem med dB-kraven vid bankörning redan från början med systemet. Dessutom begränsar det nedläggningsvinkeln åt höger. :gnissla

Såg det, han ville ha 7000 kr för sitt, vilket verkar vara ett relativt genomtänkt pris med tanke på vad det kostar orginal. Hur som helst, behövs det inte en ommappning då ett helsystem kommer på? Sen det där med bana och liknande, jag är inte så värst mycket för bana, har dock aldrig testat men tror inte det kommer vara något som jag tänker satsa på i första hand iaf. Vet du hur det låter med Zard? och Hur svårt är det att få bort dB-killern?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Såg det, han ville ha 7000 kr för sitt, vilket verkar vara ett relativt genomtänkt pris med tanke på vad det kostar orginal. Hur som helst, behövs det inte en ommappning då ett helsystem kommer på? Sen det där med bana och liknande, jag är inte så värst mycket för bana, har dock aldrig testat men tror inte det kommer vara något som jag tänker satsa på i första hand iaf. Vet du hur det låter med Zard? och Hur svårt är det att få bort dB-killern?

Ommappning kan man numera göra själv via OBD2-anslutningen på hojen. Kan vara värt o dra i ett fullflödesluftfilter när man ändå är i farten också. USB-sladd till datorn för ommappning kostar 150kr och mjukvaran är freeware. Sök efter TuneECU på triumph675.net. dB-killern tas bort genom att öppna slutburken o öppna upp en svetsfog. 7000kr är ett pangpris. Har sällan sett dem säljas begagnat över huvud taget, så det är fullpris som gäller annars. Jag har inte hört Zard-systemet live på 675:an, men på 1050 (speed triple) så låter det bra. Same same skulle jag tro.

Man ska aldrig säga aldrig om något man inte testat (bankörning). Kika runt lite på vad folk tycker om t.ex. SMCs kurser. Bra mix av att få rasta hojen på bana och samtidigt bli bättre förare. Det kommer att ge dig mycket mer i körningen än ett helsystem.

På tal om det, om någon vill byta Arrows dubbla slipon-burkar mot ett Arrow 3-1 helsystem (det låga) så hör av er. Färdigkittat med löstagbar dB-killer och rejsiga nedläggningsskrap att visa upp för polarna :brinnerup

Last edited:

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Kan vara värt o dra i ett fullflödesluftfilter när man ändå är i farten också.

Vad går ett sånt här på ? Peronligen så tycker jag att Arrows system ser bättre ut än Zards, så det lutar mer åt arrows, kul att höra att ommappning är ett göra-själv-jobb dock:)

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Shit! Jag fick en tvådagars RR-kurs på Gelleråsen (27-28 juli) i 30-års present! Skönt att man har digra banerfarenheter med 1 hel knix-kurs i bagaget plus en riktig RR-hoj :D Men vad ska man göra, jo självklart hedra polarna med att gå kursen! :näsblod

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Shit! Jag fick en tvådagars RR-kurs på Gelleråsen (27-28 juli) i 30-års present! Skönt att man har digra banerfarenheter med 1 hel knix-kurs i bagaget plus en riktig RR-hoj :D Men vad ska man göra, jo självklart hedra polarna med att gå kursen! :näsblod

Mycket trevlig present! :tummenupp
Betalade de för boende och bensin också? :D
Du kommer ha en kanonrolig dag. Vilka är det som anordnar? Ta't piano första passen, lär känna banan och drick vatten vatten vatten. I slutet av dagen har du lärt dig massor och höjt tempot avsevärt. Spara lite kraft till hemfärden (om du inte tailar dit hojen).

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Mycket trevlig present! :tummenupp
Betalade de för boende och bensin också? :D
Du kommer ha en kanonrolig dag. Vilka är det som anordnar? Ta't piano första passen, lär känna banan och drick vatten vatten vatten. I slutet av dagen har du lärt dig massor och höjt tempot avsevärt. Spara lite kraft till hemfärden (om du inte tailar dit hojen).

Jag blev helt stel när jag fattade vad jag hade fått, men samtidigt jävligt glad så klart! Ja jag fick iaf boende också :krama
Verkar vara ett lokalt arrangemang i samband med Bike Week, finns info här: http://www.karlskogamotorstadion.co...7&day=28&title=forarkurs-roadracing-karlskoga
Får väl hoppas att det är lite uppdelat i grupper så man kan köra i nån där man möjligen platsar :tungan Ja lugnt lär jag få ta det med tanke på att min försäkring inte täcker detta. Kanske ska försöka mig på ett snabb ägarswitch med farsan så jag kan byta bolag.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Du ska gå licenskurs :)

Du erhåller efter godkänd kurs intyg för att söka licens för roadracing.

Bara o börja i rookie 600 sen!

:tummenupp

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Du ska gå licenskurs :)

Du erhåller efter godkänd kurs intyg för att söka licens för roadracing.

Bara o börja i rookie 600 sen!

:tummenupp

Hehe, därav stelheten :) Javisst, ett hojbyte och det kan bli verklighet :tummenupp Tur man har så mycket deg att kasta in i RR-karriären :rolleyes:

Last edited:

Teaboi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2010
Hoj
Triumph Speed Triple-11, Street Triple-10 (Såld)
Vart en 20 mils inkörning idag men va fan vid 92 km/h på 6 ligger det på 5000 varv helt sjukt. Vem fan lyckas hålla sig på det i 80 mil ??? För mig sket det sig efter 2 km.

Först måste jag säga grattis till en grym hoj.

Även jag uppväxt i Salem men bor numera i Stockholm. Köpte min ST3 i mars och visst var det lite segt att köra in hojen. Jag var iof ganska duktig. Det är väl inte så farligt sålänge man inte har högt varv längre stunder.

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Vad går ett sånt här på ? Peronligen så tycker jag att Arrows system ser bättre ut än Zards, så det lutar mer åt arrows, kul att höra att ommappning är ett göra-själv-jobb dock:)

zard slår allt i fråga om ljud , be Crank att spela in ljudet på sin.. sen är det ju snyggare! men jag är iofs part i saken..

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Fotpinnesats

Postade i datyonatråden men kanske är några som är sugna här också..

Det snackades om fotpinnesatser i daytonatråden.

Jag kör med Woodcraft på min och är mycket nöjd. Solid kvalité med bra och diskreta justeringsmöjligheter (acentriska fästen) och bra grepp i pinnar o reglage. Finns både gatväxlat o raceväxlat.

Pga felleverans sitter jag nu med raceväxelkit till dessa. Det vill säga, om ni köper woodcrafts gatväxlade kit så kan jag erbjuda raceväxel till dessa för rätt peng.

Bland annat alienmoto.se säljer woodcraft.
Gatväxlat kostar 3495:-
Raceväxlat kostar 4090:-

Låt säga 505kr för gp-kittet (ord. $90 + frakt + moms) så får ni gat+raceväxlat för 4000kr jämt.

05-0500R350.jpg

Last edited:
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping