Triumph Street Triple-tråden

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Stiligt! Jag som just satt i säljartankar, nu får jag revidera. Måste boka in en kurs på stor bana :tummenupp

Jaså, vad hade du tänkt byta till?

Triplen går kanonfint på storbana. Hade vi haft lite varmare väder och sol istället för mulet, snålblåst å småregn hade man nog kunnat pressa på lite mer.

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Jaså, vad hade du tänkt byta till?

Triplen går kanonfint på storbana. Hade vi haft lite varmare väder och sol istället för mulet, snålblåst å småregn hade man nog kunnat pressa på lite mer.

Ja det var ju lite trist väder förstås, det gör ju sitt till. Det är ett problem när man ska försöka boka plats för banåkning känner jag.

Jag funderar på både motard och äldre 600 raceraket. Den gemensamma nämnaren är väl att det ska vara billigare i inköp än nuvarande, lite mer slit och släng. En brukshoj som är med på noterna helt enkelt. Får väl försöka bestämma mig för vilken typ av åkning jag vill syssla med.

Har du kört på Sviestad, Linköping, förresten? Dom verkar vara stenhårda på ljudnivån så jag undrar om det funkar med 3-1 där.

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Ansluter hit snart då jag bytte in min S3a mot en ny STR med arrow slipon. Får den om nån vecka, så nu ska man leta upp tail tidies och styrändsspeglar. Några tips på sådana som passar ihop med två burkar uppåt?

Fan vad kul den var på provkörningen idag, men tråkigt ljud med original, hade TORS på Speeden men ville ha lite snyggare på STR denna gången så blev Arrow.

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Sparar vikt ju! :tummenupp

Kul med folk som bygger om lite, vad har du mer gjort/planerat?

Lyfter. Ingen?

Mest planer hehe just nu bara blinkersbak slipon och mapp... Men är funderar på clipon ,flyscreen, belly pan, cuts, andra speglar... men vill ha lite mer mos åxå.... Har du gjort nått med din? Va i gbg och servade min på johans mc förra måndagen... det stod 3 st "R" på rad som väntade på service alla matt graphite :)

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Mest planer hehe just nu bara blinkersbak slipon och mapp... Men är funderar på clipon ,flyscreen, belly pan, cuts, andra speglar... men vill ha lite mer mos åxå.... Har du gjort nått med din? Va i gbg och servade min på johans mc förra måndagen... det stod 3 st "R" på rad som väntade på service alla matt graphite :)

Stor chans att en av de 3 var min, var det en med clipons eller? :) Kika i mitt garage för bilder.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Haha precis just den!! Jag fick gode mycket inspiration av den kan jag säga :) jävligt läcker!!!! Hur är det att köra med clipons? Blir det väldigt framåt lutat lr?

Tack, kul att du gillar den!
Jo, den är rätt aggresiv i sittställningen, mer så än original Daytona clipons o fotpinnar om man jämför faktiskt. Men så blir det en hel del bana för min del också, där sitter man som klistrad! :tummenupp

Last edited:

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Tack, kul att du gillar den!
Jo, den är rätt aggresiv i sittställningen, mer så än original Daytona clipons o fotpinnar om man jämför faktiskt. Men så blir det en hel del bana för min del också, där sitter man som klistrad! :tummenupp

Hehe kan jag tänka mig :) hurdan är den på bana? Har inte hunnit med att köra än :(. Vad kör du med för däck?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Efter lite fjädringsinställningar (öppna upp för snabbare fjädring) så funkade fabriksdäcken ok på bana. Nu har jag precis slängt på Power One Street, men pga hårdare stomme i de däcken krävs det återigen skruvande på fjädringen för acceptabelt slitage på bana. Just nu käkar jag däck som det vore rivjärn i asfalten :(

Idag är alla "sportdäck" fullt tillräckliga för oss amatörer. Det är bara skit bakom styret eller taskig inställning (fjädring/lufttryck) som ställer till det för däcken.

Fundera mer kring din egen körstil snarare än vilket däck som som är "ballast". Ett supersportdäck som aldrig kommer upp i arbetstemperatur kan vara snorhalt på väg till jobbet på morgonen.

Jag var t.ex. extremt nöjd med Power 2CT på min Speed Triple när jag körde mest gata, funkade finfint på bana sålänge man inte körde i snabbaste gatgruppen typ. Tokbra grepp i regn ger trygghet men kan iofs överhetta om de pressas hårt..

Oj, blev visst långt svar :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Sthlm med omnejd, triple gathering:

BOYS and GIRLS! - in på Stockholmsforumet, tråd: Daytona 675 STHLM
Gemensam körning alla Speed, Street & Daytonor. Skriv upp er nu så bräcker vi förra samlingen från 2008!!! :yoparty

DannyKaye

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
cbr1000 -05
Ja det var ju lite trist väder förstås, det gör ju sitt till. Det är ett problem när man ska försöka boka plats för banåkning känner jag.

Jag funderar på både motard och äldre 600 raceraket. Den gemensamma nämnaren är väl att det ska vara billigare i inköp än nuvarande, lite mer slit och släng. En brukshoj som är med på noterna helt enkelt. Får väl försöka bestämma mig för vilken typ av åkning jag vill syssla med.

Har du kört på Sviestad, Linköping, förresten? Dom verkar vara stenhårda på ljudnivån så jag undrar om det funkar med 3-1 där.

Jag ska köra på Knutstorp på onsdag och enligt instruktörerna där är det helkört med arrow 3-1 systemet, så nu har jag original på.
Vill någon köpa mitt system som suttit på 200 mil så kostar det 7000 för jag har blivit för gammal för att störa min omgivning.

zionsson

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Ja
Har äntligen fått hem hojen nu, bara några dagar till uppkörning - får hoppas att man klarar den.

Tills dess får man nöja sig med torrgasande i garaget och lite modifieringar.

Idag kom tailtidyn från Jack Lilley i England.
Det är en R & G.

Före:

IMG_0618.JPG

IMG_0619.JPG

Efter:

IMG_0622.JPG

IMG_0623.JPG

Tycker att det blev ett jäkla lyft, även om orginalskylten är i bredaste laget, kanske får spacea ut dämparna lite :p

Speglarna (Moto-delux barend) måste dessvärre modifieras för att passa i styränden men det skall väl ordnas tills dess att premiärturen äger rum! :)

Last edited:

Street R

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Hoj
Triumph Street Triple R
Har äntligen fått hem hojen nu, bara några dagar till uppkörning - får hoppas att man klarar den.

Tills dess får man nöja sig med torrgasande i garaget och lite modifieringar.

Idag kom tailtidyn från Jack Lilley i England.
Det är en R & G.

Tycker att det blev ett jäkla lyft, även om orginalskylten är i bredaste laget, kanske får spacea ut dämparna lite :p

Speglarna (Moto-delux barend) måste dessvärre modifieras för att passa i styränden men det skall väl ordnas tills dess att premiärturen äger rum! :)

Det blev riktigt snyggt!

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Ska sälja min hoj nu då jag torskat kortet :S. Street triple -08. Original förutom rear hugger, och en triumph bar-endspegel. Gått strax över 1000 mil. Olja bytt varje vår plus vid service.

Pm'a för mer info

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...