Triumph Street Triple-tråden

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Precis som det redan skrivits, Mad Doctor prylar. Sitter ihop i ett kit men kan vinklas lite som man vill. Tog orginal hållaren till skylten och satt direkt på kitet... bara att borra två extra hål. Tog ca en timme eller två att få till så ganska enkelt. Passade på att även ta bort fotpinnarna bak vilket jag tycker lyfte det hela.. . :tummenupp

OK, tack! Bara till att börja skruva alltså :tummenupp

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
Jag hittade några snygga slip-on till striple.. har inte sett dom innan riktigt snygga faktiskt!!!
Här är en länk :http://www.sc-project.com/triumph_street_triple_e.htm

GP EVO rören är snyggast!:tummenupp

Själv tänker jag kanske lägga in en beställning på dessa och byta mina rör en gång till ^_^

dom ska tydligen vara klara om 1 månad och vara exakt likadana som man ser på bilden till Speed Triple.

04_bike.jpg

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Själv tänker jag kanske lägga in en beställning på dessa och byta mina rör en gång till ^_^

dom ska tydligen vara klara om 1 månad och vara exakt likadana som man ser på bilden till Speed Triple.

04_bike.jpg

Dom var riktigt grymma!!
Men jag e sugen på dom sc-projekt GP EVO rören..
Har bara orginal rören nu:rolleyes:
triumph_street_triple_photogallery_gp_evo_line.htm

Last edited:

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös

Är det lika gött ljud i dem som i ixil burkarna?
Dem var ju hundra gånger råare i utseendet i alla fall :rock

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Tänkte lyfta den här stackars vinterdöda tråden med att kolla om det är fler än jag som skulle villja lyfta häcken på våra små triplar med kanske 5cm för att få lite mer putröv på den?
Och i så fall hur det smidigast skulle ordnas?

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Tänkte lyfta den här stackars vinterdöda tråden med att kolla om det är fler än jag som skulle villja lyfta häcken på våra små triplar med kanske 5cm för att få lite mer putröv på den?
Och i så fall hur det smidigast skulle ordnas?

Det skulle jag gärna vilja göra.. men vet inte hur man gör!!!

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
Hmm ja det tål att kollas närmare på, Har haft funderingar på att spara till en öhlins dämpare för att förbättra prestandan men vet inte om det skulle höjja baken något, sen är det en rätt dyr lösning.

Hoppas någon som är kunnig och vis kan tipsa oss :)

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Ny update: Hojen är nu inlöst och varit på mitonga och sagt till dem att lägga en beställning på en Matt Orange Triple R :tummenupp så nu är det bara vänta och se när den dyker upp...

Ja tyvärr är det mitt signum att alltid vara först med allt, inte uppskattat av kvinnorna dock :hihi :rofl :hihi

Vill ju inte ha nån annan hoj just nu än street triplen så lika bra att köra på en R direkt :tummenupp *hehe*

Jag beställde en mattgrå St3R i augusti och jag gissar att jag får den om max 3 veckor.

Kul väntan... not...

Leverans för mattorange är väl i januari om jag inte minns fel.

Har ni startat en egen tråd nu eller? Varför denna tystnad? Har ni fått R-hojarna än? JAG VILL VETA MERA!!! :D

Är det värt att byta upp sig? Ska kolla in dem på MC-mässan först, matt-lack är jag dock tveksam till...

Gobban

n00b
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
BMW S1000RR 2010
Har ni startat en egen tråd nu eller? Varför denna tystnad? Har ni fått R-hojarna än? JAG VILL VETA MERA!!! :D

Är det värt att byta upp sig? Ska kolla in dem på MC-mässan först, matt-lack är jag dock tveksam till...

Jojomen, har hämtat min!

Har dock bara kört hem den från johans MC, vilket är den enda turen hittills, så jag har inte kunnat göra en serriös utvärdering än. Förhoppningsvis blir det en "riktig" tur imorgon...

Mattgrafit tycker jag är otroligt snyggt och gör sig bättre i verkligheten än på bild. Ta en titt förbi johans MC om du inte sett den irl än...

Last edited:

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Detta har säkert oxå skrivits.. men frågar i alla fall då det säkert går fortare än att läsa igenom hela tråden ;) Blev sugen på en sån Mad Doctor bakdel till min svarta stygga flicka (hojen alltså) :rolleyes:

Är det mycket krångel och avgifter att få hem ett sånt kit om man beställer det på British Customs? Har inte beställt grejer från utlandet förr så ja vet inte vad det e som gäller..

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Detta har säkert oxå skrivits.. men frågar i alla fall då det säkert går fortare än att läsa igenom hela tråden ;) Blev sugen på en sån Mad Doctor bakdel till min svarta stygga flicka (hojen alltså) :rolleyes:

Är det mycket krångel och avgifter att få hem ett sånt kit om man beställer det på British Customs? Har inte beställt grejer från utlandet förr så ja vet inte vad det e som gäller..

varför beställa därifrån? det finns på svenska www.rucknrunracing.se

det blir dyrare att ta från usa, glöm ej tull, moms och frakt!! i det här fallet hamnar det på mellan 2600 o 3000 kr..

Last edited:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.

Håller med ZARD, blir inget dyrare att beställa från sverige då dollarn nu är snordyr. Beställde mitt förra veckan från rucknrun och fick det igår.

kommer att sitta som en smäck. :tummenupp

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana

Hahha sorry, inte varit inne på SH så mycket sen jag förlorade min hoj :huvet Jag har ingen som helst aning när min orange R kommer, fanns ingen leverans datum på dem än. Vad jag hört på andra håll så släpps inte ens den orange förrän i april, så får väl helt enkelt avvakta och se :( :(

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR
Gobban - Har det blivit någon riktig tur? Och vad har du haft för hoj innan?

Sajklan - Synd att du får vänta det hade varit kul för oss rastlösa att läsa om hur du upplevde skillnaderna! Men nu har vi ju mer att se fram emot i vår!

ajohansson

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
-
Någon som har koll på om det är samma efterfrågan på street tripple i år som förra året så man måste beställa en nu om man ska ha en?

För jag gissar att man inte kan räkna med att hitta en beggad om man ska ha en..

Har lurat ganska hårt på en sån här maskin som första hoj när jag var tänkt ta kortet i sommar :)

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Någon som har koll på om det är samma efterfrågan på street tripple i år som förra året så man måste beställa en nu om man ska ha en?

För jag gissar att man inte kan räkna med att hitta en beggad om man ska ha en..

Har lurat ganska hårt på en sån här maskin som första hoj när jag var tänkt ta kortet i sommar :)

jag har en beggad till salu , 250 mil och fullutrustad med zard mm...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024