Triumph Street Triple-tråden

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
Triumph Street Triple 09
Hello!

I höstas snackade vi i Speed Triple-tråden om att ha en gemensam bankörning!

Jag uppmanar därför alla att boka SMC's körning på Gelleråsen 31/5! Vi är redan ett gäng som bokat! Det är en söndag precis på vårkanten, perfekt för avrostning!

Info hittar ni här!

Vore grymt om vi blir ett duktigt gäng triplar!

Nu är vi en till! Jag kommer åka själv, så det ska bli skönt att ha några Triplar att knyta sig till! Ska ni bo på något speciellt ställe? Kanske iofs bäst att undvika folk kvällen innan, så att man är nykter och kry när det ska köras.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Det snackas lite boende i S3-tråden, inget direkt uppstyrt. Även en samåkning på lördan i regi av boende i trakten har diskuterats. Skriv gärna upp dig (er) i deltagarlistan som finns i s3-tråden!

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Någon som har på något sätt försökt att göra så att den blir lite hårdare fram i fjädringen? Räcker det med tjockare olja eller ska man byta dämpare?
Vad ska man isåfall sätta dit?

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Nån som är i behov av en vit kuts till sin Street Triple???

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=26120

Någon som har på något sätt försökt att göra så att den blir lite hårdare fram i fjädringen? Räcker det med tjockare olja eller ska man byta dämpare?

Jag bytade till tjockare olja i min triple när jag hade den, vad man måste tänka på att ta mindre mängd eftersom det är tjockare. Blev en liten förbättring men inte överdrivet mycket faktiskt...

Last edited:

percy83

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
Thrux -11
Englandsresa i vår

Hej,

Tänkte åka till england i vår och köpa på mig en ny street triple (kanske R). Priserna där ligger 15-20 tusen under listpris i sverige(med svensk moms inräknad). Jag har redan styrt upp men en handlare så PM:a mig och ni är intresserade på att haka på. Jag vill inte gärna åka ensam :(

MVH
Per

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Hej,

Tänkte åka till england i vår och köpa på mig en ny street triple (kanske R). Priserna där ligger 15-20 tusen under listpris i sverige(med svensk moms inräknad). Jag har redan styrt upp men en handlare så PM:a mig och ni är intresserade på att haka på. Jag vill inte gärna åka ensam :(

MVH
Per

Hade det inte varit så att jag redan beställt/betalt min R och att den är kommen ti sverige så hade jag fan varit på, ska ändå till england till våren så då kunde man slagit två flugor i en smäll ;)

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Nu är vi en till! Jag kommer åka själv, så det ska bli skönt att ha några Triplar att knyta sig till! Ska ni bo på något speciellt ställe? Kanske iofs bäst att undvika folk kvällen innan, så att man är nykter och kry när det ska köras.

Kommer förmodligen åka jag med... de e ju nästgårds så det är ju fint =)
Har ni lite extra tid så passa på att åka vägen mellan laxå-askersund. Underbar hojväg!

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09

Jag vill oxå ha min hårdare fram. Snackade med en kille som tävlat länge i roadracing o han sa att eftersom det inte finns nån justering på dämparen kan man rätt o slätt hälla i mer olja. Han tyckte man skulle börja med 15 ml extra per dämpare o sen prova sig fram tills man e nöjd.

Har för mig att det står i handboken att man inte kan spänna bakfjädern, men har dom gängor på stötdämparen fölr skojs skull eller? Borde väl gå att spänna? Har varken hoj eller handbok framför mig nu så idiotförklara mig gärna :banana

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Det är endast förspänning du kan ställa.. det gör säkerligen lite skillnad.

Byta olja blir som skrivet innan ett projekt till sommaren.. om det nu gör så stor skillnad

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Hoj
Kollar på ny
Hur e Street triple om ni jämför den med Speed four?
Har provat den men inte street3.

Majs

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Triumph Street Triple -09
Vad ska det vara för oljemängd i dämparna?

Sitter det nåt fint "oljeuttömningshål" under dämparna som man kan använda för att tappa ut gamla oljan efter att man plockat bort framaxeln? Eller är det att plocka bort gafflarna o vända upp-o-ner som på min gamla DT50MX som gäller? ;)

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Jaha

Då kom jag till skott till slut! Efter att Bonnevillen hittat ett nytt hem så blev det till slut en Street Triple R med diverse godis inköpt hos Triumph Center i Länna. Leo Vince slip on, krasch puckar, fly screen samt rensad bakdel tog jag som tillbehör.

Tycker att jag förutom att jag stillat mitt ha begär även gett "krisen" en käftsmäll...

Nu får termometern gärna hitta till rätt sida om fryspunkten :)

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Då kom jag till skott till slut! Efter att Bonnevillen hittat ett nytt hem så blev det till slut en Street Triple R med diverse godis inköpt hos Triumph Center i Länna. Leo Vince slip on, krasch puckar, fly screen samt rensad bakdel tog jag som tillbehör.

Tycker att jag förutom att jag stillat mitt ha begär även gett "krisen" en käftsmäll...

Nu får termometern gärna hitta till rätt sida om fryspunkten :)

Grattis! Bra hoj och bra val av handlare... :tummenupp

sajklan

Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Hämtade min nya pärla idag. Här kommer lite bilder:banana

Vaffan nu längtar jag ju inte precis mindre tills jag får hem min egna orange raket :huvet färgen ser riktigt fet ut, har knappt sett den på bild innan ;)

satan i gatan, man längtar inte direkt mindre efter ha fått se en vit raket "in action" :tummenupp

heheh :rofl kommer en film till snart från knutstorp, ska bara klippa klart den, så kommer du längta ännu mer.. :hihi

nu känns sommaren lite närmre :) underbart!! :yoparty

tackar :tummenupp

Last edited:

Borris

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2009
Hoj
Street Triple 09
Har precis betalt in handpenningen på en Street triple (Triumph Center Länna), vad är det för måste/borde tillbehör som man ska ha?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0