Triumph Street Triple-tråden

percy83

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux -11
Krashad Street?

Hej,

Jag är på jakt efter lite delar till min street och undrar om någon vet om det finns någon skrotad här i Sverige som man skulle kunna nalla av. Bl.a behöver jag en ny uppsättning framljus....

Tacksam för alla tips jag kan få!


Mvh
P
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Har kikat runt på blocket och så står det ibland speed triple och ibland street triple på samma årsmodeller. Vad är rätt? nån skillnad
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Vad är det för tail kit och blinkers? Var köpte du?

Det blev biltema diod blinkers... en stund men dom hivade jag och inhandlade dice miniblinkers istället med vanliga glödlampor.. tyvärr är glaset orange på dom men va fan man kan inte få allt :p ... Tail kitet är ett Valtermoto från mcweb...

om du behöver flyscreen så har jag en näst intill oanvänd

Färg? Pris?
 
Last edited:

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Den är svart, kan väll tänka mig en rabatt på 300 från nypriset dårååå. Går ju att diskutera :p
 

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Gothtown
Hoj
hojlös
sådär då art pärlan på sjukan igen håll tummarna för att tickandet inte är något allvarligt fel :( Så jag får tillbaka den så fort det bara går. Kliar i gasarmen!
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Jag fick tillbaka min igår (den var bara inne i fredags och måndag tackvare snabba killar på MC-experten). Hel och fin igen. Och samtidigt kom mitt paket från R & G Racing, så nu ska jag montera på framgaffelpuckar, motorpuckar, motorkåpsskydd vänster och höger, svingarmspuckar samt styrändspuckar.

Jag lyckades dock beställa två stycken Engine Case Slider höger (http://www.rg-racing.com/browseBike/Triumph/Street_Triple/2009/ECS0016BK.aspx). Så om någon vill ha en sån får ni hojta.
 

henkaa

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Ort
08
Hoj
950 sm
Jag fick tillbaka min igår (den var bara inne i fredags och måndag tackvare snabba killar på MC-experten). Hel och fin igen. Och samtidigt kom mitt paket från R & G Racing, så nu ska jag montera på framgaffelpuckar, motorpuckar, motorkåpsskydd vänster och höger, svingarmspuckar samt styrändspuckar.

Jag lyckades dock beställa två stycken Engine Case Slider höger (http://www.rg-racing.com/browseBike/Triumph/Street_Triple/2009/ECS0016BK.aspx). Så om någon vill ha en sån får ni hojta.

Vad gick hela krasch set't på?
Såg din hoj igår förresten. Var inne och kolla på hjälmer.
Blev en X-lite 701 igen förövrigt men 1 storlek större.
Snart får jag också åka igen! :tummenupp
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Vad gick hela krasch set't på?
Såg din hoj igår förresten. Var inne och kolla på hjälmer.
Blev en X-lite 701 igen förövrigt men 1 storlek större.
Snart får jag också åka igen! :tummenupp

Och själv passade jag på att köpa en Triumph Hawk-jacka på 30%...

Lite drygt 3000 kostade hojens skyddsutrustning. Hoppas dom skyddar tanken, jag ska lägga cykeln ner och kolla samt ta lite bilder.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Eftersom jag är alldeles ny på forumet kanske det är på sin plats att jag presenterar mig! Jag heter Richard, är 33 år gammal och jag bor i Gbg. Jag hade tidigare en Triumph Thruxton 07 (som jag fortfarande tycker är en grymt läcker cykel) men bytte till en Street Triple R i år. Inte ångrat mitt byte en sekund, svårt att ha roligare än man har på en ST3a.
 

karatekeps

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2009
Ort
Söder
Hoj
BMW 1200 GSA -11
Är på desperat jakt efter en auktoriserad triumph verkstad som inte har semester 20-23:e juli. Nån som vet nått ställe i närhet av sthlm. Har hört med mc-experten och triumph center i länna. Väntar svar från Sulas i Uppsala.

Måste 80-mila serva nya hojen (som levereras den 17:e) innan jag drar iväg på en lång tur den 24:e.....Tajt schema I know....
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
Är det bara jag som har fått höjd premie med ca 400 spänn /år ? Inte så mkt kanske men det suger ju att dom höjer.. fick förnyelsen häromdan =(

IF's Triumph försäkring alltså..
 

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Ort
Strawtown
Hoj
R R R [Triple R]
liten teaser... sågade ner plasten runt baklyktan idag... byggt egen undertray i aluminium. ska bara få dit skylt och reflex med, sen kommer det bilder :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top