Triumph Street Triple-tråden

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Igår steg suget över förnuftet. En Street triple á la 2009 inhandlades. Tyvärr inte en R-modell. Troligen hade jag inte kunnat nyttja R-modellen ändå.
Har aldrig kört en sådan wheeliekåt hoj!
Någon som har tips på hur jag kan förhindra motorras vid wheelies?

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Igår steg suget över förnuftet. En Street triple á la 2009 inhandlades. Tyvärr inte en R-modell. Troligen hade jag inte kunnat nyttja R-modellen ändå.
Har aldrig kört en sådan wheeliekåt hoj!
Någon som har tips på hur jag kan förhindra motorras vid wheelies?

öhh menar du att streeten inte klarar av att köras på bakhjulet för att det blir motorras??:va

funderar själv på en orange R version :yoparty
får nog åka och provköra en snarast :)

hur är streeten i motorn kan man gasa upp den på tvåan eller måste man använda kopplingen? gillar juh när man slipper använda kopplingen å bara dra till å rullen :Bugar

Last edited:

Itacha75

Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
öhh menar du att streeten inte klarar av att köras på bakhjulet för att det blir motorras??:va

hur är streeten i motorn kan man gasa upp den på tvåan eller måste man använda kopplingen? gillar juh när man slipper använda kopplingen å bara dra till å rullen :Bugar

Har nu bara hunnit köra den ca. 40 mil. Men jag kopplar upp den på tvåan och trean. Då får jag bra höjd. Långt ifrån en wheeliedemon, men med denna är det riktigt enkelt!
Gasa upp på ettan är inga problem, men tvåan.. vet inte hur pass det går i vanlig sittställning.

Som jag har förstått det får den ingen smörjning på bakhjulet. Säljaren sa dock att det funkar bra om man ser till att det alltid är fullt med olja. Men det är som sagt från en säljare.

evil sibling

Calcatea Bellator
Gick med
7 May 2007
Hoj
R R R [Triple R]

inga problem att rycka upp i tvåan, men man får som sagt rycka lite... räcker inte med BARA gas:tummenupp
testa i uppförsbackar först så får du lite hjälp av lutet

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Hej Streetisar

I april var jag i en stor krasch med en Str3.
Nästan 4 månader inlagd därefter.
Bröt i stort sett allt i kroppen, inkl nacke.
Ena benet permanent skadat efter ett så kallat compartment syndrome.

Summa summarum:
Jag blev dömd för vårdslöshet. Har själv inget minne av händelsen men godtog domen mest för att få det ur världen.
IF påstår nu att jag avsiktligt kraschat hojen och vill inte ersätta någonting!
Självklart ska det överklagas, men det känns för jävligt rent ut sagt att de ska hälla salt i såren. Har det redan jävligt tufft med rehabilitering, omskolning, smärta osv.

Så, ni som övervägar IF eller redan är försäkrade hos de, vill bara att ni ska veta att de faktiskt drar sig ur när man behöver de som mest..

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Låter inget vidare det där, varken fysiskt eller psykiskt :(

Vad var händelseförloppet enligt rätten / vittnen?

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09
Verkar ju helt sjukt. Inte direkt att man tänker "Nu ska jag krascha min hoj och kommer eventuellt dö på kuppen eller få skador och men för livet"

Hoppas verkligen att allt löser sig både kroppsligt och ekonomiskt.

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Har börjat fundera på stompgrips/snakeskins till tanken, men kan inte bestämma mig riktigt. Nån här som kittat sin orange'a med genomskinliga/svarta sådana?

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Så, ni som övervägar IF eller redan är försäkrade hos de, vill bara att ni ska veta att de faktiskt drar sig ur när man behöver de som mest..

Men nu har det ju visat sig att du provkörde en handlares hoj som du skrotade så det borde vara mellan [dig och handlaren] och [handlaren och IF] som problemen ska lösas.

Itacha75

Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Vad har ni för krashpuckar? Jag beställde några ganska billiga från England. Efter nästa lön blir det puckar vid båda fälgarna.

AKAZA

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vad har ni för krashpuckar? Jag beställde några ganska billiga från England. Efter nästa lön blir det puckar vid båda fälgarna.

Jag kör med de prylar som R&G har
http://www.rg-racing.com/browseBike/Triumph/Street_Triple_R/2009.aspx

Har tyvärr fått testa dem 2 ggr. Styrändar, puckarna i hjulaxlarna (samt cykelns passagerarefotpinnar) skyddade bra men "Engine Case Slider - Carbon Kevlar" var dock inget vidare. Gick igenom skyddet så att generatorkåpan skrapades. Har beställt skydd av märket GB-racing istället som ska sitta över kåpan.

Är det någon som vet om det är bökigt att få bort det fastlimmade skyddet som gick sönder eller är det lika bra att byta till en ny motorkåpa?

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848

Hoken

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
klx 450 -08
Så här blev det med ett slipon från en R1 !
I vinter blir det nya fästen så jag kan ta bort fotpinnen.
Synpunkter !!!

Bifogat

• Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    260.7 KB · Visningar: 184

Hoken

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
klx 450 -08
Jo det får ju bli ett vinter projekt att rensa den bak - har ju precis köpt den o nu prioterar man ju körningen.
Har kört mer på den här hojjen på 2 mån än vad jag gjorde med min tdm 900 på 2 år!!!:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0