Triumph Street Triple-tråden

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Jag kollade för egen del:

Årsmodell 2013, Svedea, ca9000:-, hel/hel, Val:säkrast,39år grannkommun till Stockholm, inkl. SMC som ger -10%
 
Last edited:

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Försäkring..

Letar försäkring och undrar om ni vill hjälpa till med er info.

Ange:
Årsmodell på hojen, Vilket bolag, pris, hel/halv och din ålder, ort, övrigt

Med denna undersökning kommer alla kunna välja rätt bolag 2014
-12, IF, ca 9000:-, hel/hel, 39, värsta ghettot i Stockholm
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Den borde passa på en Daytona 675 också kan man tänka sig?

Om det inte är så att den redan har den rullen så passar det säkert.
Testade på ett par olika daytonor på Johans, och tyckte inte att skillnaden från Speeden var så stor som på streeten.
 

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Om det inte är så att den redan har den rullen så passar det säkert.
Testade på ett par olika daytonor på Johans, och tyckte inte att skillnaden från Speeden var så stor som på streeten.

Tyckte jag var tvungen att vrida handleden väldigt långt för full gas, men kanske är värre på streeten standard. Får känns på kusinens!
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Tyckte jag var tvungen att vrida handleden väldigt långt för full gas, men kanske är värre på streeten standard. Får känns på kusinens!

Håller med, jag har en street triple r 2013, och rullen är lång...jag har inte tyckt det vart så irriterande. Men har inte provat på bana där jag kan tänka mig att de kan bli ett irritationsmoment!
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Måste bara höra med panelen här...

Har min Street 08:a till salu, men tycker buden är lite låga. Visst den börjar få några år på nacken men den är i väldigt fint skick. Inte säsong för säljarens del heller jag vet, men jag har inte haft tid att köra så mycket som jag vill nu när barn nr.2 trillat ut och huset har en del hål att fyllas med klöver.

Alltså en Street Triple 08:a, svart. 1200mil på mätaren.

Extra:
Öhlins dämpare bak.
Öhlins fjädrar i fram.
Titax korta broms+kopplingsgrepp.
G&B Racing kraschpucksset.
Snakeskins.
Arrow lowboy.
Rizoma speglar.
Metzeler däck.
Nya fotreglage, fullt justerbara från Gilles.
MadDoctor Tailtidy, främre blinkers finns.
Kolfiberhugger.
Bellypan.
Flyscreen.
Seatcowl.
Tankpad.
Servad enligt konstens alla regler.

Finns säkert lite till som är bytt. Budet ligger på 45,000:-. Jag hade den ute för 52 och sedan 50...
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Måste bara höra med panelen här...


Finns säkert lite till som är bytt. Budet ligger på 45,000:-. Jag hade den ute för 52 och sedan 50...

Det är ju som du skriver inte riktigt läge att köpa hoj nu, om den inte är ett fynd. Nu är det ju väldigt mycket utrustning på din så det bör du få extra för. Men man får ju en -10 för ca 50-60, och en 13-14 för ca 80 så hoppet till en ny är ju inte så långt.

Det kanske ställer till det lite?
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Det är ju som du skriver inte riktigt läge att köpa hoj nu, om den inte är ett fynd. Nu är det ju väldigt mycket utrustning på din så det bör du få extra för. Men man får ju en -10 för ca 50-60, och en 13-14 för ca 80 så hoppet till en ny är ju inte så långt.

Det kanske ställer till det lite?

Det ställer absolut till det, men största problemet är nog att svälja att dom inte är värda så mycket längre... Säljer jag den till våren får jag ju knappast mer för den, får se om köparen dyker upp för kläm&känn över huvud taget. Dom flesta ska mest ha bilder och pruta hit o dit =)
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Håller med, jag har en street triple r 2013, och rullen är lång...jag har inte tyckt det vart så irriterande. Men har inte provat på bana där jag kan tänka mig att de kan bli ett irritationsmoment!

Helt hopplöst på bana.
Det är fortfarande lite lång rulle med speedgreppet, men man behöver iallafall inte ta omtag på hälften.
Som sagt, ett jäkla lyft! Hojen känns piggare i allmänhet. :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Ska laga lite kosmetiska skador jag orsakat och tänkte passa på att busa till den lite.

Lär ju knappast vara först med det så borde ju gå att googla fram vad som är värt att göra och inte, men jag hittar noll varken på svenska eller engelska

Vad är flaskhalsarna?
Vad kan man förvänta sig av fullsystem, öppet filter och passande tuneboy mapp? eller är de värt att lämna in för mappning?

Andra enklare saker?

La ut min då mint 08a som hade gått 1200 mil med nya däck fly screen bellypan seatcowl tankpad comfortsadel äckligt välservad för 45k i början av augusti, fick inte ens ett skambud.
 

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Nån som har koll på nån prisvärd ombyggnadssats (till en Street Triple R 2013) för att få omvänd växling, ettan uppåt? :confused:
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Nån som har koll på nån prisvärd ombyggnadssats (till en Street Triple R 2013) för att få omvänd växling, ettan uppåt? :confused:

Finns en annons med Daytonadelar ute. Vet inte om det är samma på -13 som på de äldre.

Annons

Där finns rearsets med race-växlat.
 

Rasina

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Det kommer snart
Hej , ni som har depåstöd gärna bak om ni kan visa va ni har :) gärna bild och vart ni har köpt den ! ja vet inte va som passar streeten , tack
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Hej , ni som har depåstöd gärna bak om ni kan visa va ni har :) gärna bild och vart ni har köpt den ! ja vet inte va som passar streeten , tack

Sätter du bobiner i svingen så passar de flesta bakre depåstöd, då de i regel är justerbara i bredd.

De som har "lyftplattor" funkar inte ordentligt, eftersom det sitter 2st öglor i underkant under vänstersidan på svingen. De gör att man inte får ordentligt fäste för plattorna.

Jag satte Triumphs egna små bobiner i min, och kör på Biltemas depåstöd än så länge. Köp inte Biltemas, det är inte ett skit stabilt.
 

kustmc

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2013
Ort
Lysekil
Hoj
2005 Suzuki DL-650
Street Triple eller Yamaha MT09

Hej!
Jag har nyss upptäckt Yamaha MT09 som är ganska lik Striple. Vad finns för argument för eller emot att välja Yamahan eller Triumphen enligt besökarna här?
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Sätter du bobiner i svingen så passar de flesta bakre depåstöd, då de i regel är justerbara i bredd.

De som har "lyftplattor" funkar inte ordentligt, eftersom det sitter 2st öglor i underkant under vänstersidan på svingen. De gör att man inte får ordentligt fäste för plattorna.

Jag satte Triumphs egna små bobiner i min, och kör på Biltemas depåstöd än så länge. Köp inte Biltemas, det är inte ett skit stabilt.

Trött på biltemas skit ? köp den för 399kr
Köpte en igår när ni fick mig tänka på att ja faktiskt behövde en ;)
http://www.xlmoto.se/mc-depastod-bak

Hoppas den passar min Street hahha elr ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top