thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hej.
Vad är det för intervall på ventiljusteringen på Street triple?
Funderar starkt på att skaffa en.
Hej.
Vad är det för intervall på ventiljusteringen på Street triple?
Funderar starkt på att skaffa en.
2000 mil eller 2 år.
Det blev en Street triple för mig .
Behöver dock byta kamkedjespännaren då det "rapplar" ordentligt när den är kall. Lite väl tidigt tycker jag (1200 mil), men det verkar vara ett typ fel.
Och de brukar inte gå ner sig. Vilket är tur för det är trångt som sa..n under tanken...
Grattis!
När det gäller kamkedjespännaren så måste man inte byta den. Det låter illa när den är kall men tystnar när den blir varm och försvinner med tiden...
Hur vet jag det? Firman hade "inte tid" eftersom det var ett garantijobb! Det krävdes att hojen var borta minst en dag och lånehoj kunde man inte lämna över natten! Firman ligger inte centralt ,även om det är Tokholma för folk på Värstkusten, så det gick inte att ta det till eller från jobbet utan att ta ledigt. Eftersom duktigare människor som jag litar på inte trodde det skulle kunna bli ett haveri var det ingen panik att åtgärda så det drog ut på tiden.
Så det blev så besvärligt så det rann ut i sanden...
Naturligtvis får den firman inga mer pengar av oss...
Ok. Tackar för info. Men jag tror att det blir byte ändå. Jag tycker att det låter väldigt illa och tror inte det kan vara bra. Har med läst mig till att det inte verkar rasa men låter för illa för att köra med. Tystnar ju efter någon/några minuter, men ändå.
Kan man göra något år fjädring/bromsar? Jag köpte en vanlig (ingen R) 2010 och misstänker att fjädringen kommer vara begränsningen på bana där den kommer att brukas så mycket som möjligt.
10 år sedan jag åkte Triumph senast, men det var på en Daytona 955NS som jag körde min första bandag och upptäckte hur kul det var
Ok. Tackar för info. Men jag tror att det blir byte ändå. Jag tycker att det låter väldigt illa och tror inte det kan vara bra. Har med läst mig till att det inte verkar rasa men låter för illa för att köra med. Tystnar ju efter någon/några minuter, men ändå.
Kan man göra något år fjädring/bromsar? Jag köpte en vanlig (ingen R) 2010 och misstänker att fjädringen kommer vara begränsningen på bana där den kommer att brukas så mycket som möjligt.
10 år sedan jag åkte Triumph senast. Då på en Daytona 955NS som jag körde min första bandag med och upptäckte hur kul det var
Jag har också en 2010 utan R så jag bytte gaffelfjädrarna till styvare Öhlins och köpte en R-dämpare på ebay..resultatet blev mycket bättre än original. Lite stötigare på landsväg men betydligt bättre på bana.
R är inte stötig på landsväg men jag har, ännu, inte kört den särskilt hårt på bana så jag har ingen egen uppfattning där.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|