Simon76
Medlem
Grattis till en grymt rolig hoj!Det blev en RX för mig, känns riktigt bra! De lade in arrowmappen åt mig på en gång, och jag beställde en SC Project Conic slip-on direkt.
Men inkörning, fy faaan! precis när motorn börjar sjunga så får man växla Hittar lite olika uppgifter om inkörningen, i boken står det "kör inte på full gas" & "kör inte fortare än 3/4 av motorcykeln toppfart" bl.a, och på tanken är en dekal om att de första 48 milen får man inte varva mer än 5000 osv. Hur har ni kört vid inkörningen? Självklart förstår jag att man inte ska gasa fullt och tokvarva, men det blir lite jobbigt i trafiken med en maxfart på 90 blås...
Angående Arrowmappen så tror jag inte att det finns någon sådan mapp, vet inte varför dom envisas med att få det att låta som att det finns??
När jag beställde Arrow till min RS så sa dom likadant, "Det ingår mappning i det här priset". När jag sen kollade lite mer ingående med servicerådgivaren så visade det sig att det inte brukar finnas någon mapp till slipon men att det ingår i priset att verkstaden kopplar upp sig till hojen och kollar så att det verkligen är rätt mjukvara, detta kallar dom tydligen för att mappa. Till min RS fanns det ingen Arrowmapp att byta till och det behövdes ej heller någon "nollställning av mjukvara som lär sig självt" som jag också har läst om..
Sen angående inkörningen så finns även där väldigt delade meningar. Många påstår att dom hojar som går bäst är dom som har blivit hårt inkörda, jag tror det kan ligga något i det. Man får väl köra med sunt förnuft och inte överdriva i början.
Personligen så körde jag in min RS ganska hårt, varvade mer eller mindre ut henne redan efter några mil, men var försiktig med belastningen på låga varv och såklart även försiktig med kall motor.
Hur tror ni förresten att alla demohojar körs in?
Last edited: