Triumph Street Triple-tråden

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Skönt att veta hur mycket pengar man sparat på stt göra alla årsservicar själv ??

Kommer lagom komma upp i 2000 efter säsongen så ventilkollen är nära förestående. Det är den enda jag är tveksam inför att göra själv.

Men man kan ju ta ledigt från jobbet i en vecka för att göra det och sannolikt ändå gå plus. Men nån stämpel får man ju inte då…
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Skönt att veta hur mycket pengar man sparat på stt göra alla årsservicar själv ??

Kommer lagom komma upp i 2000 efter säsongen så ventilkollen är nära förestående. Det är den enda jag är tveksam inför att göra själv.

Men man kan ju ta ledigt från jobbet i en vecka för att göra det och sannolikt ändå gå plus. Men nån stämpel får man ju inte då…
Avis på dig som har någonstans att meka.

Huset vi kikade på med eget garage innan vi flyttade kostade över en och en halv mille mer än nuvarande radhus. Ett garage skulle vara väldigt skönt att bedriva terapi med verktyg, hoj och handbok i.
 

argusc

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2019
Ort
Solna
Hoj
Triumph Street Triple R 2009
Det känns som batteriet i min Street Triple R '09 börjar bli lite trött. Det är ju kring 0-5 grader om nätterna nu och jag märker att batteriet börjar lessna lite när jag ska starta. Displayen brukar ju flimra till lite när man startar, men nu ser man tydligt hur displayen och lamporna mörknar momentant ett par gånger när startmotorn vrider till. Jag har blivit strandsatt en gång nyligen när jag skulle tanka på vägen till jobbet för att batteriet bara orkade starta motorn en gång den morgonen... (fick starthjälp med kablar och kunde köra hem o byta hoj).

Tjejens Suzuki Bandit 650 verkar ha ett batteri som bara går och går. Den startar alltid utan tjafs, året om. Då är det ändå en gammal förgasarhistoria så den får man sitta o köra med startmotorn i nån minut eller två för att få igång den helt o hållet när den är kall, men startar gör den alltid.

Jag upplever att min Street Triple de gånger batteriet inte orkat riktigt bara gör ett halvhjärtat försök att starta, sen bara klickar det till utan att den ens försöker driva runt startmotorn. Jag har två Yuasa-batterier som jag växlar mellan, men det verkar som de inte alls gillar när det blir kallt och jag får som bäst två starter ur ett batteri trots att det stått med CTEK-laddaren hela natten. Det är ju visserligen tillräckligt för att ta mig till jobbet och hem, men vill gärna ha lite mer marginal än så :)

Vad har ni andra för batterier och hur presterar de nu när det är kallt?
 

argusc

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2019
Ort
Solna
Hoj
Triumph Street Triple R 2009
Hej,

Ja, hojen laddar som den ska såvitt jag kan se. Spänningen vid tomgång är som det ska vara osv. Jag kör den från mars-oktober utan att ens underhållsladda batteriet utan problem, det är bara när det är kallt som jag upplever batteriet är trögt. Det har varit samma sak tidigare år, men t.ex. förra året var det relativt varmt fram till slutet av november när jag ställde undan hojen.
 

Rob74

Medlem
Gick med
5 Jul 2016
Ort
Jönköping
Hoj
2015 Triumph Street Triple R
Någon som är sugen på en 675 R, 2015 med knappt 2000 mil på mätaren? Fint skick och väl omhändertagen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Någon som är sugen på en 675 R, 2015 med knappt 2000 mil på mätaren? Fint skick och väl omhändertagen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Även om jag själv inte är intresserad så skadar det nog inte med bilder och pris om du vill ha chans på lite mer respons. Alternativt länka till annons.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Bytesbacillen har börjat märkas av här. Kanske någon får mig att tänka om och behålla eller tippar över mig till att sälja. Litet sug finns efter huliganmoped, motard alltså.

Har en 765rs -17 med straxt över 1000 mil på mätaren. Alla papper i ordning och självklart fullservad.(Triumph Stockholm norr senast) Slipon, handtagsvärme, liten ruta, tail tidy, cutsen finns kvar (givetvis), pakethållare (hepco-becker som ersätter passagerarsadeln), ring för fäste av tankväska (givi), stompgrips, kraschpuckar och motorskyddskåpor. Recall på bromsbelägg fram är fixad.

Originaldelar finns kvar om man nu vill ha byggnadsställningen till skylthållare monterad och den mindre estetiskt tilltalande ljuddämparen på plats.

Bankörd? Ja, av förra ägaren och mig i egenskap av instruktör och ibland deltagare. SMC-kurser.

Nyskick? Nä, efter bruk i trafiken och på bana sedan 2017 är det klart att det finns litet märken här & där.

Pris? Ja du, tittar man på blocket blir man inte klok ibland. Men 85-90 tycks de ligga på.

DSC_1615.JPGDSC_1619~2.jpg
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Har Arrow lowboy till motor med ovala grenrör. Begagnade. Funkar även till Daytona från-08 om nån är intresserad. 20220403_164909.jpg
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Stänga ABS på en 2015 Street triple R , är det möjligt?
Enligt manualen ska de gå men hittar inte inställningen "ABS" i displayen.
Enligt JE68 går det inte att avaktivera den, nån som vet vad som gäller? :)
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Stänga ABS på en 2015 Street triple R , är det möjligt?
Enligt manualen ska de gå men hittar inte inställningen "ABS" i displayen.
Enligt JE68 går det inte att avaktivera den, nån som vet vad som gäller? :)
Ryck säkringen. Alternativt gör en burnout tills lampan lyser.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Hejsan köpte mig en Street tripple 675 2012 och undrar om någon har tips på lite högre kåpa/kåpglas?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Hejsan köpte mig en Street tripple 675 2012 och undrar om någon har tips på lite högre kåpa/kåpglas?
Jag hade denna på min 2010.
Tyckte den var riktigt bra. Skyddade lite bättre än Triumphs egna med tillbehörsglas samt hyggligt diskret. Minns heller ingen störande turbulens.
Modellen hette Dart Manta.

 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Jag hade denna på min 2010.
Tyckte den var riktigt bra. Skyddade lite bättre än Triumphs egna med tillbehörsglas samt hyggligt diskret. Minns heller ingen störande turbulens.
Modellen hette Dart Manta.

Kanon tackar ? visste inte att Triumph hade en egen modell av högre kåpa? Denna ska kollas upp :)
 

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Jag dagdrömmer om vilken min nästa hoj ska bli (någon som känner igen sig?) och första generationen Street Triple ligger vansinnigt bra till hos mig just nu.
Kör Bandit 600 idag och kan ibland uppleva den som lite liten för mig. Det är dock min första hoj så jag vet inte riktigt hur det "ska" kännas.
Jag är ca 183 cm med långa armar och ben. Ni som är lite över medellängd, hur funkar ST:n för er?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Street triple funkar, men inte optimal om man är över 180 cm.
Jag är 185 och tyckte jag fick ha lite böjda ben.
990 Superduke är den hoj jag haft med bäst körställning för min längd.
Nu har jag en Trident 660. Sitter bättre på den än Street triplen annars låg en 765R ruggigt nära till hands.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top