Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kolla in den här skönheten:

EDIT: Ursäkta om jag "smutsar" ner tråden med en japsare men var bara tvungen att dela med mig när jag såg den...

:tummenupp
Riktigt snygg! Låter härligt också! Har haft ett par stycken och även helrenoverat en. Nu blev jag riktigt sugen på att bygga caféracer. Fast det kanske börjar bli ont om objekt.

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Har monterat ett nytt styre med samma diam. som originalet. Problemet är att när jag återmonterar vänster resp. höger reglage så blir det ett mellanrum/spel på de båda reglagen. Spelet är på samma sida som styrändarna, se fotot.

Finns det något trick för att undvika att få detta spelet, skall man dra skruvarna (en st. uppe & en st. nere) i en viss ordning kanske :va ?

Det är inget som ligger och klämmer etc. det har jag redan checkat. Då Triumph har satt de båda skruvarna bara på ena sidan (änden) av reglaget så verkar det vara en felkonstruktion.

Bifogat

• Foto0151.jpg
    Foto0151.jpg
    227.7 KB · Visningar: 91

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Det är en pigg som ska in i ett hål i styret den gör så att de inte vridersig, om du bytt styre så borra ett hål eller skär bort piggarna.

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
STORT TACK EST :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det stämmer nu när du säger det, det finns ju ett par piggj-vlar där samt hål i gamla styret :glömdet

Det är en pigg som ska in i ett hål i styret den gör så att de inte vridersig, om du bytt styre så borra ett hål eller skär bort piggarna.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Huvaliva vad den CB:n var snygg!

Mina delar är klara från pulverlackeraren nu :D
Blev dryga 40 delar som fick färg på sig. Nästan blitt av med allt krom nu.
Funderar på lacktema på bygget, har ni några tips på snygga lackteman på Thruxton?
Thruxton Cup hojarna kan vara riktigt snygga :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
STORT TACK EST :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det stämmer nu när du säger det, det finns ju ett par piggj-vlar där samt hål i gamla styret :glömdet

Är man slapp, så löser man det genom att fila bort piggen/piggarna och sätter några brickor emellan, men detta brukar inte bli bra i slutänden eftersom reglagen tenderar att vilja vrida sig på styret. Mitt tips (grundat på tidigare misslyckanden) är att borra ett hål utifrån var hålet sitter på det förra styret. Då blir det rätt direkt. :tummenupp

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Vem f-n är Mats Olovsson? Fick annonssvar av honom på min "Thruxton säljes annons" på Blocket att han ville att jag skulle lägga till i annonsen att Truxtonen "inte är godkänd på Rockers vs Mods 2011" , Kändes som att vi som var där med Thruxtons i fjol var rätt välkomna- men det kanske var skenet som bedrog - eller man kanske får ha Thruxton men inte flammor på tanken?

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Monterade på bakhjulet igen och kunde konstatera att bromsklossarna bak var tokslut, den inre klossen hade ingen beläggning kvar över huvud taget...
Och jag som inte ens använder bakbromsen mer än till små justeringar :)

Borde kollat detta i höstas när jag skruvade av hjulet. Nu blir det till att vänta på leverans av nya belägg.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vem f-n är Mats Gustavsson? Fick annonssvar av honom på min "Thruxton säljes annons" på Blocket att han ville att jag skulle lägga till i annonsen att Truxtonen "inte är godkänd på Rockers vs Mods 2011" , Kändes som att vi som var där med Thruxtons i fjol var rätt välkomna- men det kanske var skenet som bedrog - eller man kanske får ha Thruxton men inte flammor på tanken?

Nu är det ju inte jag som arrangerar Rockers vs Mods men det känns ändå som två väldigt konstiga saker. Dels att inte din hoj är välkommen och dels att någon skriver och ber dig påpeka det i annonsen.

Lycka till med försäljningen! Rätt köpare som uppskattar det som är gjort, som inte själv är så mycket för att skruva och räknar på vad det kostar att köpa alla prylarna själv inser nog att det är ett fynd!

Monterade på bakhjulet igen och kunde konstatera att bromsklossarna bak var tokslut, den inre klossen hade ingen beläggning kvar över huvud taget...
Och jag som inte ens använder bakbromsen mer än till små justeringar :)

Borde kollat detta i höstas när jag skruvade av hjulet. Nu blir det till att vänta på leverans av nya belägg.

Nu hade ju min hoj gått 1500 mil innan jag köpte den men jag upptäckte ganska snart att beläggen var helt slut bak. Jag använder inte heller bakbromsen i onödan och tycker att de borde hålla hur länge som helst bak. Fast nu var det ju inte jag som kört de 1500 första. Notera dock när du får de nya beläggen att det ena har mycket mindre beläggning än det andra. I a f hade mina det.

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vem f-n är Mats Olovsson? Fick annonssvar av honom på min "Thruxton säljes annons" på Blocket att han ville att jag skulle lägga till i annonsen att Truxtonen "inte är godkänd på Rockers vs Mods 2011" , Kändes som att vi som var där med Thruxtons i fjol var rätt välkomna- men det kanske var skenet som bedrog - eller man kanske får ha Thruxton men inte flammor på tanken?

Är människan helt kocko bengo i sopproten?
Då har man fan inte mycket liv om man måste påtala det i en blocket annons...

Lycka till med försäljningen:tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton

Det tar jag som en inbjudan! :D

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vem f-n är Mats Olovsson? Fick annonssvar av honom på min "Thruxton säljes annons" på Blocket att han ville att jag skulle lägga till i annonsen att Truxtonen "inte är godkänd på Rockers vs Mods 2011"
Urfånigt! Det är det artigaste jag kan säga om en sådan kommentar. Kan säkert komma på något värre om någon ber mig...
Kändes som att vi som var där med Thruxtons i fjol var rätt välkomna- men det kanske var skenet som bedrog - eller man kanske får ha Thruxton men inte flammor på tanken?
Vill man var så fin i kanten så får det vara. Det känns inte intressant att krypa för några gossar som måste ha det på sitt sätt. Då sk-er jag hellre i det och tar en egen eftermiddagstur och skrapar stövelspetsarna på en krokig 70-väg.

Jag med, hänger gärna på, bytt arbete idag och övertidstimmarna är numera ett minne blott....
Men du, din hoj är ju kvar på blocket. Man kan inte sälja en så snygg hoj, det går inte! :)

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Men du, din hoj är ju kvar på blocket. Man kan inte sälja en så snygg hoj, det går inte! :)

Nej, och jag tror inte att jag säljer, har redan avböjt en köpare.
Så den blir nog kvar :)
Jag är alltid lite velig under vinterperioden. :gnissla

Gummi

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Scrambler -06, Honda XR650R -03, BMW R60 -57
Hade jag inte redan köpt min scrambler så hade jag velat ha denna. Den är riktigt snygg! Jag har själv den som inspirationskälla nu när jag bygger om min egen! Kan lägga upp lite bilder på mitt eget "bygge" framöver om nån är intresserad.

Jag vet att han säljer Zardsystemet & ev stötdämparna separat om någon är intresserad, men kanske inte funkar så bra på en Thruxton.

/Martin

Om ni är bytessugna så finns det en het scrambler ute på blocket nu. Jag brukar inte tycka att dom är så snygga, men denna var riktigt fin.
http://www.blocket.se/gavleborg/Triumph_Scrambler_32156094.htm?ca=15&w=3

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag vet att han säljer Zardsystemet & ev stötdämparna separat om någon är intresserad, men kanske inte funkar så bra på en Thruxton.

Tror faktiskt dämparlängden är densamma på Thruxton & Scrambler.
Kan vara intressant för de här som jagar dämpare...

Lägg gärna upp bilder på din hoj :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hade jag inte redan köpt min scrambler så hade jag velat ha denna. Den är riktigt snygg! Jag har själv den som inspirationskälla nu när jag bygger om min egen! Kan lägga upp lite bilder på mitt eget "bygge" framöver om nån är intresserad.

/Martin
Jo, det är likadana dämpare till Scrambler och Thruxton. Kollade det då det fanns ett par Hagon Nitro på eBay som suttit på en Scrambler.

Gärna bilder!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...