thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jovisst fungerade det! Tack! Det blev mycket bättre men inte riktigt som jag vill ha det. Fast efter att ha googlat runt lite så har jag fått klart för mig att vissa bromsar inte är lika stumma i handtaget som andra. Speciellt inte när hojen står still. Fast de kan bromsa hur bra som helst ändå. Bara att vänja sig. Så det får jag väl göra. Vänja mig. Har inte gjort någon riktig provkörning ännu då det började regna kraftigt då jag hunnit 100 m hemifrån igår.
Förra året när jag monterade Beringeroket fick jag också en stumm och "träaktig" känsla vid bromsningen, bromsade bra men inte med "rätt" känsla.
I år monterade jag Beringerskivan + nya Lucas sintrade belägg, luftade en gång till och minskade mängden bromsvätska i behållaren, eftersom det var på maxnivå, och har nu en helt annan broms med betydligt bättre verkan och mycket bättre känsla. Vet inte riktigt var "felet" var, luftningen kanske??
I tisdagskväll, 31 Maj, var jag på Anderstorpbanan och testade och jag är mycket nöjd!!!! Fortfarande lite att göra på förgasarinställningarna men det "tar sig" undan för undan och i slutet av säsongen är nog allt perfekt, he, he !!!