Triumph Thruxton-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jag kan ta en tur lö, sö eller må. Inte imorn och inte på fredag. Kan någon som bor långt söderut föreslå en slinga som ligger lite norr om er så jag inte får så himla lång transportsträcka så skulle jag gärna köra en tur någon av dessa dagar. Annars kör jag själv så klart men då blir det Bohuskusten.

Jag gillar kurviga vägar men är inte lika kräsen som TMax.:D
Det är kanonväg nästan ända härifrån till Kungälv om jag kör den vägen och vägen mot Borås är inte så tokig den heller om man bara inte är rädd för fartpolisen. Så om det inte blir kanon hojväg hela tiden spelar mig ingen roll. Se fler Trajor, gemenskap o s v är också kul.

Lördag, Sön samt måndag fungerar alla lika bra.

Håller på att små skissa på en väg runt Gbg, A-sås, Borås , inget färdigt dock, men kan vara bra i framtiden.

Någon med förslag på resväg till helgen?

Kör gärna en sväng imorrn, om den inte börjar allt för tidigt.

Jag kan hänga på, förslag på när och var ?

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag kör hem till mina föräldrar i Köping i morgon förmiddag om någon i Sthlm med omnejd vill hänga på en bit... Norr eller söder om mälaren spelar inge roll för mig. Siktar på att åka senast kl 11.

Sen kanske det blir en sväng till Norrtälje i helgen. Är det även på söndag Panzaa?

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Lördag, Sön samt måndag fungerar alla lika bra.

Håller på att små skissa på en väg runt Gbg, A-sås, Borås , inget färdigt dock, men kan vara bra i framtiden.

Någon med förslag på resväg till helgen?

Jag kan hänga på, förslag på när och var ?

Jag kan hänga på i morgon, jag kan komma los vid 12.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jag kör hem till mina föräldrar i Köping i morgon förmiddag om någon i Sthlm med omnejd vill hänga på en bit... Norr eller söder om mälaren spelar inge roll för mig. Siktar på att åka senast kl 11.

Sen kanske det blir en sväng till Norrtälje i helgen. Är det även på söndag Panzaa?

Nopp, endast lördag.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
vad har du för avgassystem?

Mas engineering med gnistskyddsgaller på insidan. Innerdiametern är 40mm. Jag har hittat dessa, men tänkte fråga om någon har bättre förslag.

Edit: Cafe'racern i sitt rätta element:

Bifogat

• caferacer.JPG
    caferacer.JPG
    227.5 KB · Visningar: 74
Last edited:

speedtwin

Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Mas engineering med gnistskyddsgaller på insidan. Innerdiametern är 40mm. Jag har hittat dessa, men tänkte fråga om någon har bättre förslag.

Edit: Cafe'racern i sitt rätta element:

Det är precis sådana som jag köpte. Det blev lite tystare iaf. Det var ju bättre än helt tomma burkar.:D
Men mina va 43mm om jag mins rätt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Får nog backa lite på det jag sa om att köra på lö och sö. Måndag ska dock gå bra hoppas jag.

Fick nämligen min ISR-broms igår och även om den inte måste monteras direkt så vill jag ju gärna göra det så snart som möjligt. Sätter väl igång redan ikväll och om allt går som det ska så blir det klart ikväll. Vågar dock inte lita på det och dessutom blir det väl några arbetsöl för att arbetet så att säga ska flyta på lite bättre så förmiddagen i morgon känns inte trolig som kördag.

Sen vågar jag inte lita på att allt går smärtfritt.

Man kan ju redan när man lossar gamla grejerna råka dra sönder någon skruv.

Kittet är ju egentligen till en Bonneville och bör passa rakt av på Thruxton men helt säker kan man ju inte vara.

Brukar aldrig ha problem med luftning men det här oket är speciellt och jag vill minnas att teargaz hade problem med luftningen.

Bara att pilla på oket på skivan kan nog bli ett litet pyssel med sex jätteesmå belägg som ska hållas in.

På måndag hoppas jag dock att allt ska vara klart och tar gärna en sväng söderöver om någon annan vill ut och köra och har något förslag på väg.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Får nog backa lite på det jag sa om att köra på lö och sö. Måndag ska dock gå bra hoppas jag.

Fick nämligen min ISR-broms igår och även om den inte måste monteras direkt så vill jag ju gärna göra det så snart som möjligt. Sätter väl igång redan ikväll och om allt går som det ska så blir det klart ikväll. Vågar dock inte lita på det och dessutom blir det väl några arbetsöl för att arbetet så att säga ska flyta på lite bättre så förmiddagen i morgon känns inte trolig som kördag.

Sen vågar jag inte lita på att allt går smärtfritt.

Man kan ju redan när man lossar gamla grejerna råka dra sönder någon skruv.

Kittet är ju egentligen till en Bonneville och bör passa rakt av på Thruxton men helt säker kan man ju inte vara.

Brukar aldrig ha problem med luftning men det här oket är speciellt och jag vill minnas att teargaz hade problem med luftningen.

Bara att pilla på oket på skivan kan nog bli ett litet pyssel med sex jätteesmå belägg som ska hållas in.

På måndag hoppas jag dock att allt ska vara klart och tar gärna en sväng söderöver om någon annan vill ut och köra och har något förslag på väg.

Stämmer YR så kanske Söndag vore bättre, om du hinner

Bifogat

• Måndag.JPG
    Måndag.JPG
    25.4 KB · Visningar: 42

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Stämmer YR så kanske Söndag vore bättre, om du hinner

Det vet jag ju senast i morgon så sikta på det. Kan jag inte så meddelar jag det här i morgon. För det är ju inte så kul för dig/ er om jag kommer med en Suzuki.:D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det är precis sådana som jag köpte. Det blev lite tystare iaf. Det var ju bättre än helt tomma burkar.:D
Men mina va 43mm om jag mins rätt.

Jag beställde ett par.
Men tillräckligt ljud kvar för att inte bli helt fjolligt alltså?
Hur fäste du dom? Jag funderar på att superlimma fast en mutter på insidan uppochner över ett av hålen i gnistskyddet och fästa bulten igenom db-killern ut i muttern innifrån. Men limmet kanske släpper så fort det blir lite tryck. :va

Last edited:

speedtwin

Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Jag beställde ett par.
Men tillräckligt ljud kvar för att inte bli helt fjolligt alltså?
Hur fäste du dom? Jag funderar på att superlimma fast en mutter på insidan uppochner över ett av hålen i gnistskyddet och fästa bulten igenom db-killern ut i muttern innifrån. Men limmet kanske släpper så fort det blir lite tryck. :va

Det fanns ett färdigt hål för mina gnistskydd som jag kunde använda, Jag kunde sätta muttern på insidan utan att använda lim.
Så det var enkelt för mig, bara att montera så var det klart.
Nej. Det låter en hel del, så det blir inte fjolligt:tummenupp

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jag kan bara på lördag...:gnissla

Jag vet inte om jag kan alls...
Skulle iväg en sväng på Hojen, tog på mig och ner i garaget.
Inte ett liv förrutom neutral och olje lampan, klickade i startrelät, inget ljus och inga blinkers.
Antagligen batteriet, nytt har införskaffats nu, fyller just nu på Syra och skall sedan laddas 8 tim.
Hoppas på att detta löser problemet, 1900:- (tur man har kontaktar)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag vet inte om jag kan alls...
Skulle iväg en sväng på Hojen, tog på mig och ner i garaget.
Inte ett liv förrutom neutral och olje lampan, klickade i startrelät, inget ljus och inga blinkers.
Antagligen batteriet, nytt har införskaffats nu, fyller just nu på Syra och skall sedan laddas 8 tim.
Hoppas på att detta löser problemet, 1900:- (tur man har kontaktar)

Det här börjar bli som tio små negerpojkar :) ( får man skriva så nu?) men jag kan tidigast måndag och då ska det bli regn.:näsblod

Monterade ISR-bromsen idag och själva monteringen var inga problem. Allt passade perfekt. Det var ju tidigare bara utprovat för (Teargaz) Bonneville men det passar rakt av på Thruxton också. Sen var det luftningen. Det är något som inte stämmer med vad jag tidigare luftat i bromsväg. Just nu har jag allt luftat så att jag har broms men definitivt inte färdigluftat. Orkade inte hålla på mer i kväll och imorn har jag fått annat att göra så det får stå till sig tills på söndag.

Det brukar hjälpa när det får stå något dygn och sedan lufta vid banjon vid pumpen. Har du något annat knep att meddela teargaz så är det välkommet.

Snyggt blev det i a f men det vete fan om jag inte tycker att Beringers skiva är snyggare.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hjälp !

Har nu NYTT fulladdat batteri.
Slår på tändningen, Olje lampan tänds, Neutral lampan tänds, låter även från insprutningen.
Övriga lampor är svarta, inget framljus, bakljus, blinkers eller bromsljus.
Håller jag in kopplingen och trycker på startknappen knäpper det till i startrelät och motor lampan glimmar till för en tusendels sekund.
Men inte ett liv, har kollat alla kopplingar jag kan se, mätt alla säkringar och det verkar OK.
Så vad fan kan det va ?
Ruskigt tacksam för ideér för jag har just nu ingen aning.

Tillägg, det enda jag gjort sedan jag körde sist är att tvätta hojen och bytt olja, i den ordningen, efter tvätten bytte jag olja och då startade den, varmkörde och ställde in den.

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...