Triumph Thruxton-tråden

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Thruxton-jagis på Bulten

Lite racekänsla över bilden tycker jag.. :tungan

Det är mycket snack om denna hatade och älskade Bulten på forumet. Men det går inte att komma ifrån att det är en fantastiskt rolig väg att köra! Sedan att det är som en medelstor hojträff varje helg (eller kanske t.o.m. varje kväll) på Rosenhill gör ju inte saken tråkigare. Och med fotografer utmed vägen blir upplevelsen ännu lite mer... alltid kul att spana efter bilder på sig själv eller sina kompisar i efterhand.

Sedan finns det såklart mindre smarta personer som kör som idioter vilket resulterar i fara för sitt eget och andras liv men det är en helt annan historia... JAG ger iaf :tummenupp för upplevlesen Bulten en solig söndageftermiddag! Vad tycker ni andra som har åkt den?

Bifogat

• race.jpg
    race.jpg
    213.1 KB · Visningar: 90

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Det är mycket snack om denna hatade och älskade Bulten på forumet. Men det går inte att komma ifrån att det är en fantastiskt rolig väg att köra! Sedan att det är som en medelstor hojträff varje helg (eller kanske t.o.m. varje kväll) på Rosenhill gör ju inte saken tråkigare. Och med fotografer utmed vägen blir upplevelsen ännu lite mer... alltid kul att spana efter bilder på sig själv eller sina kompisar i efterhand.

Sedan finns det såklart mindre smarta personer som kör som idioter vilket resulterar i fara för sitt eget och andras liv men det är en helt annan historia... JAG ger iaf :tummenupp för upplevlesen Bulten en solig söndageftermiddag! Vad tycker ni andra som har åkt den?

Har aldrig åkt Bulten. Den finns ju på en mängd bilder och filmer så någon uppfattning har man ju fått och den ser riktigt härlig ut men är den inte lite kort? Jag har några olika slingor här som jag brukar dra med riktigt kul hojvägar å då brukar hela svängen bli 8-10 mil. Fast något fik där man träffar andra finns ju inte längs dessa vägar.:)

En riktigt härlig bild är det i a f!:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vättern Tour 2011

Sammanfattar så här långt när det gäller de som sagt att de ska med på Vättern Tour

TMax 500 enkelrum
tce66 inget sagt om rum
Twintorsk inget sagt om rum
Speedtwin inget sagt om rum

CharlieC kan dela rum med någon som inte snarkar

BJN enkelrum

Lite tunt från öst! :)

Här kan ni gå in och titta på vad som finns för typ av boende samt priser.

http://www.rocksjon.se/vandrarhem/

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville

Bra bild! Hade gärna vart med på den och jag gillar bulten;-)

Ni som har Clip-on styre. Har ni 1" eller 21mm i handtagen original?
Funderar på en till mod på min Thruxville...

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
LSL har "bolt on" till Bonneville med 1"

Ooops! Råkade visst få med ett par nya rearsets också. Inte lätt att klicka i för lite;)

Blir nog till att sänka hojen 25mm fram som TruxtonErik har gjort. Vill ha helsvart gaffel och vill inte göra modden för stor som det skulle bli om jag klipper på under kronan...

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skön bild Anders!

Synd bara att jag tog min apfula integralhjälm just denna dag. Mupparna på plastraketerna som bromsade i kurvorna får man leva med, även om jag inte var så glad just när det hände :p

Bulten är fantastiskt rolig att köra, passa er för gruset i kurvorna samt farbror blå med laserpickan bara. Tack för en trevlig tur btw! Jag behövde verkligen det mitt upp i misären.

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Aldrig åkt bulten men har alltid tänkt göra det! Kanonfin bild Anders.

Jag är med på Vättern runt även i år 9-10e funkar för mig.

BJN: Ett enkelrum hotellstandard till mig tack!

Fint skare va, som man säger.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Tänkte sälja av lite som jag inte använder så det är bara PM'a om nån är intresserad.
Kan rekomenderar styret och rearsets till de som kör bonneville om man vill ha en skönare körställning.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Sammanfattar så här långt när det gäller de som sagt att de ska med på Vättern Tour

TMax 500 enkelrum
tce66 inget sagt om rum
Twintorsk inget sagt om rum
Speedtwin inget sagt om rum

CharlieC kan dela rum med någon som inte snarkar

BJN enkelrum

Lite tunt från öst! :)

Här kan ni gå in och titta på vad som finns för typ av boende samt priser.

http://www.rocksjon.se/vandrarhem/

Du har PM, beträffande rum

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Sprucken header i grenröret på trajan... tänkte lösa problemet med den läckande avgaspackningen ikväll. Så enkelt var inte felet. Sprickan gick halva vägen runt vid infästningen. Nu är det iaf svetsat målat och monterat.

Tur att jag köpte en extra burk coating!

Racepremiär på lördag btw. Kommer köra både trajan och mitt yamma bygge på strippen :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Aldrig åkt bulten men har alltid tänkt göra det! Kanonfin bild Anders.

Jag är med på Vättern runt även i år 9-10e funkar för mig.

BJN: Ett enkelrum hotellstandard till mig tack!

Fint skare va, som man säger.

Noterat! Enkelrum hotellstandard.

Skitkul att få med dig och din fina Bonneville. Den behövs för att stämsången ur kurvorna ska bli fulländad å nu har du om jag inte missminner mig Togas på. Å så tce66s fina Bonneville å alla fina Thruxar. Det kommer att låta så vacker och se så vacker ut att vi får förvarna ortsbefolkningen att stå där med sina näsdukar. Har inte råd att köpa hjälmkamera nu men ska se om jag inte kan tejpa fast någon av de videokameror jag har på hojen så att vi kan få några rörliga bilder med ljud ut ur kurvorna. Det är så vacker så man blir tårögd.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Har inte råd att köpa hjälmkamera nu men ska se om jag inte kan tejpa fast någon av de videokameror jag har på hojen så att vi kan få några rörliga bilder med ljud ut ur kurvorna. Det är så vacker så man blir tårögd.

Har inte heller råd att köpa en sån nu men har två polare som har varsin GoPro och har blivit lovad att få låna när jag vill. Kanske är läge på Vättern runt!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Nu är hon rejspreppad!

Oljebult borrad + najjad, catchtank fixad med lokaflaska + gummiband. Funktion före form :)

Bifogat

• 252245_10150615912665314_550720313_18696185_8038669_n.jpg
    252245_10150615912665314_550720313_18696185_8038669_n.jpg
    58.2 KB · Visningar: 65
  • 246751_10150615913325314_550720313_18696191_6764686_n.jpg
    246751_10150615913325314_550720313_18696191_6764686_n.jpg
    66.5 KB · Visningar: 73
  • 254239_10150615911940314_550720313_18696181_299415_n.jpg
    254239_10150615911940314_550720313_18696181_299415_n.jpg
    46 KB · Visningar: 57
  • Gilla
Reaktioner: EST

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag tycker att det är skitkul att det är så mycket aktivitet i den här tråden. Riktigt roligt! Men som man får leta för att hitta ett speciellt inlägg man kommer ihåg.

Nu har min ISR-broms kommit till S-Racing så jag ska hämta nästa vecka. Så sa han att tyvärr så är inte nitarna blå utan blanka. Du får säga till så skickar jag tillbaka så får de byta om du vill ha blå. Tänkte då måste jag kolla om teargaz hade blå eller blanka. Tog en lång stund att hitta den bilden och konstatera att de är blå. Fast efter att ha tänkt lite på det så kommer jag nog att låta dem vara blanka. Jag gillar eloxerat men min hoj är ju redan i nuläget att jämföra med en julgran. :)

Helt medvetet så ni behöver inte kommentera detta.:D

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Då är det ju som originalfärgen och det är väl inte fel!!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Då är det ju som originalfärgen och det är väl inte fel!!!

Nä, det är ju inte det.

Kommer du att delta på något sätt i Vättern Tour 2011? Det skulle ju vara väldigt kul om du som förra året kunde dyka upp och gajda oss ut ur stan om det som skulle vara ännu roligare inte inträffar. Att du kan dyka upp i Askersund och vara med hela tiden.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Silver all the way! :yoparty

Tack! Ni är snälla. Så när jag komner på träffarna kommer inte ni att peka finger och säga " Ha, ha han har inga riktiga ISR som teargaz har. Kolla han har inga blå nitar.":D

Jag är lugn och tar mina blanka.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack! Ni är snälla. Så när jag komner på träffarna kommer inte ni att peka finger och säga " Ha, ha han har inga riktiga ISR som teargaz har. Kolla han har inga blå nitar.":D

Jag är lugn och tar mina blanka.

Tror nog att det kommer se kanon ut :tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...