Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hamre- det låter som dom var ganska medgörliga ändå. Har varit med om mkt värre från 'bilmekaniker' på jobb som jag hade gjort ljusår bättre själv. Och lånehoj? Brukar man få det? Skillnad på leksaker och nyttofordon tycker jag.. Men illa att man måste vråla för ett garantijobb!

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Vättern Runt 2011

Hur var det nu, hade vi bestämt någon helg??? Satt och letade i tråden men hittade inget! Snart är vi ju inne i Juni så det kanske är dags att spika något.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hur var det nu, hade vi bestämt någon helg??? Satt och letade i tråden men hittade inget! Snart är vi ju inne i Juni så det kanske är dags att spika något.
9-10 juli var de datum som nämndes senast frågan var uppe. Så jag lever i tron att vi har bestämt det.

(För min egen del så åker jag minst lika gärna helgen efter, den 16-17 juli. Men jag tror att de flesta sade ok till 9-10/7.)

- Vilka är med?

PS. Satt i går kväll och brottades med Google Maps i ett försök att rita en karta över hur vi körde förra året. Tänkte försök få bort förra årets felkörningar och grusvägar! :) En jäkla strulig tjänst, svårt att få det rätt! Eller så är det jag som inte kan..? Ds.

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
9-10 juli var de datum som nämndes senast frågan var uppe. Så jag lever i tron att vi har bestämt det ;-)

(För min egen del så åker jag minst lika gärna helgen efter, den 16-17 juli. Men jag tror att de flesta sade ok till 9-10/7.)

- Vilka är med?

PS. Satt i går kväll och brottades med Google Maps i ett försök att rita en karta över hur vi körde förra året. Tänkte försök få bort förra årets felkörningar och grusvägar! :) En jäkla strulig tjänst, svårt att få det rätt! Eller så är det jag som inte kan..? Ds.

Jag är med oavsett vilken helg det blir i Juli.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
9-10 juli var de datum som nämndes senast frågan var uppe. Så jag lever i tron att vi har bestämt det.

- Vilka är med?

Här finns några "fina" vägar på västra sidan av Vättern!!!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

- Vilka är med?

Jag är med!
Jag kan bara 9-10..

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Här finns några "fina" vägar på västra sidan av Vättern!!!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=212999

Yes! Om inte mitt dåliga minne för var jag har varit sviker mig totalt så måste TMax och jag ha kört i a f en bit av den högra kartans väg mot Askersund och där fanns sträckor som var riktiga höjdare.

Det som TMax letar är nog vägar på östra sidan av Vättern för det var där vi inte riktigt hittade några gånger. Allt blev jättebra ändå men det blev ju några bitar grusväg.

- Vilka är med?

Fast du kommer 9-10 också eller? Om det blir då menar jag.

Google maps är allt lite att brottas med ibland när man kommer in på småvägar! :)

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Börjar min semester den helgen 9-10, men det kanske blir fin detour på vägen till Öland.. Om 'bromsklossen' får hänga med? :D fast ni kör ju lugnt o fint så det funkar säkert!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Börjar min semester den helgen 9-10, men det kanske blir fin detour på vägen till Öland.. Om 'bromsklossen' får hänga med? :D fast ni kör ju lugnt o fint så det funkar säkert!

Det blir det alldeles säkert och vi kör lugnt. Vi har väl aldrig någonsin kört över 190 på 70-väg:). Närå det går betydligt lugnare än så. Ingen ska vara orolig för att köra med. En Thruxton/Bonneville ger sitt bästa krut vid ca 100 km/h. Där ligger vi och gasar och njuter av vad Triumph skapat. Sen är TMax en jävel att köra fort på grus men det ska ju inte bli så mycket sånt i år har vi hört.

Det blir det alldeles säkert och vi kör lugnt. Vi har väl aldrig någonsin kört över 190 på 70-väg:). Närå det går betydligt lugnare än så. Ingen ska vara orolig för att köra med. En Thruxton/Bonneville ger sitt bästa krut vid ca 100 km/h. Där ligger vi och gasar och njuter av vad Triumph skapat. Sen är TMax en jävel att köra fort på grus men det ska ju inte bli så mycket sånt i år har vi hört.

EDIT!: Läst om gruppkörningar här på SH som stressar till missöden. Något sådant vill väl inte vet av här.

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Vättern Runt 9-10 juli 2011

Jo, 9-10 juli funkar för mig. Kommer hem från resa på eftermiddagen den 8:e, så det blir lite väl tajt bara. Men jag kan packa hojen innan jag åker på resa nr 1, så att den står klar med väska och rubbet i garaget när jag kommer hem! :)

Samling på torget i Askersund lördagen den 9 juli? Kl 13 den här gången så att det inte blir så stressigt? Det blev lite körigt att hinna fram till 12.00 förra året, både från väst och från öst. Jag reste från Gbg kl 8 förra året, tror jag, och mötte BJN kl 9 i Vänersborg. Men om vi nu istället ses i Askersund kl 13 så borde det funka utan att stressa!

Vad säger ni från "andra sidan"? :) Ses vi i Askersund kl 13 eller finns förslag på att sammanstråla någon annanstans? - Andra körsugna? Man behöver inte bestämma sig nu, men vi kanske skall boka övernattning i Jönköping i god tid. Det är ju juli och semestertider!

Jag ser gärna att någon annan än jag är "hotellbokningschef". Jag är ju bortrest veckan innan och har svårt att administrera eventuella sena ändringar eller ombokningar från stranden i Turkiet... :)
Låter det som en plan?

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tmax är rätt säker överlag vad jag märkt :) rutinerad herre..! Själv har man en bit kvar, men det blir ju mjukare körningen med det värdefullaste på bönpallen.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Ser riktigt bra ut och kanske lite att skruva av som någon sa men det är ju upp till var och en. Köp! Den som är intresserad det blir inte fel.

Blir det ingen körning i juni också här på västkusten? Sa vi inte det. En körning per månad. Vem håller i den? Jo, jag är sugen, Skitkul att köra trajor på rad och brumma på olika sätt.

Jo, 9-10 juli funkar för mig. Kommer hem från resa på eftermiddagen den 8:e, så det blir lite väl tajt bara. Men jag kan packa hojen innan jag åker på resa nr 1, så att den står klar med väska och rubbet i garaget när jag kommer hem! :)

Samling på torget i Askersund lördagen den 9 juli? Kl 13 den här gången så att det inte blir så stressigt? Det blev lite körigt att hinna fram till 12.00 förra året, både från väst och från öst. Jag reste från Gbg kl 8 förra året, tror jag, och mötte BJN kl 9 i Vänersborg. Men om vi nu istället ses i Askersund kl 13 så borde det funka utan att stressa!

Vad säger ni från "andra sidan"? :) Ses vi i Askersund kl 13 eller finns förslag på att sammanstråla någon annanstans? - Andra körsugna? Man behöver inte bestämma sig nu, men vi kanske skall boka övernattning i Jönköping i god tid. Det är ju juli och semestertider!

Jag ser gärna att någon annan än jag är "hotellbokningschef". Jag är ju bortrest veckan innan och har svårt att administrera eventuella sena ändringar eller ombokningar från stranden i Turkiet... :)
Låter det som en plan?

Definitivt en plan. Jag kan åta mig att boka rum på A6 där vi låg ifjol bara folk meddelar mig önskemål,Själv ska jag ha enkelrum.

EDIT: Det vore ju kul om vi från göteborgstrakten samt speedttwin och tce66 kunde åka i samlad tropp säg från Trollhättan.

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
9-10 JuLi funkar för mig! (Kan ej helgen efter.. då fyller jag 30!!:cpparty:näsblod)

Kl 13 på torget i Askersund låter bra! Det spikar vi.. Kan tänka mig dela hotellrum med någon inte snarkar.. hehe

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Tycker jag låter som en riktigt bra idé.
Vissa av oss kanske ända från Gbg :tummenupp
Jo, det blir väl "El Clasico" upp längs Göta älvs västra strand: Kungälv-Lilla Edet-Hjärtum-Trollhättan. Om man startar i Gbg kl 8 är man framme i Trollhättan efter en timma. Vägen svänger rätt så bra och går i ett vackert landskap. En bra start, med andra ord!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jo, det blir väl "El Clasico" upp längs Göta älvs västra strand: Kungälv-Lilla Edet-Hjärtum-Trollhättan. Om man startar i Gbg kl 8 är man framme i Trollhättan efter en timma. Vägen svänger rätt så bra och går i ett vackert landskap. En bra start, med andra ord!

Låter kanon :tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...