Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nä, det är ju inte det.

Kommer du att delta på något sätt i Vättern Tour 2011? Det skulle ju vara väldigt kul om du som förra året kunde dyka upp och gajda oss ut ur stan om det som skulle vara ännu roligare inte inträffar. Att du kan dyka upp i Askersund och vara med hela tiden.

Jag kan inte lova för tillfället men om hälsan är ok och vädret ok så kommer jag att hänga med en bit. Tar beslutet så sent som möjligt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag kan inte lova för tillfället men om hälsan är ok och vädret ok så kommer jag att hänga med en bit. Tar beslutet så sent som möjligt.

Det är gott nog för mig att veta att vi troligtvis får träffa dig. Du är ju inte skaparen av den här tråden men har funnits med så länge jag har varit med å lite till.Å på dä viset är du ju en kändis som alla här vill träffa. Hoppas vi ses igen Thruxtonerich.

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dags att resa med Thruxan!

Har nu så smått börjat packa för Årets Stora Thruxtonresa som 2011 går till Harz, i Deutschland! Det är den enda resa på året som kan mäta sig med trådens egen Vätternrunda... :)
Harz är en relativt liten och behändig bergskedja som börjar sydost Hannover (googla gärna). Här finns toppar på 1000 m ö h och det skall enligt utsago finnas mycket fina hojvägar, bra asfalt, goda korvar och god tysk öl.

En komplikation är att vi reser under Kristi Himmelsfärd. Det verkar som att halva Nordtyskland är där och kör hoj den helgen. Nordtyskland är ju flackt, och Harz är väl det närmaste alper som man kommer i den norra delen av landet. Sägs det. Erich, du vet kanske bättre??

Avfärd med Stena onsdag kväll, framme i Kiel torsdag morgon. C:a 40 mil från Kiel till Harz på torsdag. Det allra mesta på mindre/halvstora landsvägar. Vi vill helst undvika autobahn helt.

Fredag, lördag snurrar vi runt på krokvägarna i Harzbergen och skrapar stövelspetsar (det är ju dem som tar i först). Söndag kör vi åter till Kiel på mindre vägar (40 mil), måndag morgon vaknar vi på färjan i Göteborgs hamninlopp.

Blir kanske runt 150 mil eller mer. Beror på hur entusiastiska vi är där nere. Ganska så entusiastiska skulle jag tro... :)

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Kan inte hjälpa dig med det, tyvärr... har ingen aning faktiskt... har aldrig kört i Tyskland.

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Har nu så smått börjat packa för Årets Stora Thruxtonresa som 2011 går till Harz, i Deutschland! Det är den enda resa på året som kan mäta sig med trådens egen Vätternrunda... :)
Harz är en relativt liten och behändig bergskedja som börjar sydost Hannover (googla gärna). Här finns toppar på 1000 m ö h och det skall enligt utsago finnas mycket fina hojvägar, bra asfalt, goda korvar och god tysk öl.

En komplikation är att vi reser under Kristi Himmelsfärd. Det verkar som att halva Nordtyskland är där och kör hoj den helgen. Nordtyskland är ju flackt, och Harz är väl det närmaste alper som man kommer i den norra delen av landet. Sägs det. Erich, du vet kanske bättre??

Avfärd med Stena onsdag kväll, framme i Kiel torsdag morgon. C:a 40 mil från Kiel till Harz på torsdag. Det allra mesta på mindre/halvstora landsvägar. Vi vill helst undvika autobahn helt.

Fredag, lördag snurrar vi runt på krokvägarna i Harzbergen och skrapar stövelspetsar (det är ju dem som tar i först). Söndag kör vi åter till Kiel på mindre vägar (40 mil), måndag morgon vaknar vi på färjan i Göteborgs hamninlopp.

Blir kanske runt 150 mil eller mer. Beror på hur entusiastiska vi är där nere. Ganska så entusiastiska skulle jag tro... :)

Grattis till bra val att köra i Harz är väldigt kul. Bra krokiga vägar och stora höjdskillnader. Om det inte har ändrat sig sedan jag var där och körde det är ca 15 år sedan.:tummenupp

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kommer ha båda hojarna utställda på Norrtälje Custom Bike show.
Vore kul att se några av er andra Traja ägare där :)

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Stillsamt i tråden... ingen som skall köra i helgen?
Förutom jag då, men det visste jag ju själv :) Åker ni Stockholmare till Norrtälje i helgen och kikar Panzaas "moppar"? Det finns fina hojvägar i Uppland!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Stillsamt i tråden... ingen som skall köra i helgen?
Förutom jag då, men det visste jag ju själv :) Åker ni Stockholmare till Norrtälje i helgen och kikar Panzaas "moppar"? Det finns fina hojvägar i Uppland!

Lång ledig Torsdag-Tisdag.
Åker mer än gärna på några turer i helgen, särskilt med tanke på det väder som blir :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Lång ledig Torsdag-Tisdag.
Åker mer än gärna på några turer i helgen, särskilt med tanke på det väder som blir :)

Hakar också gärna på någon tur nu när det ska bli fint väder.

Vi kan gärna ta Dalslandsturen i repris, TMax är ju ändå på tur nu och han är ju den ende förutom jag som var med. Annars gärna någon tur kring Borås, Fjärås om någon orkar hitta på. Sen går det ju att dra en tur längs kustvägarna i Bohuslän. Kanske mycket trafik där när det är långhelg dock. Öppen för alla förslag.

Ett förslag; Ta er till Uddevalla. Så kör vi över skogen till Munkedal. kanonväg bitvis. Sen kör vi gamla E6 till Dingle och därifrån till Bovallstrand. "Kanonväg" Så kör vi samhällena ner Väjern, Smögen, Kungshamn, förbi Nordens ark. Kan sen ta mot Lysekil och färja eller kötr tillbaka över Munkedal.

Bara ett förslag alltså. Kom med bättre . Jag är med.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Någon som har tips på var man kan hitta ett par db killers till ett okej pris?
De som speedtwin köpte är för stora.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Någon som har tips på var man kan hitta ett par db killers till ett okej pris?
De som speedtwin köpte är för stora.

Diskbollar!
Alltså stålullsbollar av grov stålull som ofta finns på typ Ica eller liknande, fungerar fint. Ett trick vi körde med på enduro hojarna när det var ljudmätning.
Vi tryckte bara in en boll en bit och sen drog vi ut den med bockad svetstråd :tummenupp
Men kan bli problem om dom vill köra en sväng... det gjorde dom aldrig på våra ljudmätningar.

Fast tar du isär i rör/dämpar skarven borde det gå att klämma fast den där eller lägga två najtrådar i kors som håller i när du trycker ihop skarven.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag önskar en mer permanent lösning, men tack för tipset! Den låter lite väl mycket.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hakar också gärna på någon tur nu när det ska bli fint väder.

Vi kan gärna ta Dalslandsturen i repris, TMax är ju ändå på tur nu och han är ju den ende förutom jag som var med. Annars gärna någon tur kring Borås, Fjärås om någon orkar hitta på. Sen går det ju att dra en tur längs kustvägarna i Bohuslän. Kanske mycket trafik där när det är långhelg dock. Öppen för alla förslag.

Ett förslag; Ta er till Uddevalla. Så kör vi över skogen till Munkedal. kanonväg bitvis. Sen kör vi gamla E6 till Dingle och därifrån till Bovallstrand. "Kanonväg" Så kör vi samhällena ner Väjern, Smögen, Kungshamn, förbi Nordens ark. Kan sen ta mot Lysekil och färja eller kötr tillbaka över Munkedal.

Bara ett förslag alltså. Kom med bättre . Jag är med.

Skall se om inte jag kan klura ihop något runt Göreborg / Borås / U-hamn.
Hänger speedtwin på så kanske han även kan tota ihop något runt Lygnen som avslutning :)

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag önskar en mer permanent lösning, men tack för tipset! Den låter lite väl mycket.

Ahaa!

Loud pipes saves lifes :D

Du verkar ha demonterbar slutkona på dina. MAS va?
Går det inre att göra en "bakvänd" kona innuti och perforera den efter effter hur mycket det ska låta.
Visst lite plåtslageri jobb och kanske lite svets, men coolt med hemsmide :tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har tummen på ryggen, så att skruva i en db-killer är ungefär vad jag pallar med. :rodnar

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag tutar runt i bohuslän i helgen.. Ska bli kanonväder! Hör gärna av er med turplaner så kanske man hänger på! Håller även på o fila på öppna dämpare(grosse auspuff) med enkla dbkillers i rostfritt. Ingen tumme mitt i handen men väldigt lite tid.. :)

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Skall se om inte jag kan klura ihop något runt Göreborg / Borås / U-hamn. Hänger speedtwin på så kanske han även kan tota ihop något runt Lygnen som avslutning :)
Två varianter: http://maps.google.se/maps/ms?hl=sv...57.511397,12.44339&spn=0.416029,1.021729&z=10 (som jag, Spedtwin och BJN körde 2010) eller http://maps.google.se/maps/ms?hl=sv...57.73715,12.319794&spn=0.413452,1.021729&z=10 (som vi körde nu senast i maj) Den sista är rätt så "fulritad", jag kommer verkligen inte överens med Google Maps!

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Jag kan nog hänga med på en tur. men dock inte fredag för då jobbar jag:död
Men hör av er om tid och plats.. så skall jag försöka hänga på..

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Kör gärna en sväng imorrn, om den inte börjar allt för tidigt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag kan ta en tur lö, sö eller må. Inte imorn och inte på fredag. Kan någon som bor långt söderut föreslå en slinga som ligger lite norr om er så jag inte får så himla lång transportsträcka så skulle jag gärna köra en tur någon av dessa dagar. Annars kör jag själv så klart men då blir det Bohuskusten.

Jag gillar kurviga vägar men är inte lika kräsen som TMax.:D
Det är kanonväg nästan ända härifrån till Kungälv om jag kör den vägen och vägen mot Borås är inte så tokig den heller om man bara inte är rädd för fartpolisen. Så om det inte blir kanon hojväg hela tiden spelar mig ingen roll. Se fler Trajor, gemenskap o s v är också kul.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...