Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Absolut! Bara jag lyckas ta mig ned ;)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ebay? Mycket nöjd med mina snorbilliga handtag och speglar.

Nej inte eBay fast de kanske finns där också. Surfade in på WSBKs hemsida för att kolla några resultat och då kom deras banner upp. Frågade min kompis som har firma och säljer sånt här vad som var felet. Inget fel sa han. Köp så kollar vi! Han ger alltså som handlare mer för ett enda Titax-grepp än vad jag gav för två + handtag inklusive frakt.
Rideitmoto heter de!

Absolut! Bara jag lyckas ta mig ned ;)

Du får la polvända batteriet när du kommer över på rikets framsida.:D

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Ahaaa det var det som var problemet!
Tänkte inte så långt...

Nu startar dock hojen som den skall (och laddström går fram från generatorn). Skruvade till halv 2 inatt med min racehoj dock. Nu är bara 2 av 3 hojar trasiga..

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Stackars yonsson.. Nu blev jag lite peppad på att svetsa ihop mina vansinnesmegafoner och röna samma öde i sympati.. Sura grisar..!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Stackars yonsson.. Nu blev jag lite peppad på att svetsa ihop mina vansinnesmegafoner och röna samma öde i sympati.. Sura grisar..!

Tack för sympatin! :krama
Nu är det andra gången jag får böter på 2 månader. Totalt 3950kr+besiktning :(
Jag tror jag ska köpa universal db-killers och sätta i. Men en mc ska låta. Då är det fan nästan värt att få böta en gång per år.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Konstigt att snuten aldrig sagt nåt när man kommit i sneakers tshirt o raka rör på den gamla trajachoppern.. Kanske för mycket stil o klass för att tjafsa med :D Här e hon btw..

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1306067540.361359.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1306067540.361359.jpg
    241.6 KB · Visningar: 91

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Konstigt att snuten aldrig sagt nåt när man kommit i sneakers tshirt o raka rör på den gamla trajachoppern.. Kanske för mycket stil o klass för att tjafsa med :D Här e hon btw..

Motorn ser ut att komma från en Daytona 500, eller har jag fel?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vasst att du tog kubiken! Men den har suttit i en Trophy ursprungligen, fast ramen är en Tiger. Daytona framhjul iofs. Dubbelfuggarna är en efterhandskontruktion av yours truly. Hopplock med andra ord.. O jag har inte kapat isär den, gjordes på det glada 70talet. Har bara snyggat till den lite.. Lack o rostfritt smide + svindyra motorrenoveringar osv. Fast det här är ju Thruxtontråden.. i ett sporthojforum! OT :)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vasst att du tog kubiken! Men den har suttit i en Trophy ursprungligen, fast ramen är en Tiger. Daytona framhjul iofs. Dubbelfuggarna är en efterhandskontruktion av yours truly. Hopplock med andra ord.. O jag har inte kapat isär den, gjordes på det glada 70talet. Har bara snyggat till den lite.. Lack o rostfritt smide + svindyra motorrenoveringar osv. Fast det här är ju Thruxtontråden.. i ett sporthojforum! OT :)

OKI! Kubiken tar man lätt genom att titta på transkåpan. Sen var det väl bara Daytona som hade dubbla förgasare men det var ju ditsatt i efterhand av dig. En gång, 1975, var jag på väg att köpa en Daytona 500 -68. Den kostade 3000 kr. Det blev en Bonneville -68 för 3500 i stället. Hade samma priser gällt idag så hade jag haft ett gäng ståendes här.:)

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Ha, ha,haaaa, gudskelov är dom "moderna" hojarna täta !!!!! :D

Inte alla! Min hoj läckte lite vid kablarna som kommer ur generatorkåpan. Inga problem tänkte jag, det fixar Johans MC på garantin. Lämnade hojen på onsdag nu i veckan, ringde på fredag för att kolla om den va klar, visst va den klar sa dom. När jag hämta ut hojen så kände jag på kabel där det hade läckt, blött av olja!!! Idioten till mek hade bara klenat dit lite silikon och sa att jobbet va gjort!!!
Jävlar vilken utskällning den stackars kundmottagaren fick!
Sen sa dom att jag fick åka hem utan hoj så skulle dom höra av sej när min hoj va färdig. Då hade jag kört sammanlagt 40 mil med egen bil plus att min son fått ta ledigt från skolan för att hämta mej, och jag fått ta ledigt från jobbet för att hinna dit före dom stängde. Sen skulle jag få köra 20 mil till när jag skulle hämta hojen en andra gång!
:gnisslaDet hela så här långt, lånehoj va uteslutet sa dom, men jag klargjorde vad jag tyckte om företaget. Körde hem på en Tiger 800 som lånehoj, plus att dom skulle göra service utan debitering som plåster på såren!
En sak är säker den firman anlitar jag inte igen!!! Jävla amatörmekar.:huvet

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Grejen var att jag hade kört lite fort innan han stoppade mig :gnissla så när han startade den och drog på gasen (för att lyssna), så var jag mest glad för att han inte ville ta mig för massa annan skit. Jag visste ju inte vad han hade sett.

Så det var en uppskattning, ja. Däremot hade han säkert en db-mätare med sig, så jag orkade inte tjafsa. Den låter som fan nämligen, så det kändes inte värt massa tjöt när jag dessutom redan var sen till jobbet eftersom min jävla väckarklocka inte ringde i morse.

Edit: Han såg mig vid raksträckan vid gasklockan och hamnade efter mig vid tingstadstunneln. 07:20 typ.

Då skall du INTE betala för bullerböterna. P g a polisen har inte rätt att utfärda böter för buller om man inte har mätt bullret med godkänd mätare. Att en enskild polis ger bullerböter genom att "uppskatta" bullret funkar alltså inte. Vägra betala!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
En grinig mcpolis stoppade mig på väg till jobbet. Det blev 500kr för ljudet, 250kr för reflex och ombesiktning. :arg

Jävla idiot.

Epitetet "har de inget bättre för sig" tycker jag ändå passar här. :mad:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Då skall du INTE betala för bullerböterna. P g a polisen har inte rätt att utfärda böter för buller om man inte har mätt bullret med godkänd mätare. Att en enskild polis ger bullerböter genom att "uppskatta" bullret funkar alltså inte. Vägra betala!

Jag förstår det, men nu har jag ju skrivit under på platsen, så då är det väl bara att bita ihop och betala?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag förstår det, men nu har jag ju skrivit under på platsen, så då är det väl bara att bita ihop och betala?

Det kan vara värt ett försök att överklaga med hänvisning till att bullermätare saknades och att du skrev på i en "stressad situation" eftersom du var sen till jobbet. Kostar ju bara ett par frimärken och lite papper.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag håller med om allt vad som sagts om den snuten. En riktigt grinig jävel som borde kunnat ägna sin tid åt bättre saker men överklaga? Jag skulle inte gjort det för 500 spänn. Nu har jag tyvärr inte hört din hoj yonsson men enligt säkra källor låter den mer än min.:D Å jag vet att min låter åt helvete för mycket.

En femhundring för ljudet hade jag nog kunnat svälja utan större förtret. Då var det värre att svälja 2400 kr för att jag rullade ut för backen hemåt i hela 61 km/h. Visst det är 50 där men i min värld så är det ungefär samma. Minns när jag för en del år sedan blev stoppad mitt inne i stan och noterad för över 70 (73 km/h) tror jag det var. Polisen tittade på mig en kort stund å sa sedan: "Det är väl inte så lätt att hålla 50 med en sån så kör du." Inte en reprimand ens en gång. Jag hävdar: "Vissa saker var bättre förr"

Se det som det är yonsson, vi är grymma outlaws:tungan å ibland får vi plikta.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...