Triumph Thruxton-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Va, tunga stålskruv? Blev det inte titan? :D

Tror nog mest på att de var alldeles för hårt åtdragna och materialet överstressat. Fast de kan ju ha köpt in ett lager med dålig skruv också.

Vi provade faktiskt det en gång att dra åt skruv så att de nästan gick av. Några gick ju av men de som inte gjorde det lossade vi och drog åt igen. Oj vad lätt de brast då.

Tillbaka efter Dalslandsrundan. Allt gick bra! Inget regn men lite kyligt så vi fick stanna och värma oss några gånger. Jag trodde inte att jag skulle klara mig turen runt då jag frös kopiöst redan efter 1 km. När vi gjorde ett kort stopp efter 2,5 mil upptäckte jag att dragkedjan i jackan var neddragen till hälften. Det gjorde rätt gott att stänga den. Sånt händer bara mig och tyvärr ofta.

Hoppas Tmax hör av sig när han kommit hem.

Blev det nåt Lyngern runt?

Nej det blev inget lygnen, tänkte strunta i en hojtur, men tösen gick till kvartsfinal i Jitexcup så det var bara hoppa på "Lady Di" och dra till Åby.
Fick i alla fall se ett mål, blev något försenad p.g.a. en blåklädd herre i Vit/Blå/gul bil med lampor på taket som hade lite åsikter om gällande hastighet, som tur är uppskattade han engelska skönheter så efter lite tillrätta visande så kom jag lyckligt fram till ÅBY.
Kallt som f...n, men 15 mil blev det idag i alla fall.:tummenupp

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Gjorde mig ett litet verktyg till "kamkugghjulet" för att hålla fjädern i rätt läge: M4 skruv plus M4 gängnit.
P1000744.jpg

här en bild på en av"överfallskruvarna":
P1000736.jpg

Och en ny t-shirt:
P1000739.jpg

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Tillbaka efter Dalslandsrundan. Allt gick bra! Inget regn men lite kyligt så vi fick stanna och värma oss några gånger. Jag trodde inte att jag skulle klara mig turen runt då jag frös kopiöst redan efter 1 km. När vi gjorde ett kort stopp efter 2,5 mil upptäckte jag att dragkedjan i jackan var neddragen till hälften. Det gjorde rätt gott att stänga den. Sånt händer bara mig och tyvärr ofta.

Hoppas Tmax hör av sig när han kommit hem.

Blev det nåt Lyngern runt?

det blev en sväng för mig med. Men det var lite kallt. norra Halland har massor med fina vägar, jag hittade två nya idag. men jag är ju helt kass på att kolla skyltar, så jag får försöka hitta dit igen så jag kan kolla var jag var någonstans.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Fin tur idag på sköna vägar i Bohuslän och Dalsland. Väl rekat, BJN!

Särskilt sträckan Munkedal-Färgelanda. På ett par ställen kom jag på mig själv med att skratta inne i hjälmen - när kurvkombinationerna var extra fina! En bra tur som väl tål att upprepas.
C:a 20 mil var "tur-paketet" från BJN och när jag räknar in vägen till Uddevalla och hem igen så blev min summa 40 mil. Varav det allra, allra mesta gick på kuliga vägar. Ett gott dagsverke.

Växlande molnighet och uppehåll hela dagen till strax efter kl 16 då det började smådroppa. Sista 3-4 kilometerna regnade det lätt. Så tce och speedtwin hade fått vatten på sig, om ni hade åkt med, medan övriga göteborgare hade klarat sig med en hårsmån.

Bifogar ett par foton. Dels på TMaxs röda och BJNs gula springare som tar en fotopaus på Dalboslätten (svänger som 17 vissa sträckor!). Dels när TMax tar en bensträckare i Hjärtum vid Göta älv (älven skymtar i bakgrunden).

Bifogat

• IMG_0163.jpg
    IMG_0163.jpg
    253.4 KB · Visningar: 74
  • IMG_0167.jpg
    IMG_0167.jpg
    251 KB · Visningar: 67
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Imorgon blir det förhoppningavis mcväder igen :tummenupp
Idag tog två thruxtonägare sitt ansvar och gick och röstade.
@Twintorsk: -Jag märkte dock att det var du alldeles för sent.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för den trevliga turen i lördags boys! Inte illa pinkat att få ihop 4 Thruxton till provkörningen hos Trajacenter. Dragracet mellan en Tiger 1050, en Street Tripple och Speed Tripplen var ett minne :D Ackes bakhjulsåkning på 3 första växlarna var inte illa pinkat!

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Tack för den trevliga turen i lördags boys! Inte illa pinkat att få ihop 4 Thruxton till provkörningen hos Trajacenter. Dragracet mellan en Tiger 1050, en Street Tripple och Speed Tripplen var ett minne :D Ackes bakhjulsåkning på 3 första växlarna var inte illa pinkat!

Hade det funnits läge hade jag nog nästan fixat det med Rocketen också. grym jävla spis på den!
Lite kärlek uppstod :tuttar

Lite osynkad burnis från Traja center dock... :krama

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
De fick smaka på däcksrök iaf, det vara huvudsaken :D

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jadu yonsson, hade röstat, men jag fick inte lov att rösta där..(hör ju hemma på hisingen) regnet o bakruset tog död på min medborgerliga pliktkänsla..
Såg dig inte, kanske för svullen i hjärnan :)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
De fick smaka på däcksrök iaf, det vara huvudsaken :D

Ja tack ska ni ha.. det var kul att gasa lite i lördags. Vi får öva lite på att göra synkade börnisar.. och jag måste öva på att göra börnisar över huvud taget.. kännde inte att det var rätt läge att försöka i lördags och kanske misslyckas framför publik.. hehehe

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Håll in frambroms + koppling, varva och dumpa kopplingen :)
Inte svårare än så. Jag har iofs haft sisådär en 70 repor på strippen på mig att öva.. ;)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Inte svårare än så. Jag har iofs haft sisådär en 70 repor på strippen på mig att öva.. ;)

dumpa! :näsblod
är de inte så dom gör på tuben när man vill få den att flyga iväg :D
jag bruka smyga den snabbt.
möter med gasen lite samtidigt.
känns iaf mer kontrollerat :)
va faen gör jag i den här tråden. :va

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
dumpa! :näsblod
är de inte så dom gör på tuben när man vill få den att flyga iväg :D
jag bruka smyga den snabbt.
möter med gasen lite samtidigt.
känns iaf mer kontrollerat :)
va faen gör jag i den här tråden. :va

Du vill gärna umgås med oss som har SNYGGA hojar????? :krama

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Att smyga med gasen på strippen har du inte mycket för ;)
Du vill riva loss vattnet i däcket samt uppnå hög temp i däcket för bästa fäste.
Ett + är att du inte sliter på kopplingen så mkt.

Sanslöst off topic i denna tråd, men ändock!

Några fler som är sunga på att komma till Kjula och prova på racing?
Twinbike klubben ordnar provkörning för intresserade.
En varningens finger bara. Dragracing är dyrt, galet adrenalinstinnt och jävligt beroendeframkallande :D

Endagslicens med tillhörande försäkring för 400 bagis finns att lösa.
Enda kraven är: Skinnkläder, ryggskydd, intgralhjälm = krav. Limma kedjelåset och ventilhattar i metall, ingen öppen vevhusvent, thats it.
Eventet går av stapeln 28:e Maj i Kjula - Eskilstuna. Klart ni skall vara med och testa! :banana

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj

Heheh i know.. har bara inte praktiserat det tillräckligt många ggr för att vilja försöka inför publik.. men snart är jag bööörrnkung! ;)

Hade varit jävligt kul att hänga med den 28:e men jag har fan jour på jobbet den helgen! Ultrapung!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Heheh i know.. har bara inte praktiserat det tillräckligt många ggr för att vilja försöka inför publik.. men snart är jag bööörrnkung! ;)
Aldrig i helsicke att jag skulle slita ut mina Roadsmart på det viset. Att försöka slita dem på sidorna känns mer tilltalande! :D

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Att rita lakrits är sjukt barnsligt, men ack så underhållande! Däck är väl till för att bytas?

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Att rita lakrits är sjukt barnsligt, men ack så underhållande! Däck är väl till för att bytas?

Håller med!
Vad gör man inte för att hålla sig ung :yoparty
Och när man vill byta däck fast det inte är riktigt slut så får man hjälpa till ;)
Dryg tusing i däck per säsong är väl okay? Som gammal cross åkare tycker jag att jag hittat en billig sport :tummenupp

När är sista anmälan till den 28:e?

STCC, Mantorp i helgen. Någon som ska åka dit?

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Vet inte exakt hur anmälan går till. Maila Micke på twinbikeklubben.
ordf@twinbike.se

Vore skitkul om fler dök upp :)
I helgen är jag tyvärr på hojträff.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vet inte exakt hur anmälan går till. Maila Micke på twinbikeklubben.
ordf@twinbike.se

Vore skitkul om fler dök upp :)
I helgen är jag tyvärr på hojträff.

Dragracing är verkligen kul men Eskilstuna 28:e maj passar inte. Å köra dragrace med min Thrux? Nä tror inte det. Inte sååå jättebra drag när man kör rakt fram. Där är jag nog mer inne på TMax linje att slita däcksidorna som vi gjorde i lördags.:)

Då blev jag dock lite besviken på min "trimning". Jag har ju i a f slitit bort restriktorplattan, höjt nålen ett shims och ökat huvudmunstycket till 135.:D När jag kör själv så går den typ 50% bättre än innan. Sista biten av turen körde TMax först och det var bara att konstatera att ingenting har hänt. När vi accar fullt ut ur en kurva så blir avståndet helt oförändrat. Precis som det var förra sommaren. Nu borde ju jag behöva bromsa efter en liten stund för att inte köra på Tmax. Så som jag har trimmat.:va Fast så blev det inte!:gnissla

Nä, ska man trimma så blir det nog till att borra, byta kammar, porta m.m.

Sen är det lite kul med den fina racehojen, Slippery Sam, som Thruxtonerich visar upp några inlägg tidigare. Den var framgångsrik på sjuttiotalet och den hade en effekt som nästan nådde 70 hk. Det var dock inte i dragracing den var framgångsrik men den klarade med en bra förare ett snitt av ca 160 km/h på Isle of Man. Inte så kass!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...