Någon som får sug efter andra hojar ibland? Älskar min bonneville, men senaste veckorna har jag sneglat på en 848 EVO och jag blir sååå sugen.
Jag kan ju tyvärr inte ha två hojar och det känns nästan omöjligt att sälja trajan, men vill ha-faktorn is strong in this one..
Min bror köpte en sån för 2 veckor sen. Jag körde den så sent som idag. Jag vet inte hur jag ska sammanfatta det och jag vet inte hur du kör/vill köra hoj.
Personligen så är det inget för mig som kör dagligen genom stan och står en del i kö. På vardagar kör jag sällan över 80 km/h under mina dagliga rutinrutter.
848 är en hoj som man inte kan köra utan att gasa. Den mår dåligt och går knackigt om man håller konstant fart känns det som, men när man vrider på så öppnar sig en ny värld. En värld fylld med tunnelseende, adrenalin och vanvett.
Den är och förblir 100% race helt enkelt. Galet vrid och för mig skum utväxling. Det går inte att köra under 30 utan att slira på kopplingen. Den går en bit över 100 på ettan och typ 250 på trean. Då har man 3 växlar till men topfarten är ca 260 om jag förstår saken rätt.
Jag tycker nog att det är den snyggaste plastraketen och om man gillar att förlora förståndet när man tar på sig krukan så är det säkert en perfekt hoj.
Men som sagt... inget för mig.