Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kul med en recension! För övrigt märkte jag en bra sak med att Johans mc flyttat. Det ligger numera väldigt nära vägar som man gärna provkör hojar på.

Provkörningsrunda från Johans mc:
Sväng ut åt vänster, följ Tagenevägen till korsningen, där svänger du vänster. Kör rakt fram tills du möter golfklubben och där svänger du höger. Kör tills du kräks och vänd vid kyrkan. Rundan tar 15min om du kör någorlunda fort.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Lyckades mosa min skylt + baklampa + hållaren till dessa när jag skjutsade nåt som vägde 80 kg idag.

På med fulstänkan igen och börja om...
Fan att det ska vara så svårt att få till en bra lösning till skylten som 1 ser bra ut och 2 funkar bra i alla lägen...

Är det enbart framsystem eller har de gjort både fram och bakbroms?

Ser bra ut hur som helst :tummenupp

Tack. Det är bara fram. Bakbromsen har jag nog aldrig använt;-)

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
det blev en liten god tur idag... Det är tur att man har en hoj så att man kan åka o köpa en glass 15mil hemifrån:D Grabben tyckte det iaf.
På vägen hem körde jag ikapp en svart thrux på väg 158, som hade öhlin och ett 2 till 1 system. är det någon som känner igen sig?

[YOUTUBE-ID]96dovkiLq4w[/YOUTUBE-ID]

ser kanon bra ut:tummenupp

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Inför helgens tur

Inför helgens tur i Bohuslän/Dalsland blir man ju lite fundersam när man studerar yr.no eller smhi.se. Ser inte särskilt positivt ut.

Men vi får väl ha is i magen och ta ett beslut framåt fredag. Eller vad säger vår reiseleiter BJN?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Inför helgens tur i Bohuslän/Dalsland blir man ju lite fundersam när man studerar yr.no eller smhi.se. Ser inte särskilt positivt ut.

Men vi får väl ha is i magen och ta ett beslut framåt fredag. Eller vad säger vår reiseleiter BJN?

Jo, jag har också kollat och det ser hemskt dåligt ut. Fast vi avvaktar väl till fredag innan vi beslutar.

Själv tänker jag så här att ser regnet ut att komma först framåt eftermiddagen så kan jag tänka mig att köra men jag kommer ju inte att ha så långt hem så det är ju lättare för mig än för er att tänka så. Fast om det ser ut att bli mest våt vägbana att köra på så avstår jag lika gärna.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Tyvärr så brukar ju YR:s prognoser ha en relativt god träffsäkerhet, hoppas dock att dem är riktigt fel ute inför denna helgen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Min väderpinne ser också lessen ut:( regn fre och lör.. Fan jag som såg fram mot turen. Jaja, hoppet är inte ute än!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Stort grattis Teargaz!

Du har fått ett par kanonbromsar :)

Provkörningsdag på Trajacenter i Stockholm för den intresserade på lördag. Tänkte åka dit och kika en sväng. Beställde en ny fjäder till stödet idag då den gamla pajjade när jag monterade den. Börjar ledsna på att åka runt med ett spännband rubt stödet nu :D
Efter 2 provturer nu kan jag säga att hojen känns bra mycket piggare med ett saftigare vrid i botten nu när filtren sitter monterade direkt på fuggarna. Luftboxen är nu ett minne blott. Skall köra en vända lite senare med min wideband commandet för att kika på AF värdet.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Pettiteser polarn knöt fast sitt stöd för ca 6 år sen & har kört till Norge på valsafari Irland & Italien mm finns massor av stolpar att luta hojar emot:)
Kul att det känns skillnad kolla ifall de har nån hoj med ett sånt titansystem jag yrslade om i vintras för då MÅSTE du testa en sån.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tyvärr så brukar ju YR:s prognoser ha en relativt god träffsäkerhet, hoppas dock att dem är riktigt fel ute inför denna helgen.

Just nu säger YR uppehåll på lördag. Tydligen rätt svårt att göra prognoser några dagar framåt. Hur länge kan vi vänta med att ta beslut? Vem behöver starta tidigast på lördag och hur tidigt?

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Just nu säger YR uppehåll på lördag. Tydligen rätt svårt att göra prognoser några dagar framåt. Hur länge kan vi vänta med att ta beslut? Vem behöver starta tidigast på lördag och hur tidigt?

Det är nog jag som behöver åka tidigast, 5 mil till gbg.
Jag tar ett beslut om jag skall med på fredag eftm.

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Verkar ju lite hoppfullt trots allt! Jag kommer att packa (kreditkort + extra tröja + tanka + smörja kedjan :)) redan på fredag. Och kan i princip ta beslut lördag morgon som senast.
Sade vi 11.00 hos dig, BJN? Repetera gärna "logistiken" på fredag - i fall det fortfarande verkar bli vettigt väder. Letade efter ditt gamla inlägg, men det fanns så många...

EDIT: hittade just ett inlägg - mitt eget! - med följande plan för trippen Gbg-Uddevalla:
"Vi skall köra norrut och vara i Uddevalla kl 11. Dit tar det en timma om man kör raka spåret. Vi skall dock inte köra raka spåret. Vad sägs om att vi träffas på Stigs Center två timmar innan, dvs kl 9?"

EDIT 2: förslag på väg - Kungälv, gamla Trollhättevägen, Lilla Edet, Ljungskile, gamla E6, Uddevalla.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Verkar ju lite hoppfullt trots allt! Jag kommer att packa (kreditkort + extra tröja + tanka + smörja kedjan :)) redan på fredag. Och kan i princip ta beslut lördag morgon som senast.
Sade vi 11.00 hos dig, BJN? Repetera gärna "logistiken" på fredag - i fall det fortfarande verkar bli vettigt väder. Letade efter ditt gamla inlägg, men det fanns så många...

EDIT: hittade just ett inlägg - mitt eget! - med följande plan för trippen Gbg-Uddevalla:
"Vi skall köra norrut och vara i Uddevalla kl 11. Dit tar det en timma om man kör raka spåret. Vi skall dock inte köra raka spåret. Vad sägs om att vi träffas på Stigs Center två timmar innan, dvs kl 9?"

EDIT 2: förslag på väg - Kungälv, gamla Trollhättevägen, Lilla Edet, Ljungskile, gamla E6, Uddevalla.

Om vi alla försöker vara online på fredag kväll så bestämmer vi deadline och annat då.

Tänkta rutten är Uddevalla-Hedekas-Munkedal-Färgelanda-Brålanda-Mellerud-Vänersborg (Båberg) Ca 20 mil

EDIT: Länk till kartan

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Har 7 mil till Stigcenter men avvaktar med beslut tills Fredags kväll.

Last edited:

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Någon som får sug efter andra hojar ibland? Älskar min bonneville, men senaste veckorna har jag sneglat på en 848 EVO och jag blir sååå sugen.

Jag kan ju tyvärr inte ha två hojar och det känns nästan omöjligt att sälja trajan, men vill ha-faktorn is strong in this one..

1Ducatiwhite2.jpg

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Du kan vara lugn. Det är helt normalt att vilja ha en Ducati. Också. Och en Moto Guzzi 850 Le Mans. Och en Vespa. Och en Tiger. Och en Africa Twin. Och en Gixxer. Och en R1. Och en gammal go' R90 med halvkåpa. Och en Husaberg. Och en Norton. Och en Ninja 250 (lattjo liten pryl!) Och en.... osv!

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...