Jockewictorsson
Only dead fish follow the stream
Speed Triple är säkert en riktigt kul hoj men jag tänker mest på ditt utlåtande. Om en snubbe för lite drygt 40 år sedan när jag på allvar började intressera mig för hojar fått provköra din Thruxton. Vad hade han sagt då? Ungefär samma sak tror jag. Grymma bromsar och effekt så det räcker och blir över.
Hojarnas effekt och bromsar förbättras hela tiden men vi hojåkare då? Blir vi så mycket bättre så att vi hänger med. När Honda 750 kom säg 1970 så tyckte ingen att man behövde så mycket effekt (67 hk) annat än för bana och knappt där heller. Idag kan man köpa hojar som levererar 180+ kusar på bakhjulet.
Sett ur det perspektivet är ju Thruxton en slö hoj men när man sitter där på den lilla slingriga vägen och gasar, ja då räcker det ju för att ha hur kul som helst. Ja, för mig i a f.
Jag har haft en triple. Världens häftigaste hoj. Problemet var bara att man var tvungen att passera 160 för att känna fart. Med Thruxan räcker det med 120 för att det skall börja röra på sig. Det är ju känslan av fart som man är ute efter. Men visst saknar man ljudet ur 3-pipen.......Bakdäcket höll max 350 mil....Helt klart framstår Thruxton som det klokare alternativet. (provkör inte en triple, då är du fast)