Triumph Thruxton-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Yonsson, tce66, det är fullt förståeligt. Nu får jag avvakta Speedtwin, TMax och Twintorsk tror jag det var som tidigare sagt sig vara intresserade. Är det någon mer som jag glömt nu? Darwin Kernel alias XYX, du har aldrig sagt att du skulle med vad jag kan minnas eller?

Om det inget blir nu kanske vi kan sikta på en helg i juni. Flera av vägarna är värda en tur kan jag lova!

Har inte mycket inbokat på helgerna framöver så jag är gärna på lite längre fram.
Kanske ytterligare en körning ? :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har inte mycket inbokat på helgerna framöver så jag är gärna på lite längre fram.
Kanske ytterligare en körning ? :tummenupp

Ja, eventuellt en på samma väg eller så tar vi en annan väg. Fast vi som kör väg och inte bana är ju så kräsna att vi ska ha nya vägar hela tiden. Många som kör bana återkommer ju vecka efter vecka till samma bana och kör samma varv som tar dryga minuten om och om igen.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ja, ser ut att bli grått men inte regn. Möjligen lite på sen eftermiddag, på väg hem.

Jag kör om du kör! (Fast jag tvättar inte hojen innan - ifall det kommer en skur... :) Det är dock inte läge för Draggin'-jeansen - snarare byxorna med Reissa-membran.

Vilka andra är (i så fall) på från Stigs Center kl 9?
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ja, ser ut att bli grått men inte regn. Möjligen lite på sen eftermiddag, på väg hem.

Jag kör om du kör! (Fast jag tvättar inte hojen innan - ifall det kommer en skur... :) Det är dock inte läge för Draggin'-jeansen - snarare byxorna med Reissa-membran.

Vilka andra är (i så fall) på från Stigs Center kl 9?

Å jag kör om någon mer kör så jag är på i och med att du säger så.

Fast nu tänker jag lite på din packlista enligt tidigare inlägg. Kreditkort???? När vi ska till Redneck county? Tror du att de ö h t vet vad detta är för något. Inte senast jag var där i a f. Cash kan gå men avsågad hagelbössa och Bowiekniv är säkrare betalningsmetoder.:D

EDIT: Behöver också tvätta min hoj så jag kan lika bra skita ner den lite mer.

EDIT2: Fast jag tror att det blir uppehåll i morgon.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hoppar också.. Är det inte solsken så har jag massa skruvande att ta itu med (inte hojen då men..)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hoppar också.. Är det inte solsken så har jag massa skruvande att ta itu med (inte hojen då men..)

OKI, då är det väl bara SpeedTwin alias Edward Turner kvar att få besked ifrån om jag inte missat någon. Är du online Speedtwin? Hur gör du?

EDIT: Här kartan sista biten till mig. Högersvängen in på Myråsvägen är direkt efter att ha passerat en OKQ8-mack på höger sida precis på backkrönet. Karta
 
Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
OKI, då är det väl bara SpeedTwin alias Edward Turner kvar att få besked ifrån om jag inte missat någon. Är du online Speetwin? Hur gör du?

Kom precis hem kollade vädret på YR & klart.... ser väldigt grått ut:huvet
Så jag bangar med ut. Det är lite för långt för att jag skall chansa. Men det blir nog uppehåll hela dagen men eftermiddagen ser blöt ut.

Så det får bli en sväng här hemmavid Lygnen låter som en bra idé tce, eller lite ner mot Varberg..
Jävla otur med vädret, men det kommer fler gånger. Snart Vättern runt:)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kom precis hem kollade vädret på YR & klart.... ser väldigt grått ut:huvet
Så jag bangar med ut. Det är lite för långt för att jag skall chansa. Men det blir nog uppehåll hela dagen men eftermiddagen ser blöt ut.

Så det får bli en sväng här hemmavid Lygnen låter som en bra idé tce, eller lite ner mot Varberg..
Jävla otur med vädret, men det kommer fler gånger. Snart Vättern runt:)

Vi kollar imorgon så får vi se :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kom precis hem kollade vädret på YR & klart.... ser väldigt grått ut:huvet
Så jag bangar med ut. Det är lite för långt för att jag skall chansa. Men det blir nog uppehåll hela dagen men eftermiddagen ser blöt ut.

Så det får bli en sväng här hemmavid Lygnen låter som en bra idé tce, eller lite ner mot Varberg..
Jävla otur med vädret, men det kommer fler gånger. Snart Vättern runt:)

Yes! Vättern runt är den stora Traja-händelsen under säsongen. Fast det blir väl lite fler småturer utan regn kan vi hoppas.

TMax, du kommer själv imorn då vad det verkar. Kommer du? Så jag inte sitter här och missunnar mig Whisky i onödan alltså? Närå jag bara skojar. Har nu bestämt mig för att dra den turen själv imorgon om det behövs. Om jag inte hör annat så ses vi kl 11.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Undrar hur aktiva olika märkestrådar är?

När jag kom med i SV1000-tråden 2008 så var den på sidan 53. Nu är den på 115.

När jag kom med i Thruxton-tråden 2009 var den på sid 12 och nu på sid 187.

Kan man vi sajten söka på de trådar som ökar mest? Hittar inget sånt! Skulle väl annars tro att BMW s1000RR -tråden ligger jäkligt bra till för att ha ökat mest men Thruxton -tråden bör i a f tillhöra top 10 tror jag. Jättekul med en sån livaktig tråd å så trevliga trådmedlemmar.

Nu undrar jag mest över han som helst gör ingenting och vilar sig efteråt.
Thruxtonerich alltså. Hur går det med kammarna?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
epostadresser

Man får ju alltid en e-postadress av bredbandsleverantören. Så byter man bredbandsleverantör å så får man en ny adress och den gamla funkar inte. Jag blev trött på detta ,och behövde på något sätt dokumentera mina hojar så jag reggade min egen domän, www.joebartem.se. Tack vare detta har jag också tillgång till en egen e-postserver. Nu kommer jag att kunna ha samma e.post oberoende av internetleverantör. Jag erbjuder helt gratis samma tjänst till alla i den här tråden. Jag kommer att fortsätta regga den här domänen till jag dör. Så den som vill ha en unik och långvarig mailadress kan höra av sig så skapar jag en och skickar inställningarna för epost-programmet till er. Ni bestämmer själva vad som ska stå först! Efternamnet blir alltid @joebartem.se

M v h
Björn
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Sol i Gbg! Så jag åker - som tidigare sagt - till BJN och dagens Thruxtontur.
Eftersom det bara verkar bli jag, så startar jag lite senare än vad sagts i gamla inlägg. Det finns ju inget behov att att möta upp och samordna med andra.
Jag lämnar Gbg (Västra Frölunda) kl 9.30, ifall någon trots allt skulle hänga på. Jag kör Kungälv-väster om Göta älv-Lilla Edet-Ljungskile-Uddevalla. Återkommer med foton!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
När jag kom med i SV1000-tråden 2008 så var den på sidan 53. Nu är den på 115.

När jag kom med i Thruxton-tråden 2009 var den på sid 12 och nu på sid 187.

Kan man vi sajten söka på de trådar som ökar mest? Hittar inget sånt! Skulle väl annars tro att BMW s1000RR -tråden ligger jäkligt bra till för att ha ökat mest men Thruxton -tråden bör i a f tillhöra top 10 tror jag. Jättekul med en sån livaktig tråd å så trevliga trådmedlemmar.

Nu undrar jag mest över han som helst gör ingenting och vilar sig efteråt.
Thruxtonerich alltså. Hur går det med kammarna?

He he he, jo han lever än så länge. Kammarna är på plats och kamtiderna ändrade, men jag har inte tagit ut hojen än. Fick lite problem med kamöverfallen eller rättare sagt skruvarna till dessa på insugsidan som alla var för hårt dragna och översträckta och 2 st gick av vid återmontering. Jag bestämde mig för att byta alla på insugskammen.Fick vänta en vecka på leverans av nya. Det kommer en rapport längre framåt hur hojen funkar.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
He he he, jo han lever än så länge. Kammarna är på plats och kamtiderna ändrade, men jag har inte tagit ut hojen än. Fick lite problem med kamöverfallen eller rättare sagt skruvarna till dessa på insugsidan som alla var för hårt dragna och översträckta och 2 st gick av vid återmontering. Jag bestämde mig för att byta alla på insugskammen.Fick vänta en vecka på leverans av nya. Det kommer en rapport längre framåt hur hojen funkar.

Ska bli kul att höra.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Thruxtonerich- Trodde engelsmännen skulle lärt sig fröjden och fördelarna med momentdragning och bultsträckning vid det här laget :)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Thruxtonerich- Trodde engelsmännen skulle lärt sig fröjden och fördelarna med momentdragning och bultsträckning vid det här laget :)

Jag blev faktiskt inte förvånad eftersom jag läst flera inlägg i andra forum om problem med bultarna i kamöverfallen som dock handlat mest om svårigheter att lossa bultarna med strippade bulthuvud som följd. Dåliga verktyg tror jag!? Jag hade inga problem med att lossa trots att dom satt som f-n, men när jag drog fast dom med momentnyckeln så gick dom av redan långt innan uppnått moment. Det är inget fel på min momentnyckel ( 0 - 24 nm). Den förvaras alltid med "lossad fjäder" och fungerade utmärkt med dom nya bultarna. Någon "strulputte" på T-fabriken måste ha dragit med alldeles för högt moment och/eller materialet i originalskruvarna är dåligt. Det är nog bara tur att det inte hänt något under färd. Dom nya skruvarna har annan färg och kostar ca 33 skr. stycket. Jag köpte 12 st för säkerhets skull så jag har 6 st kvar för avgassidan som jag kommer att kolla då och då.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag blev faktiskt inte förvånad eftersom jag läst flera inlägg i andra forum om problem med bultarna i kamöverfallen som dock handlat mest om svårigheter att lossa bultarna med strippade bulthuvud som följd. Dåliga verktyg tror jag!? Jag hade inga problem med att lossa trots att dom satt som f-n, men när jag drog fast dom med momentnyckeln så gick dom av redan långt innan uppnått moment. Det är inget fel på min momentnyckel ( 0 - 24 nm). Den förvaras alltid med "lossad fjäder" och fungerade utmärkt med dom nya bultarna. Någon "strulputte" på T-fabriken måste ha dragit med alldeles för högt moment och/eller materialet i originalskruvarna är dåligt. Det är nog bara tur att det inte hänt något under färd. Dom nya skruvarna har annan färg och kostar ca 33 skr. stycket. Jag köpte 12 st för säkerhets skull så jag har 6 st kvar för avgassidan som jag kommer att kolla då och då.

Va, tunga stålskruv? Blev det inte titan? :D

Tror nog mest på att de var alldeles för hårt åtdragna och materialet överstressat. Fast de kan ju ha köpt in ett lager med dålig skruv också.

Vi provade faktiskt det en gång att dra åt skruv så att de nästan gick av. Några gick ju av men de som inte gjorde det lossade vi och drog åt igen. Oj vad lätt de brast då.

Tillbaka efter Dalslandsrundan. Allt gick bra! Inget regn men lite kyligt så vi fick stanna och värma oss några gånger. Jag trodde inte att jag skulle klara mig turen runt då jag frös kopiöst redan efter 1 km. När vi gjorde ett kort stopp efter 2,5 mil upptäckte jag att dragkedjan i jackan var neddragen till hälften. Det gjorde rätt gott att stänga den. Sånt händer bara mig och tyvärr ofta.

Hoppas Tmax hör av sig när han kommit hem.

Blev det nåt Lyngern runt?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Väldigt märkligt att man bottendrar överfall i fabriken.. Men det är självklart att det är så. Trodde dom hade bättrat sig med sånt! Gör man det kan ju i värsta fall överfallen bli ovala..eller bulten gå av. Och sorgeliga saker hända. Du kanske skulle bli ny quality supervisor i Hinckley Erich? :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och skitbra med sån här info då jag tänkte justera ventilspelet i höst.. Tusen tack!
 
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

Top