Då har man moddat lite till
Denna gång är det Raask som får på näsan duktigt av LSL.
Som ni vet så sitter ju pinnarna på Bonneville inte där jag vill ha dom. Tänkte först köpa Norman Hyde's rearsets men efter som jag var helt säker på hur körställningen skulle bli valde jag det billigaste jag kom åt. Dvs Raask, för att känna av den nya körställningen utan att bli pank i onödan. Detta var ca 2 år sen.
Jag fick hem en kartong med varenda pinal i en påse. Inga bilder, inga instruktioner. Det tog mig säkert 2 timmar att få sylarna på plats och jag kliade mig i skallen likt första gången jag skulle lösa Rubiks kub.
Lösningen på bromssidan är helt fantastiskt värdelös, men efter som jag inte använder bakbroms så är det mest det visuella som har stört mig.
Nåväl, Raask gör i alla fall jobbet tillräckligt bra får att det inte ska klia i habegäret när jag ser Norman Hydes rearsets. Jag gillar att ha lite alu i dessa regioner.
I år fastnade i alla fall ögonen på LSL's lösning. Riktigt cleant och snyggt så dom åkte med när jag beställde clip ons.
Skruvade på rearsetsen igår men inte styret.
RIKTIGT kul bolt on lösning att skruva på! Alla delar låg förpackade i plast ark som var form-förslutna till varje del.
Svinsmidigt och pedagogiskt upplägg utan att det blev minsta plockepinn. En plastficka hade tom gegga så att man kunde smörja de rörliga delarna innan man monterade.
Bra bilder och instruktioner också.
Idag är det bara att återigen konstatera att när jag först köper den billigare varianten så blir jag inte helt nöjd...
Man får göra om och köpa det bättre så blir totalkostnaden ännu högre. Nu kände jag ju iofs inte till LSL när jag slog till men ni hajjar...
Nu låter jag bilder på lösning och resultat tala sitt egna språk. (Älskar omplaceringen av bromspumpen)
PS: När jag nu har gjort så fin reklam för Raask så undrar jag om det är nån som vill köpa ett par beggade rearsets för en billig slant;-)