Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Edit: Kollade gamla inlägg. Är du fortfarande på Tmax? Några fler?
Jag är på. Lördag eller söndag. Vädret kan få styra i mitt fall.

Minitur i Norge/Värmland?
Åker till sydöstra Norge/Värmland på trajjan i morgon. En kort tur (torsd-fred) på fina hojvägar upp i östra Norge, och hem igen genom Värmland och Dalsland.

Som en uppvärmning inför Boråsturen! :)

Nån som vill hänga på?? Vi avgår från Strömstadstrakten (macken vid Vik, 1 km norr om Överby) i morgon kl 9.00. Övernattning "någonstans" på ett billigt hak, vandrarhem, stuga eller så. Hemma igen fredag kväll.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag är uträknad på båda turerna. Är uppskrämd till norge på jobb, sitter på trondheims flygplats och väntar på transfer norrut.. Saknar min hoj och semestern nåt grymt! Är tillbaks den 17e först. Morr..

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Alpinestars släpper en ny klädlinje i cafe'stuk. Och jag som behöver nya skor :)

oscar-by-alphinestars-2011-fallwinter-collection-lookbook-1-620x413.jpg

Här är en länk till hypebeasts inlägg om linjen. http://hypebeast.com/2011/08/oscar-by-alpinestars-2011-fallwinter-collection-lookbook/

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nån som handlat från British Customs? Några problem? funderar på att ta hem detta helsystem:
http://www.british-customs.com/triumph-bonneville-thruxton-stainless-steel-full-exhaust-system.html
Velar lite fortfarande mellan ovanstående och Zard high up.. men priset är rätt för USA-systemet även inräknat tull o moms. Hamnar runt 6700 kr inkl. allt. Zard blir ju närmare 10000 kr, men är jäkligt snyggt..
http://www.zardexhaust.com/wp-content/gallery/trofei-triumph-speed/FOTO thuxton 01.jpg
Ytterliggare fördel Zard är att det har db-killer inbyggt och är lätt att "modda" ljudet medan USA-dämparna kommer utan, och det är svårt att se hur det ser ut i "ändan" för att tillverka o fästa egna "killer". Jag har en känsla att det är ganska högljutt. Kom gärna med kommentarer !!!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@erich
Det verkar vara många som kör med DD i USA, så det är säkert bra grejer. Personligen gillar jag inte högdragna system, då jag inte tycker det ser så retro ut.

Bara för att krångla till det, hittade jag även ett tredje alternativ.
http://bestforbritts.com/en/low-level-two-into-one-Arrow-exhaust/articolo-352.html

Dom säljer även fler modeller som är 2-1.
1,Välj engelska uppe till höger
2. Välj modell till vänster
3. Välj exhaust till vänster

Själv sitter jag och letar kängor.
Enligt ebay är detta väldigt cafe'
http://cgi.ebay.com/NEW-Dr-Martens-STEVEN-CAFE-RACER-BOOTS-Sz-UK-10-US-11-/380349161128
Har dom rätt?

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Nån som handlat från British Customs? Några problem? funderar på att ta hem detta helsystem:
http://www.british-customs.com/triumph-bonneville-thruxton-stainless-steel-full-exhaust-system.html
Velar lite fortfarande mellan ovanstående och Zard high up.. men priset är rätt för USA-systemet även inräknat tull o moms. Hamnar runt 6700 kr inkl. allt. Zard blir ju närmare 10000 kr, men är jäkligt snyggt..
http://www.zardexhaust.com/wp-content/gallery/trofei-triumph-speed/FOTO thuxton 01.jpg
Ytterliggare fördel Zard är att det har db-killer inbyggt och är lätt att "modda" ljudet medan USA-dämparna kommer utan, och det är svårt att se hur det ser ut i "ändan" för att tillverka o fästa egna "killer". Jag har en känsla att det är ganska högljutt. Kom gärna med kommentarer !!!

British-Customs är inga problem, Dock vägrade dem skriva ner varuvärdet på försändelsen, väldigt snabba svar på mail.
Snabb leverans, tog inte många dagar, har för mig att jag beställde fredag eftermiddag svensk tid, Var i Sverige på Onsdagen, tullat och klart Tors samt lev. Fredagen. :tummenupp

TC

Själv sitter jag och letar kängor.
Enligt ebay är detta väldigt cafe'
http://cgi.ebay.com/NEW-Dr-Martens-STEVEN-CAFE-RACER-BOOTS-Sz-UK-10-US-11-/380349161128
Har dom rätt?

Jag vet inte vad jag tycker , så det kanske är rätt, eller inte :va

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vad menar du med klubb? Mer klubb än såhär blir det inte utan en töntig logga och ett mesigt namn. Alla fördelar, men inga av nackdelarna alltså. :tummenupp

walk

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
-05 Triumph Thruxton
Jag är uträknad på båda turerna. Är uppskrämd till norge på jobb, sitter på trondheims flygplats och väntar på transfer norrut.. Saknar min hoj och semestern nåt grymt! Är tillbaks den 17e först. Morr..

Finns det mer jobb där uppe? Är trött på småplocket här hemma. Har blåkort osv.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Nu är hon såld! Med en lätt stickande känsla av sorg såg jag pärlan rulla i väg på en släpkärra i eftermiddagssolen... nya hemmet blir i Hillerstorp, Småland hos en ägare i sina bästa (pensions)år! :) Ni som bor i krokarna får hålla utkik efter henne på vägarna!

Men jag kommer hänga en del här i forumet iaf (vare sig ni vill eller inte). Har ju lärt känna er och vill gärna fortsätta med det! Ni blir inte av med mig! :tungan

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nu är hon såld! Med en lätt stickande känsla av sorg såg jag pärlan rulla i väg på en släpkärra i eftermiddagssolen... nya hemmet blir i Hillerstorp, Småland hos en ägare i sina bästa (pensions)år! :) Ni som bor i krokarna får hålla utkik efter henne på vägarna!

Men jag kommer hänga en del här i forumet iaf (vare sig ni vill eller inte). Har ju lärt känna er och vill gärna fortsätta med det! Ni blir inte av med mig! :tungan

Hillerstorp är bara 4 mil från mig och jag åker ofta åt det hållet och ska hålla ögonen öppna !!!!
Självklart ska du vara kvar på forumet....

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Det låter bra! Både att du fått sålt hojen ( när du nu bestämt dig) och att du tänker hänga kvar här.

Kollade i ditt garage och det var en satans snygg S3. Å vilken snygg färg! En sak störde dock fast lätt åtgärdat. Vad får du räkna ut.:D

Nu fick jag habegär. Har ju haft en tanke om att sälja SV:n och lägga pengarna på att trimma Thruxton men nu dök helt andra tankar upp om det går att sälja SV:n.

Hillerstorp det är väl inte långt ifrån Thruxtonerichs hemtrakter. Då kanske vi kan få se två småländska pensionärer på nästa Vätternrunda.

För vi kör väl en Vätternrunda även nästa år om än vid annan tidpunkt som kan passa fler.

EDIT: Det tog tid innan jag hann att trycka på knappen och Thruxtonerich bekräftade i ett inlägg ovan att Hillerstorp är när hans hemtrakter.

Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Anders, då får du stå vid sidan på s:t Eriksbron och sniffa gummi, när vi börnar på Rockers vs Mods i början av september ;)
Men sedvanligt party efter naturligtvis :banana

smsa en bild på den nya skönheten vett ja ;)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
EDIT: Det tog tid innan jag hann att trycka på knappen och Thruxtonerich bekräftade i ett inlägg ovan att Hillerstorp är när hans hemtrakter.

Nej du. Den lätta går jag inte på. Nu avslöjade du allt att det tog mer än 8 minuter för dig att skriva ditt inlägg. :D

@Charlie Gött jobbat! Det verkar som att man skulle kunna få 60 för hojen i alla fall. -Även om jag inte tänker sälja i första taget.

@Xtrem Är man rocker så kommer man oinbjuden! :tummenupp

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
...finns det nån Thruxton/Bonneville klubb ????

Inte vad jag vet och jag håller med yonsson. Bättre klubb än den här tråden för Thruxton/Bonneville blir det inte. Logga och så finns ju inte men rätt många av oss har en jäkligt snygg T-shirt som Thruxtonerich ordnade gemensamt inköp av. Jag har visserligen en helt oanvänd kvar som jag spar för högtidligt tillfälle so t.ex. att jag blir bjuden på bröllop eller så. Fast det kanske snart är dags för ett nytt inköp. Jag kan hålla i det om någon tipsar om snygg T-shirt. Lite Ace-cafe' stuk gillar jag. Vore kul om det går att finna en som både Bonneville och Thruxton-ägare kan ha. Heter inte våra hojar egentligen Bonneville-Thruxton.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Arrangören är lite kinkiga på nyare hojar...
Thruxtons och gammelhojar som inte är cafe´racers vill dom ha längre bak i ledet...
Fast vi la den största rökridån över bron :yoparty

3:e september tror jag det smäller?

Såg den gula raketen i garaget :tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nej du. Den lätta går jag inte på. Nu avslöjade du allt att det tog mer än 8 minuter för dig att skriva ditt inlägg. :D

Tack det var hyggligt!:)

Lika hyggligt som när David Jefferies kompisar påpekade på puben. "Du tar 18 min på dig att köra varvet runt Mountain Course men det tar dig 35 min att berätta om ett varv."

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Arrangören är lite kinkiga på nyare hojar...
Thruxtons och gammelhojar som inte är cafe´racers vill dom ha längre bak i ledet...
Fast vi la den största rökridån över bron :yoparty

3:e september tror jag det smäller?

Såg den gula raketen i garaget :tummenupp

Åhh Då är jag såklart i Italien och lirar trummor... Jag kan ju fan aldrig va me:huvet

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
ok...strålande, säg till när ni fixar nån tröja...
De blir nog kanon här på SH !!

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...