Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Yonsson, tror att du menar stoppet vi gjorde i Hindås. Där vi stannade till på en mack och ganska snart fick sällskap av 20-30 andra hojar. Eller? I så fall var det Hindås! :)

BJN: Det handlar om att skapa sig behov som man itne redan har :tummenupp Jag har inte hittat något annat som loggar rutter i efterhand, vilket ju är det man vill ha när man bara är ute och freebasear.

TMAX: Precis! Men vad heter sjön? Västra nedsjön? I så fall var jag inte ens nära när jag letade idag. :)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Yonsson, tror att du menar stoppet vi gjorde i Hindås. Där vi stannade till på en mack och ganska snart fick sällskap av 20-30 andra hojar. Eller? I så fall var det Hindås! :)

EDIT: ja, Västra Nedsjön var det.

Det är där jag tänkte vi skall starta vår lilla Borås sväng :)
 

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Nä, ingen drevning...jag har gjort följande.. förgasare FCR 39:eek:r med anpassat insug och 60mm trattar med "skumfilter"...2 st 790cc insugskammar med andra kamtider...ändrad tändkurva (Procom ecu) med "borttagen" TPS dvs. TPS-kurvan ligger på 0. Tändkurvan har jag "stulit" från det tyska thruxtonforumet och gjort några egna justeringar. Zard avgas 2-1 med egentillverkad db-killer... utan killer blir ljudet väl högt.
Finns säkert lite "finlir" med gasarna att göra men just nu känns det riktigt bra. Har mycket bra respons från låga varv. Sen har jag också iridiumstift, Nology tändspole och kablar vilket inte påverkar effekten men känns "säkrare" på något sätt. Nu till vintern hoppas jag få till portningen av toppen, vilket jag tidigare har annonserat men av olika anledningar aldrig blivit av.

Har funderat på ett par FC 39:eek:r. Var köpte du dina ? Jag har sett dem på Classik Bike Reisch men där åker man på skatt om man köper....
Funkar det med original luftburk ?
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Vackert...
Trisst bara att ni ska ha en träff så långt västerut....:tungan
men jag hakar väl på på nästa års träff!!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.

Så känner ni någon som är sugen på en fin Thruxton i original så finns det en till salu.
ännu bättre om ni känner någon som dessutom sitter på en sv 1000s och vill byta.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.

Så känner ni någon som är sugen på en fin Thruxton i original så finns det en till salu.
ännu bättre om ni känner någon som dessutom sitter på en sv 1000s och vill byta.

Nja, byta vill jag nog inte göra mot en Thruxton till annars har jag en SV1000 S i fint skick som kan vara till salu och kan beskådas i mitt garage. (Dekalaerna går lätt att ta bort:D)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.
Håller med dig, den är lite klen i högre fart. Tricket är att hitta och köra vägar som inte kräver hög fart, vägar där 80-90 km/t nästan känns lite vårdslöst fort... :) Då är det kul!
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Har funderat på ett par FC 39:eek:r. Var köpte du dina ? Jag har sett dem på Classik Bike Reisch men där åker man på skatt om man köper....
Funkar det med original luftburk ?

Handlar du inom EU blir det ingen extra moms eller skatt !!!!
Ska du ha kvar l-burken är det bortkastade pengar...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Min känns inte klen alls i högfart, tvärtom har kopplingen svårt att inte slira när man ligger i 150 o drar på men det känns som luftmotståndet börjar spöka väl mkt då.
Kör med k&n luftfilter, och nu helöppet system och 120 huvudmunstycken. Original lågfartmunstycke.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Allt är ju reltavit. De är ju ingen racer direkt. Vill man ha det så har man köpt fel. Problemet med en hoj med kåpa är att man måste köra i 150 för att det ska bli roligt.

Någon som har ett monza-tanklock till salu, eller kan rekommendera ett billigt inköpsställe. Hittar tyvärr ingnet lock på ebay.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_SV1000_S_35128890.htm?ca=12&w=3
denna e inte fel!!!!!!!!!!
skicka o fråga vad du skulle få för din vid ett byte!!...
Skicka även till alla även om det inte står byte i deras annons att du vill byta, dem kanske tänker om....GL

Visst ser den fin ut men INGEN vill ha en SV1000 i originalskick. Fast det var bra att du visade den annonsen. Om det är priset för en orignal 2004 så ska jag ha minst 70 för min.:D

PS! SV1000 är en underbar grundstomme till en rolig hoj men det är en budgethoj och därför bör/måste vissa komponenter bytas ut för att den ska bli riktigt rolig. Därav min mening om att INGEN vill ha den original. DS!

Allt är ju reltavit. De är ju ingen racer direkt. Vill man ha det så har man köpt fel. Problemet med en hoj med kåpa är att man måste köra i 150 för att det ska bli roligt.

Någon som har ett monza-tanklock till salu, eller kan rekommendera ett billigt inköpsställe. Hittar tyvärr ingnet lock på ebay.

Fick inte du tips av TCE om ett sådant. Oxå sugen på ett men jag ville inte bidda på det som TCE tipsat dig om. Eller har jag drömt?

EDIT: Visst är Thruxton en racer om än av svunnen tid och utan kåpa. Fast att Thruxton inte är en racer motsätter jag mig.!

Min känns inte klen alls i högfart, tvärtom har kopplingen svårt att inte slira när man ligger i 150 o drar på men det känns som luftmotståndet börjar spöka väl mkt då.
Kör med k&n luftfilter, och nu helöppet system och 120 huvudmunstycken. Original lågfartmunstycke.

Fast vi vet ju inte om doolycheck. För mig är också 150 högfart.För en del börjar livet vid 200 och blir sen bara roligare uppemot 300 eller däröver. Doolycheck kanske tillhör dem och då är ju Thruxton inget bra alternativ. Annars är det ju som TMax säger, leta upp rätt väg och det är jäkligt svårt att inte ha kul med en Thruxton.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag var för pank, så jag stod över då priset steg och nu finns inte annonserna kvar :(
Har dock insett att lacken gärna vill lossa i skruvhölet, så nu har jag snart inget val. Bästa jag hittat än så länge är från bestforbritts.com för 1260kr inkl frakt.

Samma dag som jag köpte min thruxton, så provkörde jag en ducati 900ssie och den gick som fan. Körde på rätt bra och älskade det. Samtidigt insåg jag att det inte var hälsosamt och valde denna istället.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag var för pank, så jag stod över då priset steg och nu finns inte annonserna kvar :(
Har dock insett att lacken gärna vill lossa i skruvhölet, så nu har jag snart inget val. Bästa jag hittat än så länge är från bestforbritts.com för 1260kr inkl frakt.

Ja, innanför tanklocket har lacken släppt på min också. Det har dock inte blivit värre men känns lite osäkert om det ska börja krypa upp och bli synligt också.

Aha, då har jag inte drömt eller supit i a f. Du fick ett tips.

Jag går på sparlåga nu så 1260 känns mycket.! Hör av mig om jag hittar bättre och hoppas du gör samma.

..inte utan att man går och funderar på en thruxton som kaffemoped för gatan..

Slå till på doolychecks eller Charlie C's då. Charlie C's hoj har jag sett och hört och den är en riktigt go hoj. Det är säkert doolychecks oxå men den har jag aldrig sett IRL.
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hmm... ett par hundra mil in i ägandet får jag konstatera att Thruxen på många sätt är en härlig maskin.
Men jag tycker tyvärr att den är lite för klen i lite högre fart.

Så känner ni någon som är sugen på en fin Thruxton i original så finns det en till salu.
ännu bättre om ni känner någon som dessutom sitter på en sv 1000s och vill byta.

Kan hålla med om att den är lite klen i +130, men ärligt talat, hur ofta kör man så fort.
Det är lite som Tmax säger små och slingriga vägar så tycker jag Triumphs twins räcker gott, de är inga raketer, men f..n vad skoj man har.
Anledningen till att jag bytte från 4-cyl Japaner var 2.
Det ena var att jag var tvungen att ta det lite lugnare, gick allt som oftas åt helsike för fort, och skall jag vara helt ärlig så var det kanske inte alltid helt kontrollerat och det blev en hel del pikar och lappar från Farbror blå.
Den andra anledningen är utseendet på hojen, tycker verkligen Triumph har lyckats få fram något som attraherar många.

Oavsett hur du gör så lycka till, hoppas du hittar en snygg SV, annars kanske det här kan vara ett alternativ.........
http://www.blocket.se/stockholm/Ducati_Sport_1000_34675242.htm?ca=16&w=3

Visst är den vacker :tummenupp
 
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Top