Triumph Thruxton-tråden

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Ok jag får väl be om ursäkt om jag använder bilden utan lov. Det är ju trist om folk tar för givet att du ska stå och fota osv. Du gör ett bra jobb så tack för en snygg bild! Hoppas det är ok att jag fortsätter använda bilden på sh?

Njäe, du behöver inte be om ursäkt för att du använder bilden utan lov, utan för att du använde den utan att tacka - vilket du gör nu ;) Ledsen för att jag spårade ur. Och ja, det är ok.

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
...strålande...
Jag har sett på någon bild av thruxton att man kan sätta dit skydd/plåt framför motorn, de ska jag me ha...får väl hitta nått galler och sruva dit. Motorn tar ju mycket stryk av allt grus från framdäcket...

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Hoj
Thruxton -04
el

Jag ska väl inte säga att jag gillar elfel fast det är i a f dessa jag brukar ha lättast att felsöka och åtgärda.. Det är dock lite svårt när man inte har grejerna framför sig och när man inte vet exakt hur blinkers och baklampa är kopplade.

Med det jag har fått reda på så skulle jag felsöka så här.
Baklyset matas med samma strömkabel vilket tändningslåset är i läge ON eller P. Det är en gul kabel som går in i ett större kontaktstycke innan de sista kablarna går ut till bakljus, bromsljus och blinkers. Det är i schemat den mittersta kabeln i kontaktstycket med 5 kablar in. Koppla isär kontakten och kolla om du har spänning där när tändningslåset är i läge ON. Om det är spänning där så är felet bland de kablar/anslutningar som finns längre bak. Prova t.ex med att koppla bort blinkarna och se om det blir någon skillnad.

Tack BJN för tips, ska ta tag i det nu när REGNEG VRÄKER ner.. Rapport kommer!!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Den nya !

Precis som BJN gillar jag jackor
Chansade på denna på ebay.co.uk, enligt annonsen i nyskick.
I kontakt med ägaren så sa han att det den i stort sett aldrig var använd.
Lade ett bud på 40£ hemma med frakt för 60£.

Idag kom en "Helt ny Triumph Portland" hem.
Ibland har man tur :)

Bifogat

• IMG_1653-2 - Kopia.jpg
    IMG_1653-2 - Kopia.jpg
    224.1 KB · Visningar: 78

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Precis som BJN gillar jag jackor
Chansade på denna på ebay.co.uk, enligt annonsen i nyskick.
I kontakt med ägaren så sa han att det den i stort sett aldrig var använd.
Lade ett bud på 40£ hemma med frakt för 60£.

Idag kom en "Helt ny Triumph Portland" hem.
Ibland har man tur :)

Underbar! Grattis!:tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Se nu för fan till att inte bli av med kortet innan nästa års Vätternrunda.:D Nu har vi ju nya lirare på gång och CharlieC säljer nog inte sin Thruxton. TCE, Twintorsk, Yonsson, XYZ, Extrem, Walk, och några fler var väl p G till detta året. Det kan bli en enorm Triumphfestival nästa år.

Det lär bli en folkfest utan dess like. Mitt förslag är dock att helgen inte läggs i juli under industrisemestern, då många är bortresta, utan under början av august eller sent i juni. :rolleyes: -Eftersom det ändå är under en helg. Förhoppningsvis så kan jag hänga med nästa år. Ni ser ut att ha haft det bra. För ovrigt kan jag meddela att mc-trenden i Tokyo är positiv. Många fina cafe'racers och hojar med klassiskt stuk blandat med animeinspirerade (tänk Akira) scootrar.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Förslag på Augusti tur

Förslagsvis så träffas vi i Hindås vid Tappen (nere vid sjön) och kör mot Hofsnäs Herrgård ~12mil. för att fika.
Bitvis är det kurvig bredväg +90 kanske, bitvis smalt och ännu kurvigare +60 ?
Sista 2-3 milen innan Hofsnäs är en riktig naturupplevelse.
Ev. kan vi ta samma väg tillbaka eller så kör vi Länghem, Sexdrega, Roasjö, Skephult, Seglora osv.
Åtestår bara Datum, själv kan jag vilken helg som helst, bara vädret är någorlunda.
Vad säger herrarna ?

Bifogat

• Förslag.JPG
    Förslag.JPG
    215.3 KB · Visningar: 82
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Förslagsvis så träffas vi i Hindås vid Tappen (nere vid sjön) och kör mot Hofsnäs Herrgård ~12mil. för att fika.
Ser bra ut!
Samma här vad gäller helger i augusti, ganska rent och fint än så länge. (Kan dock inte 6/8 - skall köra enduro då! :))

Vädret kan få styra. Men vi kanske skall slänga upp förslag på två alternativa dagar, ett huvudalternativ och en reservdag - ifall vädret bråkar med oss. 13 och 14/8?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ser bra ut!
Samma här vad gäller helger i augusti, ganska rent och fint än så länge. (Kan dock inte 6/8 - skall köra enduro då! :))

Vädret kan få styra. Men vi kanske skall slänga upp förslag på två alternativa dagar, ett huvudalternativ och en reservdag - ifall vädret bråkar med oss. 13 och 14/8?

13 och 14/8 fungerar, bara avvakta YR, SMHI, Klart.se osv.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Bra datum! Om inget oförutsett händer, så hänger jag gärna på om jag får. :näsblod Jag kan för övrigt inte heller 6/8.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ujuj tmax.. 165 förbi fartkameran? Med segertecken? :D
Nu när det regnar sitter jag i verkstan o knackar egna dämpare.. Hade man haft en tigsvets kunde det blivit riktigt snyggt!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Bitvis är det kurvig bredväg +90 kanske, bitvis smalt och ännu kurvigare +60 ?
Sista 2-3 milen innan Hofsnäs är en riktig naturupplevelse.
Ev. kan vi ta samma väg tillbaka eller så kör vi Länghem, Sexdrega, Roasjö, Skephult, Seglora osv.
Åtestår bara Datum, själv kan jag vilken helg som helst, bara vädret är någorlunda.
Vad säger herrarna ?

Ser lovande ut. Det verkar ju bli en hyfsad sväng att köra men tror jag hade 47 mil på trippen när vi stannade vid A6 i år. Vet ingen speciell dag jag inte kan men föredrar rent allmänt lördagar före söndagar när jobbet har satt igång.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@Twintorsk: Snyggt jobbat!

Idag hände en sjuk grej. Vi hade varit borta med bilen ett dygn. Motorcykeln står innanför bilen i parkeringsgaraget. När vi kommer hem idag, så märker jag att överdraget är borta. Vad i helvete tänker jag och går fram för att kolla om någon har försökt få upp låsen. Inget av låsen verkar vara rörda. Då märker jag att någon prydligt har rullat ihop överdraget och lagt det i en plastpåse (som de knutit) och lagt mellan väggen och hojen. Vad kan ha hänt? :va Om man rekar för att sno hojen eller förbereder, så viker man väl knappast överdraget och lägger det innanför hojen. Inatt står den inte i garaget kan jag lova.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
@Twintorsk: Snyggt jobbat!

Idag hände en sjuk grej. Vi hade varit borta med bilen ett dygn. Motorcykeln står innanför bilen i parkeringsgaraget. När vi kommer hem idag, så märker jag att överdraget är borta. Vad i helvete tänker jag och går fram för att kolla om någon har försökt få upp låsen. Inget av låsen verkar vara rörda. Då märker jag att någon prydligt har rullat ihop överdraget och lagt det i en plastpåse (som de knutit) och lagt mellan väggen och hojen. Vad kan ha hänt? :va Om man rekar för att sno hojen eller förbereder, så viker man väl knappast överdraget och lägger det innanför hojen. Inatt står den inte i garaget kan jag lova.

Du Yonsson, jag kollar tredje säsongen på Svensson Svensson nu. Är du säker på att ni inte är släkt? Det händer honom en massa övernaturliga saker också. Skit samma. Skriv på hojen att du tillhör vårt gäng så finns det inte en fan som vågar röra den. Då slår vi ihjäl dem som rör den. Tror det räcker som varning!:D

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag tänkte att jag kan lämna en lapp på överdraget där det står att hojen är utrustad med gps-spårning :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag tänkte att jag kan lämna en lapp på överdraget där det står att hojen är utrustad med gps-spårning :)

Belongs to a member of Bonneville/Thruxton club of Sweden är betydligt starkare. Skriv det i stället.

Själv skriver jag på alla mina prylar, "This belongs to a member of Joe Bar Team, fuck around with it and find out.".

Det har inte hänt en sak men mina prylar i parkeringsgaraget på 10 år nu.:D

EDIT: Å lås använder jag inte.! Å massor av bilar och annat har blivit stulet. Fast kompisarna säger att de inte stjäl av sin gamla lärare. Inte fan vet jag men det verkar funka.

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Var ute idag och testade en ny tändkurva, baserad på 790-motorns mapp och moddad t-kurva och nu har jag träffat rätt... ska bara höja varvstoppet lite till 9000 rpm !!!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Preliminärt ljudprov.. Massa polering o fästöron kvar. Vad tror ni om'et?

http://www.youtube.com/watch?v=UgVUpxa2u5w

Fantastiskt :)
Hur fasen lyckades du snida ihop de där? Har du vals i garaget? Rf eller vanligt bondstål?

Lucas lyset på original skärmen tycker jag är snyggt. Gärna med svarta skärmar oavsett övrig färgsättning.
Fast alu skärm är vassast ;) Tror Panzzaa har en i någon gömma ;)

Stänke eller ej beror ju lite på vilket stuk man vill ha. Hårdare utan men mer 60tal med...

Stämmer fint :)
Har både skärm och lucaslyse till en billig peng för den intresserade.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...