Triumph Thruxton-tråden

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Du kan gå in här och höra hur mina Togas låter.

De låter i o f s ganska mycket men har exakt det ljud jag vill ha. Sen kan du gå in på Youtube och söka för att lyssna på lite olika system. Det ger aldrig ett helt rättvis bild åt ljudet Irl men en fingervisning. Tycker ändå att ljudet på mina Togas som jag länkar till ger en riktigt bra uppfattning om hur de låter i verkligheten.

Du skulle hört när vi var sju stycken som körde Vättern runt härom veckan. Visst låter vi en del men det är rena skönsången när vi drar ut ur en kurva och motorerna jobbar.

Vackert ljud...fick höra ett you2b klipp på D&D och det lät nice...dåffft

Möjligt att du skulle gilla TOGA dämparna då.
Kolla efter ljudfiler på utube så kan du kanske få ett hum om vart åt det lutar för din del.

Jag mappade min när jag monterade mitt förra Arrow 2-1.
Sen när jag körde den i bänk vid montage av Powercommandern såg man att den gick ganska snålt över hela registret. Läbbigast är om det går snålt på topp när det varvar hårt.
Så minst en mappning om du byter till ett öppnare system är mitt tips.
Det förstår man när man tittar in i originalen och ser bikakan nere i botten...

Nu mera är ju PC´n hyfsat billig så en sån är inte dumt ;)
Då kan du öppna luftburken också :)

Själv kör jag nu mini-zoom med dom grövre rören från www.raask.se
Vi får träffs så får du lyssna på skönsången :tummenupp

GRATTIS till hojen! :banana

Thanks...Ja, visst kan vi de...kul...aa, dem ser nice ut dem där mini-zoom.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jaa som nybliven Thruxton ägare har jag fixat "luft och buller" förutom huvudmunstycken.
Är det Keihins runda modell jag ska ha ?
Kan man lyckas byta med fuggarna på plats ?
Miniblinkers och ett Lucasbaklyse är införskaffat.
Stora frågan inför vinterpulet är om bakstänkan ska vara kvar eller ej.

Ja, Keihin runda är det du ska ha men det finns lite olika varianter av dessa. Jag hittade rätt på Lelles men jag kan fan inte hitta beställningsnumret och det var lite bökigt att hitta. Fast billigt blev det, 25 kr/st.

Det går att byta munstycken utan att ta av förgasarna om du har tur och ingen av stjärnskruvarna som håller flottörhusen jäklas. Nu har jag bytt ut stjärnskruvarna till insex från Clas O så nu är det säkrare att få loss dem i fortsättningen.

EDIT. Hittade det nu:
Lelles i Uppsala säljer munstycken för 20 kr/st som passar våra förgasare. Kostade 50 kr alles in alles att få hem dem så det blev billigt. Artikelnummer 08-03-xxx, där xxx är munstyckets storlek.

Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Adnil,
Jag har mitt Arrow system på hyllan om det kan intressera.

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Sitter och kollar vinter projekt... :D http://www.thetankshop.com/
:tummenupp

Jag har med dom funderingarna... Men jag väljer mellan effekt eller looks.
Effekt kommer bli det lite dyrare alternativet tror jag. Och jag är ganska nöjd med det som finns men lite mer botten hade ju inte skadat..
Men det hade inte det här heller gjort.....

Bifogat

• SO-CALMotoSport-32_fs.jpg
    SO-CALMotoSport-32_fs.jpg
    78.3 KB · Visningar: 83

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nån som kör nåt då? Eller bara upptagna med moddande? :) jag tar min raring upp till bohuslän idag. Äntligen klar med bilservice och på g att sälja min gamla oljepinkare..

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Nån som kör nåt då? Eller bara upptagna med moddande? :) jag tar min raring upp till bohuslän idag. Äntligen klar med bilservice och på g att sälja min gamla oljepinkare..

Har varit ute och fiskat sedan tidigt imorse med familjen, men om ett par timmar är det dags för en längre tur. :tummenupp

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Tack för svar, men jag gillar inte högt utan det där speciella ljudet..dåva, smattret...mmm.....

Original låter väldigt lite, men står man i garaget så mullrar det rätt fint =)

Men menar du att du har köpt en så dyr hoj utan att varken lyssna på den eller testköra den??
vågat må jag säga.

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Thruxton ägare då....

...kanon hoj!..stabil!! MEN, ljudet, hehe...Blir nog att införskaffa andra slip-on eller nått..vinter projekt kanske.

Vi möttes halvvägs och jag provade trajjan vid en parkering innan papperna skrevs...skickar lite nytagna bilder på skönheten efter en liten tvätt!

Bifogat

• IMAG0359.jpg
    IMAG0359.jpg
    274.6 KB · Visningar: 58
  • IMAG0360.jpg
    IMAG0360.jpg
    280.3 KB · Visningar: 78
  • IMAG0361.jpg
    IMAG0361.jpg
    266.7 KB · Visningar: 78

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
...kanon hoj!..stabil!! MEN, ljudet, hehe...Blir nog att införskaffa andra slip-on eller nått..vinter projekt kanske.

Vi möttes halvvägs och jag provade trajjan vid en parkering innan papperna skrevs...skickar lite nytagna bilder på skönheten efter en liten tvätt!

Vackert, Grattis !

Kolla vad Norman Hyde har, låter underbart .........

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

Snygg hoj, Adnil. Byter du dämpare kan du mappa om gratis här:
http://www.tuneecu.com/

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Om du som hade problem med ljuset skickar din mailadress, så kan jag maila elschemat.
Det hjälpte för mig när jag bytte i vintras. Och kolla jorden från ALLA blinkers och baklampan.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Om du som hade problem med ljuset skickar din mailadress, så kan jag maila elschemat.
Det hjälpte för mig när jag bytte i vintras. Och kolla jorden från ALLA blinkers och baklampan.

Tror jag är helt rätt spår. Jordfel alltså!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Nu ser jag det är ju en hackspett på sidokåpan. Vad besviken jag blir, tyckte ju att färgerna såg ut som Joebarteam! Den hojen hade jag aldrig köpt!:D Nä, jag bara skojar. Den är verkligen snygg men jag har ett par Joebarteam dekaler över som du kan få om du vill byta till något mer hojbetonat. :)

Ja, du ser själv, ljudet måste du göra något åt. Vill du göra det riktigt billigt så kan du köpa mina begagnade TOR för väldigt lite pengar. Då får du ett helt OK ljud och dämpare som ser ut som original och som brukar gå igenom besiktningen utan problem. Fast det finns fräckare ljud om man säger så men TOR är helt OK. Åk bakom TMax 500 någon gång så får du höra. Det brummar gott när han drar ut ur kurvorna.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
TOR ljudet va nice!! kolla de klipp på youtube...pris?

Tja, 1000 kr är väl ett bra pris. Frakt får lösas på något sätt. De är fina men på ett ställe ser det buckligt ut under kromet. Kan ta några bilder på dem i morgon så får du se.

I övrigt ser det ut så här:

Bifogat

• DSC_0068.jpg
    DSC_0068.jpg
    244.7 KB · Visningar: 66
Last edited:
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Ja, Keihin runda är det du ska ha men det finns lite olika varianter av dessa. Jag hittade rätt på Lelles men jag kan fan inte hitta beställningsnumret och det var lite bökigt att hitta. Fast billigt blev det, 25 kr/st.

Det går att byta munstycken utan att ta av förgasarna om du har tur och ingen av stjärnskruvarna som håller flottörhusen jäklas. Nu har jag bytt ut stjärnskruvarna till insex från Clas O så nu är det säkrare att få loss dem i fortsättningen.

EDIT. Hittade det nu:
Lelles i Uppsala säljer munstycken för 20 kr/st som passar våra förgasare. Kostade 50 kr alles in alles att få hem dem så det blev billigt. Artikelnummer 08-03-xxx, där xxx är munstyckets storlek.

Okej kanon !
Tack för info,får bli en tur till Lelles i helgen. :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping