Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nu har jag fått pris på nya gasare. Ett par keihin CR39or.
1023$ i USA då tillkommer frakt o skatt antagligen. Här hemma kostar samma gasare ca.8500.
Nu står jag i valet att köpa eller inte.
Dollarn är ju låg nu. Men till hösten vet man ju inte hur den är.
Men ett vinter projekt blir det för nu kommer jag inte att skruva.
Vad tror ni, skall jag vänta eller inte?

Inte särskillt billigt, med tull/moms o frakt hamnar du över 9000 kr. Du får ju FCR 39 till mindre pris här: http://www.triumphperformanceusa.com/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=7
Varför inte göra en förfrågan här: http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/CR_Carburettors--category--472.html
Finns inga 39:eek:r listade men fråga kostar inget..Har gjort några affärer med BR som jag kan rekommendera.
Eller gör en förfrågan här: http://www.keihin.de/

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Inte särskillt billigt, med tull/moms o frakt hamnar du över 9000 kr. Du får ju FCR 39 till mindre pris här: http://www.triumphperformanceusa.com/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=7
Varför inte göra en förfrågan här: http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/CR_Carburettors--category--472.html
Finns inga 39:eek:r listade men fråga kostar inget..Har gjort några affärer med BR som jag kan rekommendera.
Eller gör en förfrågan här: http://www.keihin.de/

Tackar!
Jag skall kolla upp dessa.:tummenupp
Keihin.de verkar intressant.. Dom hade ett färdigt kitt 37or. som kan vara av intersse, med tanke på att jag vet inte hur mycket motor fix som jag kommer att göra. Så det är nog lite dumt att ha 39or, om det nu stämmer som BJN skriver.
Men på braigasen sa han att 35or. kan kvitta, det ända som det skulle göra är att man får lite bättre gasrespons och kanske lite mer botten.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tackar!
Jag skall kolla upp dessa.:tummenupp
Keihin.de verkar intressant.. Dom hade ett färdigt kitt 37or. som kan vara av intersse, med tanke på att jag vet inte hur mycket motor fix som jag kommer att göra. Så det är nog lite dumt att ha 39or, om det nu stämmer som BJN skriver.
Men på braigasen sa han att 35or. kan kvitta, det ända som det skulle göra är att man får lite bättre gasrespons och kanske lite mer botten.

Jag håller med Braigasen att 35:eek:r inte tillför tillräckligt speciellt om man vill göra lite mer motorfix.. tror att 37:eek:r räcker ganska långt, dessutom är CR-gasarna riktigt snygga.. lite mer "oldschool" ..

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Thruxtonvänner, jag ska om ett par timmar åka och hämta en Speed Triple köpt av Saeco13 här på forumet! Ser fram emot min nya hoj men det är med en hel del vemod som jag konstaterar att jag antagligen inte kommer ha råd att ha Thruxen kvar! Kommer väl sätta ut annons på den i nästa vecka.. om ingen här vet ngn som kan vara intresserad?

Fick i alla fal en sju-jävla bra avslutninghelg med Thruxen på Vättern runt! :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Thruxtonvänner, jag ska om ett par timmar åka och hämta en Speed Triple köpt av Saeco13 här på forumet! Ser fram emot min nya hoj men det är med en hel del vemod som jag konstaterar att jag antagligen inte kommer ha råd att ha Thruxen kvar! Kommer väl sätta ut annons på den i nästa vecka.. om ingen här vet ngn som kan vara intresserad?

Lycka till med den nya hojen, har kört en sådan några gånger och den är riktigt trevlig:tummenupp

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Allt på plats igen

Var ner till Biltema och inhandlade ett nytt blinkers relä idag.
Art.nr. 42200, lastoberoende relä 129:-, fungerar kanon, det som var trevligt med detta mot mitt tidigare elekroniska är att nu låter det när det blinkar igen.:tummenupp

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

Lycka till med den nya:tummenupp
Men känner du dig inte lite otrogen? Klart du sviker ju inte märket iaf:krama

Är det någon som skall till wheels and wings i mon? Jag tänkte ta en sväng dit med grabben o glo lite...

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Är det någon som skall till wheels and wings i mon? Jag tänkte ta en sväng dit med grabben o glo lite...

Tyvärr, tror inte jag orkar.
Frugan fick en briljant idé i ösregnet, vi tapetserar om tösens rum....
Precis klar så jag behöver en sovmorgon.
Men en kvällstur idag Lördag ????

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj

Hehe jo lite otrogen känner jag mig! Har varit ute i dag med Panzaa och kört 16 mil. Det var riktigt kul men rätt ovant. Hemma i garaget stod röda pärlan och kände sig övergiven.. Men skit samma det är ju bara en hoj. Känner att det är dags att prova ngt nytt... Men det verkar ju vara lite svårt att få hojar sålda nu för tiden så hon kanske blir kvar ett tag till ::tungan

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hehe jo lite otrogen känner jag mig! Har varit ute i dag med Panzaa och kört 16 mil. Det var riktigt kul men rätt ovant. Hemma i garaget stod röda pärlan och kände sig övergiven.. Men skit samma det är ju bara en hoj. Känner att det är dags att prova ngt nytt... Men det verkar ju vara lite svårt att få hojar sålda nu för tiden så hon kanske blir kvar ett tag till ::tungan

Du, hojar köper man. Man säljer dom inte. Grattis till S3 det är en grymt läcker hoj. Fast vi ses på Thruxtonturen runt Vättern även nästa år.

Jag har ju kört en ny tur och tro det eller pojkar, Jag hittade rätt hela dagen.

35:eek:r är för lite det tycker jag med. Finns det 37:eek:r. Har jag aldrig sett annat än som brännvinsflaskor.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Anders nya hoj var skitfin kan jag intyga :)
Sitter och letar efter en gammal Triumph logga som förgrund för en väggmålning jag skall göra i ett av rummen i min kåk. Tips på bilder? Gärna med anknytning till gammal traja-race stil :)

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
...snart smäller det, mitten av nästa vecka hämtar jag den silvriga Thruxton -08an...!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Anders nya hoj var skitfin kan jag intyga :)
Sitter och letar efter en gammal Triumph logga som förgrund för en väggmålning jag skall göra i ett av rummen i min kåk. Tips på bilder? Gärna med anknytning till gammal traja-race stil :)

Här har du din väggmålning. Racigare än så här blir det inte. Eller jo, eller jo eller jo. Fast det var kanske bara var loggan du ville ha.

Det säger sig väl själv Charlie C. Den hojen säljer man inte.

Bifogat

• DSCN0082.jpg
    DSCN0082.jpg
    242.2 KB · Visningar: 92
  • DSCN0083.jpg
    DSCN0083.jpg
    247 KB · Visningar: 99
  • DSCN0084.jpg
    DSCN0084.jpg
    247.4 KB · Visningar: 91
  • DSCN0085.jpg
    DSCN0085.jpg
    247.3 KB · Visningar: 94

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Fina bilder!

Visst har du rätt, men min egen hoj på väggen känns lite avigt :/
Funderade på en äldre trajalogga, något Café/Rockers-aktigt :)

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag har endel Rockers böcker du skulle kunna bläddra i någon kväll.

Fortfarande på jakt efter bromsskivor till Yaman?
såg skivor på en skrot när jag kollade prylar till Sukan ;)

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Slängde på ett nytt däck idag på Trajan.. Fick se när jag kom hem att han hade lagt på det åt fel håll, dvs "rätt" håll då fälgen sitter monterad åt fel håll. Skitkul när man tagit ledigt från jobbet, pröjsat svindyr parkering inne i stan. Fick se det först när hjulet var monterat. Självklart hjälper han mig kostnadsfritt att sätta det åt rätt håll, men då går ytterligare en halvdag+soppapengar+parkering. Skitkul är bara förnamnet...

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...