Triumph Thruxton-tråden

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Om man ska tro väderprognosen (har ju inte stämt så bra gällande nederbörd) kommer det att regna både lördag och söndag men vara fint i morgon. Det är inte så att ni är lediga så att vi kan ta det på fredag i stället?

Halloj grabbar!
Nu är jag tillbax i syberrymden...
Det bär mig emot att behöva säga att jag kan tyvärr inte följa med på eran Borås sväng:(

Men det var jösses vad det har hänt grejer här... lite nya medlemmar och så har ni sålt era hojar! Men kan man sälja en så fin hoj:confused:
Men det värmer att se att TCE letar efter ny:tummenupp
Ni får ha det det gött imon när ni är ute och kör.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nej, ingen fartkontroller vad jag har sett hittills, men man vet aldrig, även länsman hänger på Sporthoj :)

Det finns ingen möjlighet att man kan ta en omväg förbi länsman om man nu VET att dom kommer stå där? Om dom vinkar in den och hör den så blir det garanterat ombesiktning+böter.

Om du VET att dom kommer stå där, så vetefan om jag ens ska med om jag ska vara ärlig. Det blir dyrt och krångligt.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det finns ingen möjlighet att man kan ta en omväg förbi länsman om man nu VET att dom kommer stå där? Om dom vinkar in den och hör den så blir det garanterat ombesiktning+böter.

Om du VET att dom kommer stå där, så vetefan om jag ens ska med om jag ska vara ärlig. Det blir dyrt och krångligt.

Vet givetvis inte, men det brukar enbart vara nykterhetskontroller, allt annat skiter dem i, verkar som dem har haft lite problem i Bollebygd i.o.m. systembolaget.

Dock kommer vi på gamla R40 från Hindås, Länsman brukar stå vid avfarten från Nya R40, så vi kommer inte passera stället dem står, vi kommer svänga av mot Töllsjö med ca: 200 meter tillgodo, jag tänker ta nya R40 från Borås när jag åker ner, svänga av i Bollebygd och passera platsen, står dem inte där 10.20 så står dem antagligen inte där 10.35 heller :)
Gör dem det så har jag ett annat alternativ då vi stället kör mot A-sås från Hindås.
Så jag tror det är lugnt :tummenupp

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det finns ingen möjlighet att man kan ta en omväg förbi länsman om man nu VET att dom kommer stå där? Om dom vinkar in den och hör den så blir det garanterat ombesiktning+böter. Om du VET att dom kommer stå där, så vetefan om jag ens ska med om jag ska vara ärlig. Det blir dyrt och krångligt.
Kika på http://www.polisen.se/Vastra_Gotala.../Vastra-Gotaland/Trafiken-i-lanet---Goteborg/ "Lördag den 13 augusti Fordons- och förarkontroller i Södra Älvsborg" Å andra sidan står det Södra Älvsborg på var och varannan rad på den sidan, så det kan ju innebära vad som helst.

Tror att vi kan luta oss på TCEs lokala kunskaper om typiska kontrollplatser. Han kan med lite tur hålla oss undan från de värsta ställena.
Vi kan också låta TCE och mig köra först (låter minst) med dig sist, så att du får lite respit att ev. stanna och vända lite diskret om vi ser något längre fram! Det ställer krav på oss andra att "vifta" tydligt.

Men livet som outlaw är tufft, som bekant. :) (vill dock inte förringa faran med petiga trafikpoliser, du har ju träffat dem ett par gånger, så du vet vad det kostar att bli stoppad med ett ljudligt system...)

EDIT: laddar inför morgondagen! Kedjan är nysmord och kutsen tillbaka på plats (efter förra veckans tur med packning i Norge/Värmland)! Nu skall jag bara hälla i lite VPower oxå! :D

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det känns bra att ni har koll :tummenupp
Game on!

OK.Statoil Gårda var det.KL 10 då. Sen förstår jag inte hur du tänker. 3 mil 30 min? Det är väl snarare 10-15 min med våra hojar?:D
Den vägen kan ta allt mellan 10min och 120min beroende på väg :näsblod

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det känns bra att ni har koll :tummenupp
Game on!

Den vägen kan ta allt mellan 10min och 120min beroende på väg :näsblod

Jodå kedjan är luftad och däcken nysmorda.

Provade också min tanke om att få ner ljudnivån något. En diskboll i den medskickade s k dB-killern. Det dämpade rejält men det som var kvar lät ändå gott så det blir att jobba vidare på det. Får komma på en bättre lösning på att stoppa diskbollen bakåt. Sen kanske det inte var bra att dela på en heller. Trasade sönder den. Det kändes dock som att det blev för mycket att knö i en hel. Den satt allt kvar men det stod kvast av trådar ur pipan varje gång man gasade.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Då så.

YR lovar bra väder, däcken kollade och hojen fulltankad (har bra koll på besinstationer för turen imorgon så det skall inte bli några problem)
Kommer i alla fall ha en Triumph jacka på mig, Union Jack halsduk samt Hjälm med flagga så det passar in lite i alla fall :)

Nu är det enbart ett gott humör som skall med :tummenupp

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Lokalt väder 13/8 06.30

Helt klar himmel klockan 06.30 och 8,5 grader :tummenupp

Någon mer som vill hänga på så träffas vi 10.30 vid tappen i Hindås (vid sjön)

Bifogat

• IMG_1638-1.jpg
    IMG_1638-1.jpg
    153.6 KB · Visningar: 61

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack

För att även jag med numera med Honda fick följa med.
Kanon resa, lite håligt vissa sträckor men tyckte det flöt på rätt OK.

Lite bilder från dagens tur.
En del av bilarna på Hofsnäs Herrgård som körde Åsunden runt.

Bifogat

• IMG_1693-2.jpg
    IMG_1693-2.jpg
    173 KB · Visningar: 58
  • IMG_1690-2.jpg
    IMG_1690-2.jpg
    249.8 KB · Visningar: 66
  • IMG_1684-2.jpg
    IMG_1684-2.jpg
    249.1 KB · Visningar: 59
  • IMG_1672-2.jpg
    IMG_1672-2.jpg
    241.9 KB · Visningar: 60
  • IMG_1667-2.jpg
    IMG_1667-2.jpg
    244.2 KB · Visningar: 63
  • IMG_1685-2.jpg
    IMG_1685-2.jpg
    241.6 KB · Visningar: 59
  • IMG_1678-2.jpg
    IMG_1678-2.jpg
    247.4 KB · Visningar: 67
  • IMG_1677-2.jpg
    IMG_1677-2.jpg
    244.3 KB · Visningar: 72

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
2 Bilder till

Från Dagen :tummenupp

Bifogat

• IMG_1683-5.jpg
    IMG_1683-5.jpg
    211.7 KB · Visningar: 67
  • IMG_1682-4.jpg
    IMG_1682-4.jpg
    199.4 KB · Visningar: 71

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
För att även jag med numera med Honda fick följa med.
Kanon resa, lite håligt vissa sträckor men tyckte det flöt på rätt OK.

Lite bilder från dagens tur.
En del av bilarna på Hofsnäs Herrgård som körde Åsunden runt.

Tack själv för en oerhört bra upplagd rutt. Det mesta var kanonfina vägar och även med en beläggning som är bättre än vad jag är van vid.

Vädret kunde ju heller inte varit bättre så det blev en kanonrunda för mig som slutade på lite drygt 45 mil. Ganska prick vad jag brukar ha på trippen efter första dagen runt Vättern.

Det var ju synd om de där stackars Rolls Royce- och Triumph(bil)människorna att vi var där just idag så att ingen tittade på deras fordon.:)

Bifogat

• DSCN0118.jpg
    DSCN0118.jpg
    247.8 KB · Visningar: 71
  • DSCN0125.jpg
    DSCN0125.jpg
    247.1 KB · Visningar: 57
  • DSCN0127.jpg
    DSCN0127.jpg
    252.2 KB · Visningar: 59

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Ja, tack för rundan! Riktigt nice! -Bra mat och bra guider (TCE+TMax som support). Vi utan lokalsinne kunde glida med utan att lägga oss i. Precis som man vill ha det alltså. :) Kändes även skönt att i princip bli hämtad och lämnad vid dörren. Tack för det TMax! Nu är jag mör i hövvet och har pyttepenispansarpung, samt träningsverk i axlarna. Skön avslutning på semestern.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Ja, tack för rundan! Riktigt nice! -Bra mat och bra guider (TCE+TMax som support). Vi utan lokalsinne kunde glida med utan att lägga oss i. Precis som man vill ha det alltså. :) Kändes även skönt att i princip bli hämtad och lämnad vid dörren. Tack för det TMax! Nu är jag mör i hövvet och har pyttepenispansarpung, samt träningsverk i axlarna. Skön avslutning på semestern.

Tja, lite lokalsinne har jag ju även om jag sa som jag sa. Jag hittar ju alltid hem själv efter varje tur.:D Det är inte mer än så jag kräver av mig själv.

Kul att ha fått träffa även dig yonsson irl.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det här skulle kunna bli en septembertur
Inte alls tokig om semesterbilisterna håller sig borta och bitvis väldigt vacker.

Turen
Turen blir ca 16 mil. Sen får ni räkna sträckan till Uddevalla.

Vi håller det öppet va?

EDIT: Från punkt I är det valfri väg hem!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
trisst att man missade en sån tydligen trevlig dag...
Ja, hade varit kul att ha dig med men spara dig till nästa års Vättern runt. Då har vi ungefär lika lång transportsträcka till Askesund. Sen kör v i östersidan av Vättern ner på roliga vägar och övernattar i Jönköping.

Sen västersidan uppåt och skils åt vid olika punkter som passar olika hemfärder. Det tror jag kan passa dig.

M v h
Björn

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tack själva hela gänget! En redig tur blev det. Skall ge mig på RunKeeper (i morgon) så att vi kan dokumentera/publicera rutten för den som vill.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tack själva hela gänget! En redig tur blev det. Skall ge mig på RunKeeper (i morgon) så att vi kan dokumentera/publicera rutten för den som vill.

Förekom dig lite med Open GPS tracker.
Enbart första delen, Hindås - Hofsnäs via omvägar :)
(Batteriet hade inte räckt hela vägen :( )

Bifogat

• 20110813-1.jpg
    20110813-1.jpg
    229.4 KB · Visningar: 75
Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...