Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
View attachment 386795Då har man kommit en bit till, nu rullar eländet om än något stötigt under gluteus maximus. Mest nöjd är jag nog med ljuddämparna - tar betydligt mycket mindre plats än originalen. Besiktning på tisdag. Anmälan till Vätternrundan följer om utfallet blir positivt.:Bugar

Fy fasen vad polerat aluminium är snyggt! Lite kär.. ljuddämpare..? :D tryck i några folkaslutrör för säkerhets skull..
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
View attachment 386795Då har man kommit en bit till, nu rullar eländet om än något stötigt under gluteus maximus. Mest nöjd är jag nog med ljuddämparna - tar betydligt mycket mindre plats än originalen. Besiktning på tisdag. Anmälan till Vätternrundan följer om utfallet blir positivt.:Bugar

Ljudämparna ser jävligt korta ut. :):)

EDIT: Hoppas verkligen att du anmäler dig till Vätterrundan.
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Då har man kommit en bit till, nu rullar eländet om än något stötigt under gluteus maximus. Mest nöjd är jag nog med ljuddämparna - tar betydligt mycket mindre plats än originalen. Besiktning på tisdag. Anmälan till Vätternrundan följer om utfallet blir positivt.:Bugar
Ser fram emot att se denna skönhet på Vätternrundan. Med den sadeln kommer vi inte så långt mellan pauserna ... ;)

Ljuddämparna - vackra! Inte så mycket dämpning? Du kommer nog t o m att slå yonsson vad gäller uppmärksamhet från Ordningsmakten! :)
 
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
I morgon lördag kl. 14 blir det en caféracerträff i Göteborg. Den här gången är det café Marmelad som gäller. Mariagatan 17, Majorna, nära Mariaplan.

Speedtwin kommer så ni som inte hittar kan lyssna er fram! :)

Se här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258136-Caferacers-Göteborg-��

Ja, ja du vet att jag hittar till göteborg. Sen kan jag lyssna mig fram till speedtwin då?????? Underbart då hittar jag!:D Vi får väl se om vi ses!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@1014
Feeet! Ser fram emot att eventuellt se och höra den på Vätternrundan. Ljudmässigt blir det nog inte ens en tävling :( -Och då har jag ändå fått billarm att gå. :D

Sedd i JKPG 9/6. Röd thruxton som det stod Smilan, eller Smulan eller något liknande på. .
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Vilka ljuddämpare/avgassystem finns med dB-killers, förutom Arrow och Zard?

Jag vill ha något som låter roligare än originalsystemet, men om jag vill kunna köra på bana någon gång då och då så måste det gå att få tystare med enkla medel.

Jag var på SMCs prova-på-kurs igår eftermiddag och det gav mersmak så jag är sugen på att gå några av deras steg, därav det önskemålet.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Tack, det systemet skall jag undersöka. :) Jag glömde nämna att det är ett 2-2-system som jag är intresserad av. Mjo, jag skummade faktiskt igenom den tråden igår eftermiddag, men det är mycket information i den. :p
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Såg en jäkligt frän svart bonneville med cr förgasare, grusdäck o smithsonian sidvagn idag, utanför biltema, har sett den förr fast utan sidovagn. Nån som känner sig träffad eller vet vem det är?
 

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
hs01jowe har du bytt bakdäck så du kan köra en runda eller är det lika blankt som förra året?

Färska Pirelli fram och bak!

Det är dock osäkert på ledighetsfronten inför vätternrundan! Jag ska göra mitt bästa, vore kul med fjärde året i rad!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Då är vi 8 st som har bokat in oss på Rocksjön i skrivande stund om jag räknar rätt. Backade och kollade samt satte plus för de jag glömt att plussa tidigare.

Så har vi ju förhoppningar om att hs01jowe och Twintorsk kan hitta möjligheten att köra med. Dessutom kommer ju Thruxtonerich med från Tived å ännu har inte riktigt alla som står med på listan på Doodle hört av sig här i tråden och bekräftat bokning. Kan finnas ett par till att vänta.

Vi var 9 twin ( å en trippel) som brummade in i Gränna förra året och det ser ju ut att kunna bli ännu några till i år. Nu är det bara att hålla tummarna för att vädret blir bra så kommer vi att sätta nytt rekord gällande antal deltagare.

2010 4 st som kör in i Gränna. Sen kom Thruxtonerich på morgonen och guidade oss ut ur Jönköping.
2011 7 st som kör in i Gränna.
2012 10 st som i regnväder kör in i Gränna.
2013 ??????
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om nån kommer med kofot, polygrip å däckjärn och hjälper mig med tummen så kanske jag får bokat..
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har blivit bestulen! :4skrika
Idioten hade lyft på kapellet och stulit min mutterklocka. Totalt värde 200kr. Den fungerade dessutom inte trots batteribyte.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Om nån kommer med kofot, polygrip å däckjärn och hjälper mig med tummen så kanske jag får bokat..

Det är hårt att vara svetsare!? Förra året var det armen ur led och nu brist på tumme...

@BJN: All matematisk logik säger att vi borde bli 13st i år.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är hårt att vara svetsare!? Förra året var det armen ur led och nu brist på tumme...

@BJN: All matematisk logik säger att vi borde bli 13st i år.

Haha, tummen är allt kvar men den sitter du vet var ;)
Hade ju knäckt 2 revben förra året med men det hade mer med olja på vägen att göra än mitt yrkesval....
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Göteborgare!

Kör nu till Twintorsk medhavande verktyg för att få ur hans tumme ur arslet. Köp dessutom en billig väckarklocka men som låter fan på min bekostnad. Ställ den på 06.00 den 29/6 2013 så att han slipper köra 160+ för att ändå komma för sent till Överby.

Bra jobbat ändå Twintorsk. Hade du inte kört så jävla fort som du gjorde hade vi ju blivit en och en halv timme sena.:tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Göteborgare!

Kör nu till Twintorsk medhavande verktyg för att få ur hans tumme ur arslet. Köp dessutom en billig väckarklocka men som låter fan på min bekostnad. Ställ den på 06.00 den 29/6 2013 så att han slipper köra 160+ för att ändå komma för sent till Överby.

Bra jobbat ändå Twintorsk. Hade du inte kört så jävla fort som du gjorde hade vi ju blivit en och en halv timme sena.:tummenupp

Kan när jag vill vettu.. ;) höll på å flyga av stallbackabron!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top