...Tar mig friheten att bifoga ett par bilder som han tog. (Hans hoj ser annorlunda och ännu bättre ut nu idag.)
... Kommentera gärna hur många mil ni får ut av ett däck. För mig är 800 mil något av ett rekord. Oftast 600-700 mil.
Fina moppar!
Jag fick ut 1000 mil bak på mitt första Metzeler. Därefter 1000 mil bak och 2000 fram med Roadsmart. Nu är jag "halvvägs" på ett Roadsmart II baktill så vi får se om det tål fler mil än gamla Roadsmart.
Du kanske accar mer aggressivt?
Eller har högre krav på mönsterdjup? Jag byter ungefär när jag känner att "jag klarar inte en poliskontroll utan böter" eller "jag klarar inte ett regnväder utan att halka omkull". Där ungefär.
Gott! Bara att beställa 525/104 kedja, 43+19-drev (tänkte gå upp ett kugg fram)....
Det är rätt. 19 kugg är för de hårda grabbarna!
Men allvarligt, så är jag är nöjd med 19. Ingen jätteskillnad, men den märks i vissa register. Visst, man får ibland växla ned lite oftare från 5:an till 4:an. Men å andra sidan räcker 4:an längre och är bra växel på krokvägar. Tillräcklig kraft ut ur böjarna och ändå någorlunda vettigt varvtal. Tycker jag.