BJN
Avliden medlem
Har svårt att tro att jag någonsin kommer att köra den mer är 60 mil, och då tar jag antagligen pauser på vägen. ska jag köra igenom europa så köper jag en touringhoj för ca 20-30 som jag bara använder vid längre resor.
känns som om jag fått en rätt överdriven uppfattning av problematiken med hojen i denna tråden, var skönt att höra att den inte har så mycket problem i alla fall.
Det sista du skriver kan man tolka på olika sätt. Har du fått en överdriven uppfattning om problemen av att ha läst här i tråden? Om det är så kommer i a f jag att tänka mig för lite mer innan jag skriver nästa gång. Även om jag vid ett flertal tillfällen framhållit att jag tycker att hojen är bra även original. Jag vill absolut inte bidra till att sprida ryktet att originalet är en skräphoj som måste modifieras för att funka att köra med.
Helt klart är att många komponenter som Triumph valt att montera inte är top of the line och det finns utrymme till förbättringar. Fast de går utmärkt att köra som de är och sen kan man byta lite komponenter efter hand och få en ännu bättre hoj.
Jag fyller 60 nästa år och drar mig inte för att köra 60 mil på en dag. Vi som har kört Vätternrundan tidigare får väl ihop ca 100 mil och uppåt (beroende på var vi kommer ifrån) på två dagar och några problem med att köra detta på en Thruxton har ingen pratat om.
TMax500 har nog gjort längre dagsetapper eller fler långa i sträck i a f. Längst som jag känner till är väl Snapphanen som körde 85 mil ? på en dag.