Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
vad krävs för minst 80hk på veven och hur mycket pengar rör det sig om där? när man snackar om hk på en mc, brukar man oftast snacka om på veven eller bakhjulet?

Jag kan väl möjligtvis ha 80 på veven med CR 35,insug, ARK+KN och öppet avgas eller vad säger ni experter, Erich och Panzaa. Det kan väl vara möjligt. Det kostar i så fall ca 15000 kr.

Fabrikanterna anger väl för det mesta vexaxeleffekt medan vi som moddar anger bakhjulseffekt. Det är ju effekten som bakhjulet får som är det intressanta.
 
Last edited:

Tommy3

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2013
Ort
Göteborg
Hoj
ingen
Jag kan väl möjligtvis ha 80 på veven med CR 35,insug, ARK+KN och öppet avgas eller vad säger ni experter, Erich och Panzaa. Det kan väl vara möjligt. Det kostar i så fall ca 15000 kr.

Fabrikanterna anger väl för det mesta vexaxeleffekt medan vi som moddar anger bakhjulseffekt. Det är ju effekten som bakhjulet får som är det intressanta.

Hur känns din mc då? är den mycket piggare än original, eller är det knappt någon märkbar skillnad?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hur känns din mc då? är den mycket piggare än original, eller är det knappt någon märkbar skillnad?

Jodå, det är allt en märkbar skillnad. Fast nu hängde ju inte kopplingen riktigt med i effektökningen å då märks det ju inte så mycket. Jag menar då hojen varvar upp men farten inte ökar. :)

Fast nu har jag precis monterat starkare fjädrar och hällt i ny olja så får jag nu bara på ett hjul och däck där bak får vi se.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
det viktigaste för mig är inte effekten, motorcykeln ser sjukt bra ut och låter gött, det är därför jag vill ha den. såg en 09 på blocket för 75 000 som ser ut exakt så som jag vill ha den. hoppas jag får loss pengar fort, den hade även lite trimdelar på sig. ca 70hk på bakhjulet.

mer effekt är bara en bonus för mig.
Är det den här du tittar på så är det en medlem här i forumet. Är nog ett tryggt köp med mycket extra. KÖP.
http://www.blocket.se/sodermanland/Triumph_Thruxton_47227398.htm?ca=17&w=3&last=1
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ackes hoj! Jättefint skick på den och ömt vårdad kan jag intyga :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
det viktigaste för mig är inte effekten, motorcykeln ser sjukt bra ut och låter gött, det är därför jag vill ha den. såg en 09 på blocket för 75 000 som ser ut exakt så som jag vill ha den. hoppas jag får loss pengar fort, den hade även lite trimdelar på sig. ca 70hk på bakhjulet.

mer effekt är bara en bonus för mig.
Om du gillar det du ser och med tanke på vad du tidigare skrivit så är väl det här helt rätt hoj. Köp!
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vädurleken till helgen (iaf Askersund) verkar ha bättrat på sig :):yoparty
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Så är det några som åker från Stockholm till helgens åkning, i så fall vilka och när?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vädurleken till helgen (iaf Askersund) verkar ha bättrat på sig :):yoparty

Ja, jag kollar Falun, Stockholm, Göteborg, Uddevalla, Askersund, Gränna och Jönköping och det ser ganska bra ut och har gjort så de senaste dagarna fast det ändrar sig hela tiden. Dock är det väldigt små regnmängder det handlar om. En lätt skur ska tydligen motsvara 1 mm så det där som är under 1 mm behöver man väl inte bry sig om.

Det är nog inte troligt att vi helt kommer att klara oss från regn men det ser ju inte ut som att vi ska behöva köra mycket i regn eller på våta vägar.

Vi håller tummarna för att det bättrar sig lite till i prognosen och tar ett beslut i morgon kväll.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Enl. SMHI så blir det riktigt bra väder för helgen så nu har jag stora förhoppningar för egen medverkan. BJN, du kan väl PM:a ditt tf-nr så vi kan hålla kontakt! Jag skickar dig mitt ifall du inte har det kvar.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Enl. SMHI så blir det riktigt bra väder för helgen så nu har jag stora förhoppningar för egen medverkan. BJN, du kan väl PM:a ditt tf-nr så vi kan hålla kontakt! Jag skickar dig mitt ifall du inte har det kvar.

Utfört!

Jag har nummer till TMax500, Thruxtonerich, MCThrux och 1014.

Vilka fler behöver jag och vem behöver mitt?

Eftersom yonsson, TMax500, Twintorsk och Sixty kör ihop från Göteborg och möter BJN och 1014 vid Överby så har ju vi de kontakt möjligheter vi behöver. sen möter vi Thruxtonercih i Tived och där är kontakten klar. Sen kan jag nå dalkarlarna via MCThrux så det är väl ett Stockholmsnummer som jag saknar.
 

McThrux

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
FALUN
Hoj
Thruxton -04
Utfört!

Jag har nummer till TMax500, Thruxtonerich, MCThrux och 1014.

Vilka fler behöver jag och vem behöver mitt?

Eftersom yonsson, TMax500, Twintorsk och Sixty kör ihop från Göteborg och möter BJN och 1014 vid Överby så har ju vi de kontakt möjligheter vi behöver. sen möter vi Thruxtonercih i Tived och där är kontakten klar. Sen kan jag nå dalkarlarna via MCThrux så det är väl ett Stockholmsnummer som jag saknar.

Du kan ju sms:a ditt nummer till mig, om det skulle vara nåt.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
PMat dig Björn :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Du kan ju sms:a ditt nummer till mig, om det skulle vara nåt.

Japp, det ska jag göra.

Så var någon högre makt god idag och jag kan hämta ett nytt bakdäck efter kl. 17. Känns bra att inte behöva kränga tillbaka det gamla som jag tog av redan i måndags.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Jaha, så vart det jobbet framflyttat till efter semestern. Så det blir Vättern i alla fall. Jiihoo! Avbokar härmed min avbokning. Så göteborgsgruppen ser med andra ord ut att bli en full hand.
/stevie - en något mindre purken thruxtonägare nu
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Shit vad många inlägg jag missat.
Tommy3:
Eftersom det är din första hoj, så tycker jag inte du ska köpa nytt och inte att du ska byta mer än Max avgassystemet till att börja med. Utan referensramar är det ingen idé att börja byta massa grejer för att få en bättre hoj. Jag hade köpt den som BJN länkade till.

Besiktigade för övrigt idag (i ösregn), vilket gick bra. Inga konstigheter alls. Nu ska bara rött avgassystem på igen.

BJN: Jag PMar mitt nummer till dig. Jag är ju vad jag vet den enda som har telefon i hjälmen.

Svängde förbi Johans mc när jag ändå var ute och körde. Köpte denna till pöjken (som är 6 veckor nu).

0FMXOTv.jpg
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Häftigt Yonsson, hittar du en likadan i läder i min storlek så köper jag den!!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hojen har nytt bakdäck, nya starkare kopplingsfjädrar och ny olja. Touringkittad och klar! I år har jag dessutom lyckats sätta packväskan åt rätt håll.:) tror jag! Tanken sitter också på rätt plats. Fast det finns ju fler saker som kan gå fel.

Väderutsikterna just nu är att endast göteborgare som inte ställt klockan riskerar att få regn på sig.:D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top