Fan har inte jag en äkta Thruxtonerich tändkurva och inget plagiat. Jag köpte ju en tändmodul utav dig. Säg att den är äkta!
Här är ett par bilder jag inte lyckades ladda upp i söndags. Visar hur jag satte in mina dioder och hur jag kopplade ihop jordledningen med den från ljusindikatorn. Vi kanske ska sätta ihop en PDF med dessa bilder (lite pilar och text också) samt de saker bgojan länkade till så att alla här i tråden lätt kan byta till LED?
Sen ett par bilder från mitt senaste nörderi. Göra om skruvskallar! Ja skruvat så det förslår men Probolt lever helt och hållet på skruvnördar såna som jag och någon till jag känner men inte nämner vid namn här. Fast Probolt är jäkligt dyra och det går att köpa betydligt billigare rostfri skruv på annat ställe och det går att bearbeta till fina resultat. Fotona är bara på min andra skruv och då är det bara polerat upp till 400-papper innan lumptrissan. Kan alltså bli riktigt bra när man går ända upp till 4000 korn innan lump.
Köpte en jäkligt bra fil idag av märket BACHO som ger fin finish och behöver en bra till som ger bra avverkning. Har du något förslag Erich eller någon annan.
EDIT: Twintorsk smedhalva, du måste veta!
Sätter alltså skruven med gängorna i en borrmaskin som sitter fast i ett fäste. Sen använder jag filen för att forma och smärgelduk samt finare papper för att få finish.
Nörderi så att det smäller om det jag erkänner. Fast inte värre än värmehandtag.
EDIT2: Vanlig cylindrisk opolerad skalle på skruvarna från början.