Triumph Thruxton-tråden

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.
När får du hojen Swingmaster? Vi får jämföra våra erfarenheter med dessa ljuddämpare när grejorna är på plats:) Megatondämparna ser väldigt lika ut som Emgodämparna - gäller även adapterrören. Jag skall mäta alla rördimmensioner och lägga upp lite bilder.
den kom till gävle i måndags, troligen leverans tisdag kväll (dom kör hem den) det tar ca en vecka innan triumph har fått papper,n till återförsäljaren efter att återförsäljaren godkänt hojen.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Shit, vad mycket pengar man verkar spara genom att kunna svetsa!?��
Så mycket som jag sparat på diskbänksbygge så borde jag ju vara miljonär nu.. synd att man har så dyra vanor.

Jag tycker att du är en jävligt god tvåa Twintorsk.

Etta utan konkurrens är Norman Hyde Toga. :D

Se, lyssna och njut. Så mycket Bonneville 60-tal kan vi inte nå utan Toga. :)

http://www.joebarteam.se/Joebarteam/Ljud_Thruxton.html

EDIT: Fast nu har jag ju själv förstört looken genom att ta av bakskärmen och Lucasbaklyset så nu kan jag ju ha vilka ljuddämpare som helst. Vad tar du för ett par tvinnade av en diskbänk Twintorsk?

Last edited:

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
2003 HD softtail de luxe 2005 HD heritage, 2014 bmw s1000r, 2015 triumph thruxton, 2016 triumph tiger 800 xcx.

EDIT: Fast nu har jag ju själv förstört looken genom att ta av bakskärmen och Lucasbaklyset så nu kan jag ju ha vilka ljuddämpare som helst. Vad tar du för ett par tvinnade av en diskbänk Twintorsk?

så mycket till ljud blev det inte tyvärr, ärligt talat nada :( , och då har jag verkligen försökt. annars snygga hojar BJN :) trevlig sida.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du får väl börja att sälja dig? ;)
Har röva full med trams såsom heltidskneg å skit!
Så jag får liksom välja mina strider och tillverka megafoner till helalu bling-räsers från monkedal, när det finns stunder..

Tvinnade blir asdyrt p.g.a produktionstekniska svårigheter!

Skämt åsido skulle det vara trevligt att nån gång i framtiden när jag har lite mindre att göra.. kanske börja med beställningsjobb åt folk.
Är ju skitroligt! Faktiskt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
så mycket till ljud blev det inte tyvärr, ärligt talat nada :( , och då har jag verkligen försökt. annars snygga hojar BJN :) trevlig sida.

Gjort på en Mac vettu. Kanske inte funkar på alla datorer. Ska byta till PC!

M v h
BJN

EDIT: Har du QuickTime installerat borde det funka.

Last edited:

1014

Medlem
Gick med
9 Sep 2012
Hoj
2 x THRUXTON-04, TROPHY 1200-96
Har röva full med trams såsom heltidskneg å skit!
Så jag får liksom välja mina strider och tillverka megafoner till helalu bling-räsers från monkedal, när det finns stunder..

Tvinnade blir asdyrt p.g.a produktionstekniska svårigheter!

Skämt åsido skulle det vara trevligt att nån gång i framtiden när jag har lite mindre att göra.. kanske börja med beställningsjobb åt folk.
Är ju skitroligt! Faktiskt.

Jaja - undertecknad må ha en Bling-Bling-Racer - helt OK - Dock är jag oerhört nöjd med dina "trattar" Twintorsk:D

Bifogat

• P4250097.jpg
    P4250097.jpg
    288.3 KB · Visningar: 77
  • P4250098.JPG
    P4250098.JPG
    1.4 MB · Visningar: 74
Last edited:

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Det blir ett jättevrål med dessa "ljuddämpare". Det påminner om de trattarna jag hade på min BSA rocket
sommaren 65. De hade dock en kant inåt på ca 10 mm.
:banana

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
eh,he,he, idag var jag in och betalade resterande 90 % av hojen. jo den va fin med jättestora apelsiner som blinkers, en röd jättestor reflex i bak samt en som jag inte gillar ful fly-screen :( , annars känndes det helt ok :). kommer och bli bra det här med tiden (känns som garagesäsong 2015-2016 just nu, när man bara vill åka så mycket som möjligt). var iaf och la upp olika steg av moddar på arbetsbänken, börjar med en del störande bort för att sedan blinga på lite lull,lull, avgassysten arowowmapp 2-2 (säkert felstavat) mm,mm krimskrans testa open intake,samt kn filter ihop med mapp och emgo. är iaf reggad thruxtonägare och det känns bra. leverans tisdag-tordag :)

Thruxton-Dude

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2015
Hoj
Triumph Thruxton 2013 Phantom Black
Hallå hallå!
Har nu gått från "tråd-snyltare" till medlem. Har "snyltat" i denna tråd under vinter och vår och tänkte nu gå med och se om jag kan bidra på ngt sätt.

Kort presentation: Är hyfsat ny på hoj (kort i aug -14) men redan frälst Thruxton ägare. Föll tidigt för Thruxtons stil men även att det verkar finnas oändliga möjligheter till anpassning.
När väl kortet var fixat slog jag till på en Thruxton och utan några större erfarenheter vet jag att jag hittat rätt :)

Mods:
Vid första service bytte jag pipor (Triumph). Dels för vänster original var trasigt men fram för allt för ett mer värdigt ljud - är helnöjd!
Efter det var det dax för en klassisk rensning av bakdelen. Var helt inne på British Customs men hittade då, tack vare denna tråd :tummenupp, www.squaredeals-ltd.co.uk. Tack för det tipset!

Då väntan känns "evig" när man väl beställt så levererade Squaredeals snabbare än utlovat! Min helg var räddad :) tills jag insåg att ngt fattades :huvet. Den kabel som skulle finnas med i "Fender Eliminator Kit" saknades.
Sjukt frustrerad står man i garaget en lördag kväll och inser att mina planer på att glida i ny "kostym" under söndagen är som bortblåsta. Ngn öl senare + en trött skalle får mig att tro att jag kanske kan använda den kabel som sitter original på stänkskärmen... haha, det tog väl en timme för en amatör som jag att få isär allt och inse att kabeln till bromsljuset är fastlöd på lampan - godnatt :4skrika
Bara inse fakta, skruva ihop allt igen och sätta tillbaka den gamla "kostymen" så att det gick att köra. Ett par "pedagogiska" mail :fakta senare till Squaredeals fick dem att inse och skicka den saknade kabeln. :tummenupp

Nu är allt på plats och jag är helnöjd. Jag kommer troligen beställa igen från Squaredeals för nu vet jag att de fixar om det blivit fel.

Tips:
I väntan på kabeln började kolla runt hur man gör med reg-skylten. Dels blir hålen mitt i texten på original skylten om man borrar efter BC's skylthållare. Sen är originalet lite stor. Hittade då att Transportstyrelsen infört en ny mindre MC skylt på 170 x 150 mm. Den kostade 90:- och var väl värt pengarna. Nu slipper jag pyssla med skylten vid tex besiktningen sen så passar den mycket bättre på hållaren. Leveransen var 3 arbetsdagar och den kom direkt i brevlådan.

Blev ett långt första inlägg men grabben är sjuk o sover så då får man passa på!

Är öppen för för en tur ihop med andra Thruxton ägare, förslagsvis i Stockholms trakten.
Väl mött,
C

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Hallå hallå!
Har nu gått från "tråd-snyltare" till medlem. Har "snyltat" i denna tråd under vinter och vår och tänkte nu gå med och se om jag kan bidra på ngt sätt.

Kort presentation: Är hyfsat ny på hoj (kort i aug -14) men redan frälst Thruxton ägare. Föll tidigt för Thruxtons stil men även att det verkar finnas oändliga möjligheter till anpassning.
När väl kortet var fixat slog jag till på en Thruxton och utan några större erfarenheter vet jag att jag hittat rätt :)

Mods:
Vid första service bytte jag pipor (Triumph). Dels för vänster original var trasigt men fram för allt för ett mer värdigt ljud - är helnöjd!
Efter det var det dax för en klassisk rensning av bakdelen. Var helt inne på British Customs men hittade då, tack vare denna tråd :tummenupp, www.squaredeals-ltd.co.uk. Tack för det tipset!

Då väntan känns "evig" när man väl beställt så levererade Squaredeals snabbare än utlovat! Min helg var räddad :) tills jag insåg att ngt fattades :huvet. Den kabel som skulle finnas med i "Fender Eliminator Kit" saknades.
Sjukt frustrerad står man i garaget en lördag kväll och inser att mina planer på att glida i ny "kostym" under söndagen är som bortblåsta. Ngn öl senare + en trött skalle får mig att tro att jag kanske kan använda den kabel som sitter original på stänkskärmen... haha, det tog väl en timme för en amatör som jag att få isär allt och inse att kabeln till bromsljuset är fastlöd på lampan - godnatt :4skrika
Bara inse fakta, skruva ihop allt igen och sätta tillbaka den gamla "kostymen" så att det gick att köra. Ett par "pedagogiska" mail :fakta senare till Squaredeals fick dem att inse och skicka den saknade kabeln. :tummenupp

Nu är allt på plats och jag är helnöjd. Jag kommer troligen beställa igen från Squaredeals för nu vet jag att de fixar om det blivit fel.

Tips:
I väntan på kabeln började kolla runt hur man gör med reg-skylten. Dels blir hålen mitt i texten på original skylten om man borrar efter BC's skylthållare. Sen är originalet lite stor. Hittade då att Transportstyrelsen infört en ny mindre MC skylt på 170 x 150 mm. Den kostade 90:- och var väl värt pengarna. Nu slipper jag pyssla med skylten vid tex besiktningen sen så passar den mycket bättre på hållaren. Leveransen var 3 arbetsdagar och den kom direkt i brevlådan.

Blev ett långt första inlägg men grabben är sjuk o sover så då får man passa på!

Är öppen för för en tur ihop med andra Thruxton ägare, förslagsvis i Stockholms trakten.
Väl mött,
C
Väldigt likt min egen story:), tog mitt kort i somras och hade redan inhandlat en fin begagnad Thruxton i juni. Är nu inne på säkert 5-6:e modden sedan dess på gång nu är LSL clip ons och nytt LiFePo batteri. Nu är det bara att vänta in bättre väder! Välkommen i gänget. Åktur med andra stockholmare vore trevligt.

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
Hallå hallå!

Mods:

Tips:

Väl mött,
C

varmt välkommen :)

swingmaster1959

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2014
Hoj
då så :) , igår kväll kom hon :) (hon har inget namn än) fick dit snabbskruvarna till sadeln, kuts bort, flyscreen bort, framskärm bort, kedjeskydd bort, bakre fotpinnar bort, bromsoljelock dit, chokeknapp dit, låsbart bensinlock dit, några retrodekaler dit, sen skulle stålgallret för strålkastaren dit men där gick jag bet :( , fatta inte hur det skulle fästas, fick ge mig när man vet att natten blir kort ändå. sova? nä har mest lurat på hur jag ska få fast skiten och tror jag vet lösningen nu, fortsättning följer. PS skulle tanka upp henne, kolla inte i stressen och det rann över direkt, fulltankad mao :) DS.

Thruxton-Dude

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2015
Hoj
Triumph Thruxton 2013 Phantom Black
Tack, låter lovande! Vore toppen att få träffa andra och köra samt surra lite kring erfarenheter. Är sugen att ta en tur längs 976:an (Rumsättravägen). Gjorde en sväng där i höstas med ett leende.

Vätternrunda vore kul att hänga på om det passar med semester och familj. Något spikat datum än?

Alikzus, din Ryath är en förebild för min :) Kollade in din hemsida och suktar på att göra ngt liknande. Speciellt tändningslåsets original placering är så himla konstig?? Kanske blir i vinter...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år