Hallå hallå!
Har nu gått från "tråd-snyltare" till medlem. Har "snyltat" i denna tråd under vinter och vår och tänkte nu gå med och se om jag kan bidra på ngt sätt.
Kort presentation: Är hyfsat ny på hoj (kort i aug -14) men redan frälst Thruxton ägare. Föll tidigt för Thruxtons stil men även att det verkar finnas oändliga möjligheter till anpassning.
När väl kortet var fixat slog jag till på en Thruxton och utan några större erfarenheter vet jag att jag hittat rätt
Mods:
Vid första service bytte jag pipor (Triumph). Dels för vänster original var trasigt men fram för allt för ett mer värdigt ljud - är helnöjd!
Efter det var det dax för en klassisk rensning av bakdelen. Var helt inne på British Customs men hittade då, tack vare denna tråd
,
www.squaredeals-ltd.co.uk. Tack för det tipset!
Då väntan känns "evig" när man väl beställt så levererade Squaredeals snabbare än utlovat! Min helg var räddad
tills jag insåg att ngt fattades
. Den kabel som skulle finnas med i "Fender Eliminator Kit" saknades.
Sjukt frustrerad står man i garaget en lördag kväll och inser att mina planer på att glida i ny "kostym" under söndagen är som bortblåsta. Ngn öl senare + en trött skalle får mig att tro att jag kanske kan använda den kabel som sitter original på stänkskärmen... haha, det tog väl en timme för en amatör som jag att få isär allt och inse att kabeln till bromsljuset är fastlöd på lampan - godnatt
Bara inse fakta, skruva ihop allt igen och sätta tillbaka den gamla "kostymen" så att det gick att köra. Ett par "pedagogiska" mail
senare till Squaredeals fick dem att inse och skicka den saknade kabeln.
Nu är allt på plats och jag är helnöjd. Jag kommer troligen beställa igen från Squaredeals för nu vet jag att de fixar om det blivit fel.
Tips:
I väntan på kabeln började kolla runt hur man gör med reg-skylten. Dels blir hålen mitt i texten på original skylten om man borrar efter BC's skylthållare. Sen är originalet lite stor. Hittade då att Transportstyrelsen infört en ny mindre MC skylt på 170 x 150 mm. Den kostade 90:- och var väl värt pengarna. Nu slipper jag pyssla med skylten vid tex besiktningen sen så passar den mycket bättre på hållaren. Leveransen var 3 arbetsdagar och den kom direkt i brevlådan.
Blev ett långt första inlägg men grabben är sjuk o sover så då får man passa på!
Är öppen för för en tur ihop med andra Thruxton ägare, förslagsvis i Stockholms trakten.
Väl mött,
C