Vill bara påminna om att ni som ska åka Vättern runt bör boka hotellrum på Hotell Rocksjön i Jönköping snarast så ni inte står där med skägget i brevlådan och får tälta.... Lördag V28. 11 juli.
Gjort!!
Tack för påminnelsen.
Vill bara påminna om att ni som ska åka Vättern runt bör boka hotellrum på Hotell Rocksjön i Jönköping snarast så ni inte står där med skägget i brevlådan och får tälta.... Lördag V28. 11 juli.
Har du prövat att sätta en kompressor i ditt rövhål som kan få dig att flyga till månen?
Jag häller för fan inte bromsvätska på golvet. Satte dessutom på oerhört passande slangar med slangklämma. Läckte inte en droppe därifrån. Fast universalgeniet himself, Acke Rising, har valt att sätta skruvarna för att öppna Oken underst. Därifrån droppade det som fan. Enda möjligheten att låta bli söl är att demontera oket och hänga det uppochned. Skitlätt jobb men att pilla tillbaka det och att få alla de sex små beläggen på rätt plats tar sin tid. Ville inte ha den skiten att jobba med nu. Därför söl!
Fast nu dock broms så att jag kan bromsa upp den på framhjulet.
EDIT: Å det viktigaste, bromsen ligger inte längre på när jag släppt handtaget. M a o, jag har lyckats men det blev en del söl.
Aahh, är det nccr's kafferäserhandtag?
Beställde ett par förra veckan, fast till mitt bygge. Kul att se dom på en hoj! Snygga som fan!
Behövs ej med min nivå av flatulens!
Går det inte att göra som på vanliga ok när man luftar då?
Att man trär på ringnyckeln och en slang på nippeln, som går till valfritt uppsamlingskärl? Låter ju som att isr grejerna skulla vara smidiga på det viset?
Hur ser det ut på åkfronten i Sthlmstrakten kring Kristihimmelsfärd? Är nån intresserad att ta en tur om vädret tillåter? Tors, fre el lör funkar för mig!
Någon av er som också ska på SMC's Avrostning 10:de maj, Gillingebanan?
Hur ser det ut på åkfronten i Sthlmstrakten kring Kristihimmelsfärd? Är nån intresserad att ta en tur om vädret tillåter? Tors, fre el lör funkar för mig!
Då var min EMGO shortys på plats på hojen! Inte helt simpelt - mest pga den dåliga passningen på adaptrarna! 2 huvudsakliga problem:
1) Mycket stor skillnad mellan ljuddämparnas inlopp och diametern på adaptern. Med hjälp av dom 3 sk "shims" som skickades med blev det för lite med 2 (klämringen skruvades i botten men det blev ändå för löst!) Med 3 st fick man vidga dämparnas inlopp lite och pressa in adaptern - det gick rätt OK.
2) Usel passning mellan adapter och grenrör - här diffade det säkert 1mm i diameter vilket fick till följd att adaptern fick pressas ihop kraftigt med klämringen med viss deformation som följd.
I bägge fallen omöjligt att få tätt utan en rejäl dos högtempsilikon (Permatex Ultra Koppar)
Sen fick universalfästet kapas ca 2cm och nytt hål borras för att dämparna skulle hamna i rätt vinkel och att skruven för universalfästet inte skulle kollidera med nedre stötdämparfästet.
I alla fall - nu är dom på plats och slutresultatet ser rätt bra ut. Dom låter rätt mycket - får nog fylla på med ljuddämparull om man skall köra i stan med dom!
Mappade om till TTP Tune 4 och hojen går kanonbra!
View attachment 419238View attachment 419239View attachment 419240
Då var min EMGO shortys på plats på hojen! Inte helt simpelt - mest pga den dåliga passningen på adaptrarna! 2 huvudsakliga problem:
1) Mycket stor skillnad mellan ljuddämparnas inlopp och diametern på adaptern. Med hjälp av dom 3 sk "shims" som skickades med blev det för lite med 2 (klämringen skruvades i botten men det blev ändå för löst!) Med 3 st fick man vidga dämparnas inlopp lite och pressa in adaptern - det gick rätt OK.
2) Usel passning mellan adapter och grenrör - här diffade det säkert 1mm i diameter vilket fick till följd att adaptern fick pressas ihop kraftigt med klämringen med viss deformation som följd.
I bägge fallen omöjligt att få tätt utan en rejäl dos högtempsilikon (Permatex Ultra Koppar)
Sen fick universalfästet kapas ca 2cm och nytt hål borras för att dämparna skulle hamna i rätt vinkel och att skruven för universalfästet inte skulle kollidera med nedre stötdämparfästet.
I alla fall - nu är dom på plats och slutresultatet ser rätt bra ut. Dom låter rätt mycket - får nog fylla på med ljuddämparull om man skall köra i stan med dom!
Mappade om till TTP Tune 4 och hojen går kanonbra!
View attachment 419238View attachment 419239View attachment 419240
Fint blev det bannemej! Synd att taiwaneserna inte lärt sig rörstandarder än...
Flytta till taiwan och lära dom rörstandarder?Där har du ett uppdrag!
Flytta till taiwan och lära dom rörstandarder?
bgojan, ett tips från the rat. packa om med glasfibermatta. dom som gjort det verkar nöjda, men enligt vad det står ska man linda löst och fixera med glasfibertejp, inte tråd. ett tips bara i all välmening
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|