Funderar på att sälja min pärla så om ni känner någon som är ute efter en Thruxton med alla "rätta" delarna så finns den nu på blocket:
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Thruxton_60621861.htm?ca=11&w=1
Funderar på att sälja min pärla så om ni känner någon som är ute efter en Thruxton med alla "rätta" delarna så finns den nu på blocket
En sån här kanske?Vad blir det istället nu då?
Vad blir det istället nu då?
Ja, jag vägrar i princip acceptera att hojen bara fungerar utan wobbel med rätt däck i perfekt skick. I helgen provade jag att justera däcktrycket till tillverkarens rek. (2,6 bak 2,2 fram) och sänkte gafflarna 10mm. Nu är wobblet mindre kännbart och man måste upp över 160 på rak väg för att märka det. Fortfarande orolig i svängar.
Grejen jag funderar på är varför mitt 38 år gamla as till yamaha går tokstabilt med kinaskräpdäck i alla hastigheter när trajan är så skitnödig att den vill kasta av mig bara för att jag monterar ett Avon fram och inte Pirelli eller Michelin?
Har bara kollat glapp/spel och inte upptäckt nåt onormalt..Lite sent kompletterande svar, Twintorsk, men en gammal mans hjärna är lite långsam, he he..har du kollat styrlagren?? Många i tyska forumet har vid wobbel byt original styrlager(kullager) till rullager och därmed är wobblet borta!!
Nej ingen annan hoj, Har aldrig varit så nöjd med en hoj som denna... Grymt vacker och efter modifikationerna så går den som en dröm. Tänkte dessvärre lägga hojåkningen på hyllan några år.
Verkar dom keliga är det väl bara att hångla upp dom? hallänningar...Har någon en bra husmorskur för att få upp finishen på motorkåporna? De börjar att se lite keliga ut och nej jag vill inte putsa upp dem till kromglans. ;P
Verkar dom keliga är det väl bara att hångla upp dom? hallänningar...
Fixade mina med Autosol och en polersvamp. Rent handarbete, dvs ingen maskin - sluta när du fått upp lagom Alu-finish.
PS. Trots att det är 37år sedan jag flyttade från Falkenberg så sitter i alla fall min halländska kvar�� klart han skall polera upp dom om dom blivit keliga!
Jag förstår utmärkt, jobbar ju på ringhals!
PS. Trots att det är 37år sedan jag flyttade från Falkenberg så sitter i alla fall min halländska kvar�� klart han skall polera upp dom om dom blivit keliga!
Fast har du inte klarlack på dina motorkåpor? Det Var det svåraste att få bort all den tycker jag.
Det är ju klarlacken som blir kelig..Jag förstod att du förstod; det var för andras skull. Min sambo som är född och uppvuxen i Stockholmsområdet har lärt sig många nya ord och uttryck de senaste åren.
- - - Updated - - -
En till Falkenbergare, coolt! Eller har du nämnt det förr...? *kliar sig i huvudet*
- - - Updated - - -
Om man polerar bort klarlacken så måste man väl polera regelbundet sedan för att hålla finishen?
Falkenbergare, jo jag har nog nämnt det tidigare. Står även i min profil. Har man som grabb en gång hängt i depån på Motorbanan i början av sjuttiotalet under Falkenbergs TT's storhetstid och på kvällen beundrat knuttarnas hojar nere vid Strandbaden eller Antonssons korvkiosk vid torget så sitter formspråket från den tidens hojar kvar på näthinnan för alltid��
Vad gäller polering av kåporna var mina repiga efter att tidigare ägaren tappat hojen. Så det var inte mycket annat att göra, upplever inte att det är något jobb att hålla finishen, lite Autosol på en trasa nån gång om året gör susen.
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |