Funderar på att sälja min pärla så om ni känner någon som är ute efter en Thruxton med alla "rätta" delarna så finns den nu på blocket:
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Thruxton_60621861.htm?ca=11&w=1
Funderar på att sälja min pärla så om ni känner någon som är ute efter en Thruxton med alla "rätta" delarna så finns den nu på blocket
En sån här kanske?Vad blir det istället nu då?
Vad blir det istället nu då?
Ja, jag vägrar i princip acceptera att hojen bara fungerar utan wobbel med rätt däck i perfekt skick. I helgen provade jag att justera däcktrycket till tillverkarens rek. (2,6 bak 2,2 fram) och sänkte gafflarna 10mm. Nu är wobblet mindre kännbart och man måste upp över 160 på rak väg för att märka det. Fortfarande orolig i svängar.
Grejen jag funderar på är varför mitt 38 år gamla as till yamaha går tokstabilt med kinaskräpdäck i alla hastigheter när trajan är så skitnödig att den vill kasta av mig bara för att jag monterar ett Avon fram och inte Pirelli eller Michelin?
Har bara kollat glapp/spel och inte upptäckt nåt onormalt..Lite sent kompletterande svar, Twintorsk, men en gammal mans hjärna är lite långsam, he he..har du kollat styrlagren?? Många i tyska forumet har vid wobbel byt original styrlager(kullager) till rullager och därmed är wobblet borta!!
Nej ingen annan hoj, Har aldrig varit så nöjd med en hoj som denna... Grymt vacker och efter modifikationerna så går den som en dröm. Tänkte dessvärre lägga hojåkningen på hyllan några år.
Verkar dom keliga är det väl bara att hångla upp dom? hallänningar...Har någon en bra husmorskur för att få upp finishen på motorkåporna? De börjar att se lite keliga ut och nej jag vill inte putsa upp dem till kromglans. ;P
Verkar dom keliga är det väl bara att hångla upp dom? hallänningar...
Fixade mina med Autosol och en polersvamp. Rent handarbete, dvs ingen maskin - sluta när du fått upp lagom Alu-finish.
PS. Trots att det är 37år sedan jag flyttade från Falkenberg så sitter i alla fall min halländska kvar�� klart han skall polera upp dom om dom blivit keliga!
Jag förstår utmärkt, jobbar ju på ringhals!
PS. Trots att det är 37år sedan jag flyttade från Falkenberg så sitter i alla fall min halländska kvar�� klart han skall polera upp dom om dom blivit keliga!
Fast har du inte klarlack på dina motorkåpor? Det Var det svåraste att få bort all den tycker jag.
Det är ju klarlacken som blir kelig..Jag förstod att du förstod; det var för andras skull. Min sambo som är född och uppvuxen i Stockholmsområdet har lärt sig många nya ord och uttryck de senaste åren.
- - - Updated - - -
En till Falkenbergare, coolt! Eller har du nämnt det förr...? *kliar sig i huvudet*
- - - Updated - - -
Om man polerar bort klarlacken så måste man väl polera regelbundet sedan för att hålla finishen?
Falkenbergare, jo jag har nog nämnt det tidigare. Står även i min profil. Har man som grabb en gång hängt i depån på Motorbanan i början av sjuttiotalet under Falkenbergs TT's storhetstid och på kvällen beundrat knuttarnas hojar nere vid Strandbaden eller Antonssons korvkiosk vid torget så sitter formspråket från den tidens hojar kvar på näthinnan för alltid��
Vad gäller polering av kåporna var mina repiga efter att tidigare ägaren tappat hojen. Så det var inte mycket annat att göra, upplever inte att det är något jobb att hålla finishen, lite Autosol på en trasa nån gång om året gör susen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |