Jo, Hojcenter är rätt duktiga på det där med servicenivå. Det var nog samma kille som servade min hoj för någon vecka sen och jag fick ett bra intryck av honom, precis som jag fått av hans övriga kollegor.
För övrigt kunde jag inte hålla mig med grejorna så jag slängde på dem direkt efter jobbet idag, men sen började det regna så ni får hålla tillgodo med halvkassa bilder.
Byta framblinkers var inga problem. Lossa sidoskruvarna (inte själva fästet) på framlyktan, plocka loss reflektorn med lampa, skruva loss plastinsatsen som döljer allt kablabe och koppla ur/in blinkerssladdarna. Det underlättar att ha adaptersladdar till Triumph-kontakt så man slipper fulskarva precis som Yammaman skrev tidigare.
Det var heller inte särskilt svårt att få på de bakre blinkersarna men man ska nog vara två för den operationen. Ställde upp hojen på depåstöd och en lyfte i ramen vid stötdämparfästet medan den andre drog loss dämparen, satte fast plåtbiten och satte tillbaka dämparen igen.
Sen var det bara att hålla in i-knappen när man drog på tändningen, vänta tills det står
type i displayen och släpp i-knappen. Sen trycker man på i-knappen upprepade gånger tills det står type 4, och håller in i-knappen för att bekräfta. Då blir det rätt fart på blinkersarna om man kör LED fram och bak.