Tommtysnake
Ny medlem
Kul att du fått igång hojen, igensotade ventiler vad menas med det? Hade nån ventil sotar och kärvat fast öppen?
Till Thruxton verkar det finnas hur mycket som helst om man vill joxa på, nya ljuddämpare för lite lagom ljud, rensa luftburken och byta locket till luftburken, eller byta snorkeln till ett Polaris gummi, hur är det med förgasarmodellen är det SAI avgasrening på dom för den brukar man ju ta bort om man byter till öppnare dämpare, lär väl krävas ombestyckning av förgasarna om man börjar mixtrar ned avgassystem och luftburk.
Sen finns det ju hur mycket som helst att göra då det kommer till kosmetiska grejer, många byter ut bakskärmen mot nån typ av tidy tail med bara baklyse nummerplåt och blinkersfäste, jag råkas ha en R&G med LED-baklyse liggandes i en låda om det är intressant, jag har själv TEC:s med Lucas baklyse, miniblinkers är väl också poppis och gud vet vad i form av tillbehör. Finns ju ordentligt mycket grejer om man kollar och mycket på eBay, har handlat en hel del från England via eBay och det gäller väl i sånt fall att passa på detta år innan dom lämnat EU för gott.
Finns väl väldigt mycket moddar i denna tråd om man bara orkar läsa igenom den, allt från enkla till mer avancerade grejer.
Jag är ju inte så duktig än på förgasarna. De sa att de blåste igenom allt för det var så sotigt. Tändstiftet jag tog bort såg ju ut som ett torrt grillkol. Nu fungerar allt så nu skall den köras oftare. Den har ju bara gått 400 mil och är en -04.
Jag googlar ditt baklyse och återkommer strax så jag vet hur det ser ut. Det är säkert intressant.
Ja det sitter SAI på dessa och de har jag inte rört än, sedan har jag just nu originalavgasrör på men det ligger ett par racing och väntar. Frågan är om jag behöver ställa om något eller om det bara är att byta. Om jag förstått det rätt är det clip-ons det heter?
Jag plöjer igenom forumet för andra gången och är just nu på sidan 438 ????. Det känns som att man känner alla här och vet vilka de är trots att man bara läst om er! Grym tråd och om ni orkar så läs igenom då det säkert skulle framkalla bra minnen. Lite sur för att man missat alla rundor med er.