Blandskruven, om du menar tomgångsblandningen, är D-formad (för att folk inte ska hålla på och kludda med dom!) Jag skar raka spår i mina så jag kan hålla på och kludda med dom. Men kör igenom sopparengöring och kolla ventilspel innan du skruvar bort dig i förgasarna. Den har inte gått tillräckligt för att ha ställt om sig, du kommer bara göra det värre utan afr mätare eller colortune stift.
Den skruven justerar bara tomgångsblandning, men adderar bränsle i mixen, slutar ha nån som helst inverkan efter 1/4 gas.
Och det är absolut inte nån luftskruv som på Harleyförgasare som alla aningslösa farbröder håller på att skruva ihjäl sig på. Den justerar bränsletillförsel.
Enda justeringen på lufttillförsel är tomgångsjustering och synkning sv trottelspjällen. Nåt som inte heller ska vara nödvändigt förrän efter tusentals mil.
Har du inget specialverktyg för munstyckena så fick jag ur mina efter en massa lirkande med smala nåltänger. Med förgasarna avplockade ingen chans annars. Sen ett smalt spår med dremeln i så man får i en liten skruvmejsel.. ska stå på 1.5-2 varv ut. Annars får man gå upp eller ner i pilotmunstycke.
Men dina förgasare behöver bara en genomkörning med förgasarrengörning i tanken, 99.9999% säker.
Denna går helt fantastiskt fint idag!
Kör Hagon classic, rätt utseende och ljusår bättre kvalitet.