Tack alla för en fin tur i går/förrgår!
Vätternrundan blir bara bättre och bättre i takt med att vi filar bort tråkigheter (=E-vägar, mitträckesvägar) i möjligaste mån. Av de 86 milen jag körde från Göteborg så var endast 3,5 mil på E-väg. Ibland krävs ju en E-väg för att komma ut ur stan men väl ute i landet så undvek vi E-vägar nästan helt...............
Lite off topic men apropå vägar så glömde jag ju listan över
årets vilthändelser. På två dagar mötte vi:
-
Fyra rådjur, två som sprang ut framför oss (farligt!) och två som stod på ett fält
-
Fyra tranor som stod på ett fält. Ofarligt för oss.
-
Två ekorrar som sprang ut framför oss. Men som raskt retirerade in i skogen när de uppmärksammade ett gäng hotfulla engelska twinnar i 90 knyck. Ofarligt för oss, farligt för dem.
-
Två harar som stod på ett fält. Ofarligt för oss.
-
En halv orm. Halva ormen var redan överkörd av en bil, framdelen av ormen försökte desperat rädda sig därifrån men det gick ju inte att förflytta sig eftersom bakdelen var mos. Tragiskt!
-
En krockad duva. Undertecknad krockade med en duva i Östergötland, tog den med kinden och axeln. Tur att jag inte körde med öppen hjälm!
Det small till rätt bra i hjälmen och blev en duns i axeln för min del och enligt mina körkamrater som körde bakom så uppstod ett stort moln av duvfjädrar på säkert en halv kubikmeter innan den lilla stackaren flög vidare. Sannolikt klarade den sig inte. Duvor är mjuka, hjälmar är hårda.