bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Vinkelslip tänker jag inte använda?
Då jag gjorde du kan till Hondan har jag för mig jag använde rasp men i detta fallet är det lite svårt att komma ner med raspen då jag kanterna. Jag skulle tro att nån form av fräs skulle vara bäst att forma skummet med men problemet blir ju att det är botten på en grop som ska formas, ska kolla om vi kan ha nåt lämpligt rivjärn hemma som får plats i botten på gropen.
Frågan är hur jämt man behöver ha det, ju jämnare ju bättre är det ju men jag skulle inte tro att man märker av knöligheter på säg 5 mm under geldynan. Geldynan i sig verkar ju vara ganska "hård".
I mitt fall lär skarvarna synas om man inte lägger på nåt över dynan innan man drar på klädseln, kommer inte i håg vad killen som syr så men jag tror han hade nåt tunnt material som var gjort just för att dölja såna här skarvar.
Då jag gjorde du kan till Hondan har jag för mig jag använde rasp men i detta fallet är det lite svårt att komma ner med raspen då jag kanterna. Jag skulle tro att nån form av fräs skulle vara bäst att forma skummet med men problemet blir ju att det är botten på en grop som ska formas, ska kolla om vi kan ha nåt lämpligt rivjärn hemma som får plats i botten på gropen.
Frågan är hur jämt man behöver ha det, ju jämnare ju bättre är det ju men jag skulle inte tro att man märker av knöligheter på säg 5 mm under geldynan. Geldynan i sig verkar ju vara ganska "hård".
I mitt fall lär skarvarna synas om man inte lägger på nåt över dynan innan man drar på klädseln, kommer inte i håg vad killen som syr så men jag tror han hade nåt tunnt material som var gjort just för att dölja såna här skarvar.