Triumph Thruxton-tråden

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Syftar du invändigt i gaffeln?
Förstår inte riktigt.

Yes det blir mycket stabilare om jag flyttar röven längre bak, dvs förflyttar vikten.
Detta går ju inte riktigt heller ihop med att det är bakhjulsrelaterat.

Jag fattar fan ingenting.. :va
Nog har man vart med om konstiga fel, men detta tar nog ändå priset :crash

Jag har en gissning från höften. Kan det vara så att swingen är instabil i en viss vinkel. Dvs den vinkeln som du har när du sitter själv på hojen där du trivs som bäst. När du har snärta på pallen eller flyttar dig bak så sjunker den i hop i ett stabilt läge och när du lyfter upp den max så blir den också stabil.

Om du lyfter hojen och lossar bakdämparna helt så du kan känna på swingen i alla vinklar så kanske du hittar ett glapp i nåt visst läge?

Jag har bra lyft för den övningen.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Tack för alla tips och förslag. Jag har hittat ett nytt spår som jag ska undersöka så får vi se vad jag kommer fram till.

Tjejen är intresserad av lite gammelcaferacerstuk och när jag såg din utanför DinMC igår tog jag några mobilbilder för att ge henne exempel på hur man kan göra med en nyproducerad hoj, tack så mycket !

Men, det var ju väldigt onödigt när det ligger mycket bättre bilder här... :D

Haha. Kul. Världen liten men internet är stort:yoparty Hoppas hon nappar på nåt caféaktigt:)

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Förstår inte riktigt.

Yes det blir mycket stabilare om jag flyttar röven längre bak, dvs förflyttar vikten.

Jag satt en söndag och slötittade på dårarna som kör motoGP.
Några där hade samma probs som du.
Antagligen har ni så mycket pulver i puffran att övriga komponenter inte hänger med... :tummenupp

Det är inte så att den är lite lätt krockad och sned någon stans...
När upstod problemet, märktes det efter någon speciel åtgärd...

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för tipsen boys!

Jag sliter röven av mig nu med bygget för att komma åt min lyft som den står på.
Teargaz jag nyttjar gärna din lyft om det drar ut på tiden med Betty, tack!

Tror nog inte att det är motorrelaterat då problemet uppträder vid konstant/svag gas, tack ändock för tipset :tummenupp

Problemet uppmärksammadet först nu i vår, köpte hojjen i höstas men då hann jag knappt provköra den :(

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Hoppsan!

Tror inte denna har vart uppe. Rätt clean hoj...

Carrozzeria_Wheels_On_Thruxton_02.jpg

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Tror inte denna har vart uppe. Rätt clean hoj...

Den är jävligt hård! Har spanat in den förut! Riktigt nice faktiskt...

Kom på att jag ska lägga upp lite bilder på mina små vintermods. Tror jag skrev om det tidigare. Det blev ju den vanliga elimineringen av bakstänkan osv samt ny backspegel och svartlackad framlykta. :yoparty Funderar på en lite mindre regskylt också... och nya däck.. och nya ljuddämpare... och... :gnissla

Bifogat

• IMG_4158.jpg
    IMG_4158.jpg
    235.6 KB · Visningar: 97
  • IMG_4159.jpg
    IMG_4159.jpg
    240.2 KB · Visningar: 124
  • IMG_4160.jpg
    IMG_4160.jpg
    232.5 KB · Visningar: 107
  • IMG_4161.jpg
    IMG_4161.jpg
    221 KB · Visningar: 105
  • IMG_4163.jpg
    IMG_4163.jpg
    232.2 KB · Visningar: 93
  • IMG_4164.jpg
    IMG_4164.jpg
    239.7 KB · Visningar: 95

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Och här är ett par bilder på polarens Scrambler också! Riktig snygg.. särskilt med den ljuddämparen! Låter gött gör den också! :D

Bifogat

• IMG_4168.jpg
    IMG_4168.jpg
    242.5 KB · Visningar: 109
  • IMG_4171.jpg
    IMG_4171.jpg
    235.1 KB · Visningar: 99

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Kom på att jag ska lägga upp lite bilder på mina små vintermods. Tror jag skrev om det tidigare. Det blev ju den vanliga elimineringen av bakstänkan osv samt ny backspegel och svartlackad framlykta. :yoparty Funderar på en lite mindre regskylt också... och nya däck.. och nya ljuddämpare... och... :gnissla

Vackert !

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville

Snyggt! Jäklar va fin den blev.
Ang miniskylt så känner jag lite såhär. Det finns tjejer som köper svindyra klänningar för att se bra ut en kväll på krogen eller två. Har dom otur så spiller nån klantig jävel rödtjut över hela klänningen så den blir förstörd. Dvs loads of cash down the drain...

Om pappa blå vill ge mig böter så betalar jag gärna för min fåfänga (om det inte sker 3 gånger i veckan) Förhoppningsvis så blir det inte allt för ofta.

Vet du vilka dämpare du vill ha? Jag köpte Raask minizoom slipons = mycket ljud för pengarna. Jag ska bänka den och jetta om på måndag så skrik till om du kör på det så kan jag berätta vad som langades i fuggarna. Eller kör du med besprutning?

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Snyggt! Jäklar va fin den blev.
Ang miniskylt så känner jag lite såhär. Det finns tjejer som köper svindyra klänningar för att se bra ut en kväll på krogen eller två. Har dom otur så spiller nån klantig jävel rödtjut över hela klänningen så den blir förstörd. Dvs loads of cash down the drain...

Om pappa blå vill ge mig böter så betalar jag gärna för min fåfänga (om det inte sker 3 gånger i veckan) Förhoppningsvis så blir det inte allt för ofta.

Vet du vilka dämpare du vill ha? Jag köpte Raask minizoom slipons = mycket ljud för pengarna. Jag ska bänka den och jetta om på måndag så skrik till om du kör på det så kan jag berätta vad som langades i fuggarna. Eller kör du med besprutning?

Tackar! Haha det var en skön inställning till miniskylt. Jag köper den rakt av! Får ta och beställa en helt enkelt! :)

Har funderat på lite olika dämpare och Raask Minizoom ligger väldigt högt på listan. Vore mkt intressant att höra vad som ska i fuggarna.. Min är en 07:a så den har förknasare!

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
2 frågor:
- Vad är det för fälgar på bilden?
- Vart fasen har han gjort av batteriet? :D

Accen sitter under sadelkåpan. Info och mer bilder på hojen hittar du HÄR

Tackar! Haha det var en skön inställning till miniskylt. Jag köper den rakt av! Får ta och beställa en helt enkelt! :)

Har funderat på lite olika dämpare och Raask Minizoom ligger väldigt högt på listan. Vore mkt intressant att höra vad som ska i fuggarna.. Min är en 07:a så den har förknasare!

Jag återkommer och delar med mig gällande bänkrapport på måndag. Har också 07.
Kör med denna skylt. Då kan du se på mina bilder om det är intressant får din del.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Förstår inte riktigt.

Ja, du har ju fjäderförspänning på gaffeln och om du har spänt max och det inte räcker till kan du öppna gaffeln, plocka ut distansen, såga till en ny lite längre och sen testa om du märker nån skillnad. Samtidigt kan du kolla oljemängd ( lika mycket i båda). Du kan kolla sprängskiss på bikebandit.com

edit: öka oljenivån med nån cm är också ett sätt för lite styvare fjädring.

edit 2: du ska naturligtvis mäta "hänget" innan du gör några ändringar.
Justera fram/bak tills du är nöjd.
Det finns instruktioner på SMC forums sida och/eller på öhlins Hs.

Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack Erich!

Får kolla detta under min planerade ledighet from imorgon ;)

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj

Snygg!

Börja med att ta bort skylthållaren och skruva fast enbart skylten. Old school ;-

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Och här är ett par bilder på polarens Scrambler också! Riktig snygg.. särskilt med den ljuddämparen! Låter gött gör den också! :D

Scramblern blir min andra hoj!
Skulle vara kul att låta en Scrambler bekänna färg på 4-dagars enduron. Med riktigt uppdaterade fjädrings komponenter skulle man slippa hålla igen av den anledningen.
Kollar man gammla klipp på Malkolm Smith, Steve Mcqueen så kunde ju dom... :yoparty

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Scramblern blir min andra hoj!
Skulle vara kul att låta en Scrambler bekänna färg på 4-dagars enduron. Med riktigt uppdaterade fjädrings komponenter skulle man slippa hålla igen av den anledningen.
Kollar man gammla klipp på Malkolm Smith, Steve Mcqueen så kunde ju dom... :yoparty

Låter som ett bra val av andra hoj! :tungan Blir nog svårt att mäta sig med andra hojar i endurospåret med tanke på vikt och smidighet och så... Men helt klart macho och inte omöjligt att ta sig runt!

Snygg!

Börja med att ta bort skylthållaren och skruva fast enbart skylten. Old school ;-

Ah där sa du ngt! Tack för tipset!

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke