Triumph Thruxton-tråden

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Exakt! Dagar som är perfekta och andra som inte är fullt lika perfekta.

Nu vill jag ogärna köra i annat än skinn. På ganska kort tid har mina tre närmaste hojkompisar vurpat rätt vådligt. Två av dem hade rejäla skyddskläder och klarade sig själva rätt bra tack vare det och en himmelsk tur. Deras hojar är skrot. Den tredje hade inga skyddskläder alls och höll på att dö trots att farten var låg och hojen nästan inte fick några skador.

Här är vad jag beställt nu. Knäpuckarna kan man ta av. Detta är jättebilligt! Ska kommentera om vad jag anser om detta när jag fått dem i min hand.

Det jag gillar med brallorna är att de verkar gå upp långt i midjan. Så man slipper den förbannade glipan vid ryggen när man sitter framåtlutat på thruxen! Plus att de verkar rätt slimmade runt knäna. I övrigt så är de lite för "rejsiga" för min smak men lägg gärna upp lite foton med outfiten på och en rescension när du väl fått dem. :) Vart har du beställt?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
hmm intressant.. de har jag inte sett tidigare. Två frågor: Är de "fladdriga" nertill eller sitter de tight runt bootsen? Är knäskydden stora och tar vind? Har upplevt detta på andra brallor vilket medför att man blir tvungen att sitta och pressa in benen mot tanken vilket i sin tur är jävligt tröttsamt för ljumskarna...

Jag kör med ett par Halvarssons-brallor från ~2004 ca. Svart skinn, men med membran så de är vattentäta. De är rätt sportiga, men när man tagit av puckarna och satt dit de medföljande skinnlapparna istället så passar de Thruxtonen utmärkt!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det jag gillar med brallorna är att de verkar gå upp långt i midjan. Så man slipper den förbannade glipan vid ryggen när man sitter framåtlutat på thruxen! Plus att de verkar rätt slimmade runt knäna. I övrigt så är de lite för "rejsiga" för min smak men lägg gärna upp lite foton med outfiten på och en rescension när du väl fått dem. :) Vart har du beställt?

eBay!

Nu kör jag me ett par svarta skinnbrallor med sidoficka. Inte för rejsigt men nästan lite för mycket custom trots att det är utan fransar. Mina bästa är ett par V-jeans i skinn från 1980 men jag måste tappa ett par kilo till innan de sitter skönt.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har ett litet problem.. har letat ihjäl mig efter ett par schyssta mc-brallor som ska vara ganska slimmade men inte FÖR sportiga! Är det ngn som har tips på sköna och snygga brallor?? Vad kör ni med på era trajjor?
Svårt fall. Har ett par svarta textilbyxor, inte särskilt coola, egentligen för "mesiga" för en så snygg hoj... Kombinerar dem med en kort halvsportig IXS-jacka i textil.

Alternerar detta med blå Draggin'-jeans med kevlar och CE-skydd, när det än mindre kallt ute (dvs på sommaren eller på kortare turer). Draggin'-jeansen och neutralt svart skinnjacka (med "skyddsväst" under) får vara good enough en sommardag.

Är det varmt som f-n så blir det en Dainese-jacka med mesh. Blåser rätt igenom, perfekt i stan när det är 25-30 grader (mao inte så ofta! :) tillsammans med mina blå eller svarta Draggingbyxor (jo, jag har ett par svarta också).

Mycket prylar? Vem? Jag? *ler*

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
hmm intressant.. de har jag inte sett tidigare. Två frågor: Är de "fladdriga" nertill eller sitter de tight runt bootsen? Är knäskydden stora och tar vind? Har upplevt detta på andra brallor vilket medför att man blir tvungen att sitta och pressa in benen mot tanken vilket i sin tur är jävligt tröttsamt för ljumskarna...

Lite fladdriga runt stövlarna, annars sitter knäskydden perfekt och rör sig inte så mycket, det är ner till som byxorna är lite vida.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Svårt fall. Har ett par svarta textilbyxor, inte särskilt coola, egentligen för "mesiga" för en så snygg hoj... Kombinerar dem med en kort halvsportig IXS-jacka i textil.

Alternerar detta med blå Draggin'-jeans med kevlar och CE-skydd, när det än mindre kallt ute (dvs på sommaren eller på kortare turer). Draggin'-jeansen och neutralt svart skinnjacka (med "skyddsväst" under) får vara good enough en sommardag.

Är det varmt som f-n så blir det en Dainese-jacka med mesh. Blåser rätt igenom, perfekt i stan när det är 25-30 grader (mao inte så ofta! :) tillsammans med mina blå eller svarta Draggingbyxor (jo, jag har ett par svarta också).

Mycket prylar? Vem? Jag? *ler*

Haha det gäller att ha ett alternativ för varje tillfälle! :) Har testat en del Dragging-jeans men tycker passformen suger pung... men det kanske är jag som är felbyggd.. eller så har jag inte testat rätt modell. Hittar jag en modell som passar så köper jag dem!

Lite fladdriga runt stövlarna, annars sitter knäskydden perfekt och rör sig inte så mycket, det är ner till som byxorna är lite vida.

Hittade dessa också via din länk: http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=326548#params:nid=104392&p=1&t=Info De verkar mkt intressanta. Ska kolla med TC-Länna om de vill ta hem ett par som jag kan prova. De brukar beställa grejer från Duells...

Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Knix!

Tja!

I Lördags puttrade jag ner till Tuvängen i Södertälje för att testa mina skills på Gokartbana. Jäklar va det var kul! Jag lät nog mest av alla skulle jag tro. Det som var intressant var att det knappt fanns två likadana hojar där.
Vi var tre som körde Triumph. Jag, en Speed tripple och en Daytona (som gick omkull tyvärr)

Lärorik dag. Nya däcken funkade kanon. Hittade finfint flyt i slutet på dagen. Nästa gång kanske det är lite varmare i asfalten så då kanske man vågar lägga i ett knä också:)

Regnet kom efter sista körningen och man saknar inget förrens det är borta. Tänkte då på min stänkskärm. Jävlar vad jag och hojen såg ut när vi kom hem:)

Nu när jag har hälsat på lite på gokartbana så blir suget efter bättre broms ännu större. Har nu lyckats filtrera ner alternativet till två val som jag velar mellan.
Alternativ 1 är att köpa ett par billiga beggade sexkolvok. Bifogar bild på dessa. Kruxet är nog bara att jag tror att det inte kommer få plats på insidan av skivan. Jag tror kolvarna kommer ta i ekrarna. Nån som har erfarenhet av detta?

Alternativ två är detta http://newbonneville.com/html/brembo_rotor_and_caliper.html
Dyrt men både snyggt och förhoppningsvis mycket bra.

Vad säger ni? Better safe that sorry när det gäller bromsar va?

Bifogat

• Broms ok..jpg
    Broms ok..jpg
    89.1 KB · Visningar: 64

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Galna pengar för den typen av bromsar.
Jag gav 10 för mitt ISR-godis. Dubbla flytande skivor, 6 kolvsok, bromspump etc.

Märkte dock själv vad du menade med att oket tar i fälgen :(
Var ute tidigare och testade med mitt r1 ok och det tar i ekrarna.
Detta borde dock gå att lösa med distans till skivan?

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Galna pengar för den typen av bromsar.
Jag gav 10 för mitt ISR-godis. Dubbla flytande skivor, 6 kolvsok, bromspump etc.

Märkte dock själv vad du menade med att oket tar i fälgen :(
Var ute tidigare och testade med mitt r1 ok och det tar i ekrarna.
Detta borde dock gå att lösa med distans till skivan?

ISR! Där sa du nåt. Det skall helt klart undersökas. Vill man bränna duktigt med pengar så hittade jag ekernav med dubbla skivor för 7400kr http://www.isrbrakes.se/images/products.asp?Prod=13-026-OA
:fyllisar

Nån som vill köpa min gamla bakstänka?

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Magiska bromar!

Om inte annat kanske du kan besöka dem och kolla vad de vill ha för ett ok+adapter till Thruxtonen? Grabbarna bor ju i Tumba så det är ju rätt så nära stan:)

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Magiska bromar!

Om inte annat kanske du kan besöka dem och kolla vad de vill ha för ett ok+adapter till Thruxtonen? Grabbarna bor ju i Tumba så det är ju rätt så nära stan:)

Jag ringde och snackade med han nyss. Förklarade att Bonneville och Thruxton har lite klena bromsar och han säkert skulle kunna sälja några stycken om han hade haft bolt on.
Det nappade! Imorn skruvar jag loss mitt ok och bränner ut till han på Onsdag morgon så att han kan ta alla mått. Jag ska ändå till Alperna och köra hoj resten av veckan så det är ju lungt.
Han kommer i alla fall tillverka bolt on 6 kolvs som kommer kosta runt 5000kr.

Jag tycker det låter som julafton samt att jag gillar lokalproducerat:)

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Magiskt!

De grabbarna är riktigt bra, bromsarna med :)

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
När säsongen är slut ska jag beställa en bromsskiva till min thrux från ISR. Blev inte mycket bättre med 4kolvsoken från Beringer. Kan vara beläggen också förståss, vet inte vilken sort dom kör, står bara ett nr instansat.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Ha! Jag hittade en bild på mig själv från i Lördags.
Första bilden på hojen i action

Bifogat

• DSC_0102.jpg
    DSC_0102.jpg
    54.3 KB · Visningar: 89

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
När säsongen är slut ska jag beställa en bromsskiva till min thrux från ISR. Blev inte mycket bättre med 4kolvsoken från Beringer. Kan vara beläggen också förståss, vet inte vilken sort dom kör, står bara ett nr instansat.

Hmm... ingen märkbar skillnad alls?
Trist :(

Fräsig bild Teargaz!

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hmm... ingen märkbar skillnad alls?
Trist :(

Fräsig bild Teargaz!

Nu var ju mina originalbromsar inte så dåliga men skillnaden blev mindre än jag förväntat mig. Kan låsa upp framhjulet om jag vill, men det går åt mycket kraft, och jag vill ha lite känsligare bromsar med mindre kraft i handtaget. Har ju korta Pazzo grepp. En bättre skiva o andra belägg tror jag gör susen annars får jag väl byta pumpen också.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Kopplingsslir

Jag tycker mig ha lite kopplingsslir vid full gas på fyrans och femmans växel.
Först var det så mycket att motorn rusade utan att särskilt mycket hände, särskilt när jag hade tjejen på bönpallen.
Lyckades dock justera ut detta nere vid kopplingsarmen.

Hur som helst, jag tycker att det känns som att det fortfarande är lite slir och jag har läst att problemet är rätt vanligt. Orsaken sägs vara att kopplingsfjädrarna som sitter i som orginal är något för svaga, även för en otrimmad motor.

Nu undrar jag om ni upplevt något liknande och vad ni i så fall har gjort åt saken? (säg inte "byt olja").

Barnetts gröna fjädrar sägs vara bra, men att få tag i dem via Svenska importören (Roffes) verkar ta månader...

Svin, du måste verkligen ha gjort något med kopplingen mtp trimningsgraden på din motor?

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll