Tjenare.
Vad kör ni med för olja i gaffel och hur mycket har man i på ett ungefär i varje ben?
Enl. Haynes ska det vara 10W, (Kayaba G10) som naturligtvis kan bytas till annat fabrikat.
Mängd Bonneville 484 cc , Thruxton 466 cc.
Du kan mäta luftpelaren istället, komprimerad gaffel, Bonneville 120 mm.
Thruxton 143 mm.
Vågar man slå i lite extra olja i gaffeln tro?
Eller blåser man packboxarna då... Det gjorde vi på XT´n och den hoppade man ju och for med, och det funkade...
Hej alla i Göteborgtrakten,
Såg den här tråden här på SH http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4745062&posted=1#post4745062
En sorts improviserad "Mods vs Rockers" i lightversion?![]()
Ett tips i all enkelhet bara, i fall någon Thrux-åkare skulle ha vägen förbi Götaplatsen i morgon kl 13.
Kom!
Det kan bli kul även om vi riskerar att bli i minoritet.
Fan också!!! får inte min sensor att fungera ordentligt eller rättare sagt displayen visar konstant värde, 7,4 hela tiden. I början fick jag värden av olika slag men det funkar inte längre. Kalibreringskabeln med led är ikopplad och ger inga felkoder så jag fattar inte vad som är fel. Bytte tom. batteriet för att vara säker på rätt spänning. Någon med erfarenhet här kanske???
Måste nog få tag i nån som kan mäta signalerna!!!
Tog en liten tur till Marstrand idag, tittade på solen, åt en kexchoklad, åkte hem igen. 15 mil inkl. några kringelikrokar. Är därmed uppe i 130 mil hittills i år.
Solen sken, fast det var inte direkt någon värme. Vädret var "snyggare än varmt".
Trevligt! Jag har också varit ute på en liten tur ikväll. Skulle eg åka till Media Markt och kolla på en ny dator men hojen gick så jävla bra så jag fortsatte till Södertälje och tillbaka!Upplever ni också att tvåhjulingen har bra dagar och dagar som inte är fullt lika bra? Eller det kanske är jag som pilot som har bra och dåliga dagar...
![]()
Har ett litet problem.. har letat ihjäl mig efter ett par schyssta mc-brallor som ska vara ganska slimmade men inte FÖR sportiga! Är det ngn som har tips på sköna och snygga brallor?? Vad kör ni med på era trajjor?
Tog en liten tur till Marstrand idag, tittade på solen, åt en kexchoklad, åkte hem igen. 15 mil inkl. några kringelikrokar. Är därmed uppe i 130 mil hittills i år.
Solen sken, fast det var inte direkt någon värme. Vädret var "snyggare än varmt".
Har dem här, är precis som ett par Jeans fast tjockare, enbart kalsonger under då dem är tunt fodrade.
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=326548#params:nid=104393&p=1&t=Info
Trevligt! Jag har också varit ute på en liten tur ikväll. Skulle eg åka till Media Markt och kolla på en ny dator men hojen gick så jävla bra så jag fortsatte till Södertälje och tillbaka!Upplever ni också att tvåhjulingen har bra dagar och dagar som inte är fullt lika bra? Eller det kanske är jag som pilot som har bra och dåliga dagar...
![]()
Har ett litet problem.. har letat ihjäl mig efter ett par schyssta mc-brallor som ska vara ganska slimmade men inte FÖR sportiga! Är det ngn som har tips på sköna och snygga brallor?? Vad kör ni med på era trajjor?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |