Triumph Thruxton-tråden

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Gaffelolja

Tjenare.
Vad kör ni med för olja i gaffel och hur mycket har man i på ett ungefär i varje ben?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tjenare.
Vad kör ni med för olja i gaffel och hur mycket har man i på ett ungefär i varje ben?

Enl. Haynes ska det vara 10W, (Kayaba G10) som naturligtvis kan bytas till annat fabrikat.
Mängd Bonneville 484 cc , Thruxton 466 cc.

Du kan mäta luftpelaren istället, komprimerad gaffel, Bonneville 120 mm.
Thruxton 143 mm.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Enl. Haynes ska det vara 10W, (Kayaba G10) som naturligtvis kan bytas till annat fabrikat.
Mängd Bonneville 484 cc , Thruxton 466 cc.

Du kan mäta luftpelaren istället, komprimerad gaffel, Bonneville 120 mm.
Thruxton 143 mm.

Tack Erich! Jag funderar på att testa slänga i 15W för att se om den kanske blir lite skönare vid inbromsning. Då klarar jag mig i alla fall om jag köper en liter:tummenupp

Återkommer med utvärdering när jag har testat.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Vågar man slå i lite extra olja i gaffeln tro?
Eller blåser man packboxarna då... Det gjorde vi på XT´n och den hoppade man ju och for med, och det funkade...

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Vågar man slå i lite extra olja i gaffeln tro?
Eller blåser man packboxarna då... Det gjorde vi på XT´n och den hoppade man ju och for med, och det funkade...

Ärligt talat vet jag inte men jag tror att det går bra om man tar det lite försiktigt och minskar luftpelaren med tex. 0,5 -1 cm i taget. Testkörningar mellan justeringarna förståss. Frågan är var man ska stanna??? Vid 0,5 cm, 2 cm eller mer??? Jag inbillar mig att det är ganska stor säkerhetsmarginal innan packboxarna ryker annars skulle man riskera blåsa dom i ett riktigt stort gupp eller i en panikbromsning. För varje cm mindre luftpelare ökar ju trycket. Egentligen ska jag inte uttala mig eftersom jag inte har någon erfarenhet men själv tvekar jag inte att hälla i lite mer olja om det behövs. Försiktighetsprincipen gäller dock!!!

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag kör som det är nu med w15 och tycker det funkar bra fast ingen jätte skillnad. Skulle ha fyllt lite mer när jag ändå höll på...

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
har åxå kört med 15w org. mängd och tyckt det varit bättre än 10w.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Farsan besiktigade Engelsmannen igår kväll.
Rent papper :)

Raask dämparna åkte på idag igen.
Håller på att fnula med Wideband Commandern till Betty nu. Hoppas ha den fungerande emörra, sen åker den på Trajjan.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Skulle det inte bli 7 grader varmt och snöblandat regn imorgon så hade det varit skoj...

/vekling

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Kom!
Det kan bli kul även om vi riskerar att bli i minoritet.

Hej Adam! Såg kawan vid pustervik i förrgår, snygg som vanligt :tummenupp
Var och köpte fiskerulle där för jag ska ut och fiska i helgen så jag kan inte komma. Och sen är ju hojen i atomer som vanligt då, åxå giltigt skäl!
Hoppas ni klarar er ändå :D

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Innovate LC-1

Fan också!!! får inte min sensor att fungera ordentligt eller rättare sagt displayen visar konstant värde, 7,4 hela tiden. I början fick jag värden av olika slag men det funkar inte längre. Kalibreringskabeln med led är ikopplad och ger inga felkoder så jag fattar inte vad som är fel. Bytte tom. batteriet för att vara säker på rätt spänning. Någon med erfarenhet här kanske???
Måste nog få tag i nån som kan mäta signalerna!!!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fan också!!! får inte min sensor att fungera ordentligt eller rättare sagt displayen visar konstant värde, 7,4 hela tiden. I början fick jag värden av olika slag men det funkar inte längre. Kalibreringskabeln med led är ikopplad och ger inga felkoder så jag fattar inte vad som är fel. Bytte tom. batteriet för att vara säker på rätt spänning. Någon med erfarenhet här kanske???
Måste nog få tag i nån som kan mäta signalerna!!!

Kopplade in min Wideband COmmander igår på racehojjen och det funkade strålande. Du måste väl kunna mäta signalen med multimeter från lambdan?

Funkar förvärmningen av sonden?
Funkar sonden?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Om nått är felkopplat skulle leden blinka felkoder men det gör den inte utan den blinkar precis som den ska enligt bruksanvisningarna. Det skumma är att jag fick varierande värden direkt när jag kopplade in den första gången. Kan ju vara displayen som pajat??? Det finns felkoder (blink) för alla möjliga fel, däribland sonden o uppvärmningen.

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Solig söndagstur!

Tog en liten tur till Marstrand idag, tittade på solen, åt en kexchoklad, åkte hem igen. 15 mil inkl. några kringelikrokar. Är därmed uppe i 130 mil hittills i år.

Solen sken, fast det var inte direkt någon värme. Vädret var "snyggare än varmt".

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Tog en liten tur till Marstrand idag, tittade på solen, åt en kexchoklad, åkte hem igen. 15 mil inkl. några kringelikrokar. Är därmed uppe i 130 mil hittills i år.

Solen sken, fast det var inte direkt någon värme. Vädret var "snyggare än varmt".

Trevligt! Jag har också varit ute på en liten tur ikväll. Skulle eg åka till Media Markt och kolla på en ny dator men hojen gick så jävla bra så jag fortsatte till Södertälje och tillbaka! :) Upplever ni också att tvåhjulingen har bra dagar och dagar som inte är fullt lika bra? Eller det kanske är jag som pilot som har bra och dåliga dagar... :tungan

Har ett litet problem.. har letat ihjäl mig efter ett par schyssta mc-brallor som ska vara ganska slimmade men inte FÖR sportiga! Är det ngn som har tips på sköna och snygga brallor?? Vad kör ni med på era trajjor?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Trevligt! Jag har också varit ute på en liten tur ikväll. Skulle eg åka till Media Markt och kolla på en ny dator men hojen gick så jävla bra så jag fortsatte till Södertälje och tillbaka! :) Upplever ni också att tvåhjulingen har bra dagar och dagar som inte är fullt lika bra? Eller det kanske är jag som pilot som har bra och dåliga dagar... :tungan

Har ett litet problem.. har letat ihjäl mig efter ett par schyssta mc-brallor som ska vara ganska slimmade men inte FÖR sportiga! Är det ngn som har tips på sköna och snygga brallor?? Vad kör ni med på era trajjor?

Har dem här, är precis som ett par Jeans fast tjockare, enbart kalsonger under då dem är tunt fodrade.
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=326548#params:nid=104393&p=1&t=Info

Då ligger jag efter, enbart 120 mil i år :D

Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Har dem här, är precis som ett par Jeans fast tjockare, enbart kalsonger under då dem är tunt fodrade.
http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=326548#params:nid=104393&p=1&t=Info

hmm intressant.. de har jag inte sett tidigare. Två frågor: Är de "fladdriga" nertill eller sitter de tight runt bootsen? Är knäskydden stora och tar vind? Har upplevt detta på andra brallor vilket medför att man blir tvungen att sitta och pressa in benen mot tanken vilket i sin tur är jävligt tröttsamt för ljumskarna...

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Exakt! Dagar som är perfekta och andra som inte är fullt lika perfekta.

Nu vill jag ogärna köra i annat än skinn. På ganska kort tid har mina tre närmaste hojkompisar vurpat rätt vådligt. Två av dem hade rejäla skyddskläder och klarade sig själva rätt bra tack vare det och en himmelsk tur. Deras hojar är skrot. Den tredje hade inga skyddskläder alls och höll på att dö trots att farten var låg och hojen nästan inte fick några skador.

Här är vad jag beställt nu. Knäpuckarna kan man ta av. Detta är jättebilligt! Ska kommentera om vad jag anser om detta när jag fått dem i min hand.

Bifogat

• luckystrike_yellow_front.jpg
    luckystrike_yellow_front.jpg
    113 KB · Visningar: 57
  • plain_black_leather_trousers_front1.jpg
    plain_black_leather_trousers_front1.jpg
    110.9 KB · Visningar: 68
  • 452_front.jpg
    452_front.jpg
    79.8 KB · Visningar: 58
Nyheter
Fiffiga touringprylar