Triumph Thruxton-tråden

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Hej på er alla Göteborgare med omnejd!
Med stundande låååång helg (fan vad gött) så tänkte jag höra om det finns något intresse för en liten Thruxton tur?
Det hade ju varit lite fräckt om vi kunde bli några stycken. Då glänser vi ännu mer..
Förslag på mötes plats kan ju vara Lasse på Heden.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Jag tycker mig ha lite kopplingsslir vid full gas på fyrans och femmans växel.
Först var det så mycket att motorn rusade utan att särskilt mycket hände, särskilt när jag hade tjejen på bönpallen.
Lyckades dock justera ut detta nere vid kopplingsarmen.

Hur som helst, jag tycker att det känns som att det fortfarande är lite slir och jag har läst att problemet är rätt vanligt. Orsaken sägs vara att kopplingsfjädrarna som sitter i som orginal är något för svaga, även för en otrimmad motor.

Nu undrar jag om ni upplevt något liknande och vad ni i så fall har gjort åt saken? (säg inte "byt olja").

Barnetts gröna fjädrar sägs vara bra, men att få tag i dem via Svenska importören (Roffes) verkar ta månader...

Svin, du måste verkligen ha gjort något med kopplingen mtp trimningsgraden på din motor?

jag har precis samma problem med min , det går ju inte at gasa järnet utan att det börjar slira.. så en lösning vore mer än välkommen.. det är riktigt j-a irriterande som det är nu..

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
jag har precis samma problem med min , det går ju inte at gasa järnet utan att det börjar slira.. så en lösning vore mer än välkommen.. det är riktigt j-a irriterande som det är nu..

Jag beställde precis en uppsättning EBC CSK15 kopplingsfjädrar från tyskland. Att hitta någon som har saker på lager i sverige verkar döfött...

De ska hur som helst vara ca 15% hårdare än standard och på nivå med Barnetts gröna fjäldrar. Om de hinner komma till helgen så skall jag byta då. Återkommer med rapport.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Jag beställde precis en uppsättning EBC CSK15 kopplingsfjädrar från tyskland. Att hitta någon som har saker på lager i sverige verkar döfött...

De ska hur som helst vara ca 15% hårdare än standard och på nivå med Barnetts gröna fjäldrar. Om de hinner komma till helgen så skall jag byta då. Återkommer med rapport.

strålande! vart köpte du dom?

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Jag tycker mig ha lite kopplingsslir vid full gas på fyrans och femmans växel.

Barnetts gröna fjädrar sägs vara bra, men att få tag i dem via Svenska importören (Roffes) verkar ta månader...

Svin, du måste verkligen ha gjort något med kopplingen mtp trimningsgraden på din motor?

Min hoj hade gått knappt 200 mil när jag köpte den.
Trimmade lite lätt direkt när jag fått den och fick då samma problem som du har nu.
Satte redan då i röda herreJösses fjädrar som hittills klarat av att hålla lamellerna i schack, sen får man även en vänsterarm som Karl Alferd!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Xyx+Zard:

Hojta till om ni skall beställa utrikes. Jag är gärna med på ett hörn och beställer jag med!
Billigare om vi blir fler med tanke på frakten :)

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
Xyx+Zard:

Hojta till om ni skall beställa utrikes. Jag är gärna med på ett hörn och beställer jag med!
Billigare om vi blir fler med tanke på frakten :)

jag beställer nu , ska jag lägga på ett set till dig oxå?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Med stundande låååång helg (fan vad gött) så tänkte jag höra om det finns något intresse för en liten Thruxton tur?
Det hade ju varit lite fräckt om vi kunde bli några stycken. Då glänser vi ännu mer..

Bra påhitt! ;-) Försökte oss på det någon gång förra året. Är delvis bortrest till helgen, delvis hemma. Tänkte ev. ta en tur till Anderstorp för att kolla in historisk racing (bilar alltså) lördag eller söndag. Se http://www.rhkswe.org/. Kanske kunde man kombinera detta? Får fundera lite och återkomma...

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag ringde och snackade med han nyss. Förklarade att Bonneville och Thruxton har lite klena bromsar och han säkert skulle kunna sälja några stycken om han hade haft bolt on.
Det nappade! Imorn skruvar jag loss mitt ok och bränner ut till han på Onsdag morgon så att han kan ta alla mått. Jag ska ändå till Alperna och köra hoj resten av veckan så det är ju lungt.
Han kommer i alla fall tillverka bolt on 6 kolvs som kommer kosta runt 5000kr.

Jag tycker det låter som julafton samt att jag gillar lokalproducerat:)

Mkt bra initiativ! Skulle de kunna pressa priset lite ytterliggare skulle de nog få sälja en hel del.. Fast 5 lök är ju iofs överkomligt om resultatet blir bra.

Snygg bild från Tuvängen. Såg den tidigare i den andra tråden. Skulle vara kul att åka på det där. Ska kolla upp när det går av stapeln nästa gång så kanske vi syns där? :)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

Ska dra ner till Skåne på hojen på fredag em., men en liten tur på torsdag vore utmärkt!

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
ISR! Där sa du nåt. Det skall helt klart undersökas. Vill man bränna duktigt med pengar så hittade jag ekernav med dubbla skivor för 7400kr http://www.isrbrakes.se/images/products.asp?Prod=13-026-OA
:fyllisar

Nån som vill köpa min gamla bakstänka?

Pris på stänkan?

Läste i en MC-Nytt från förra året då dom trimmade en Speedmaster med bigbore kit. Dom bytte koppling och fjädrar... Urban på TC i Länna har 100kusar på bakhjulet på sin speedmaster men inte gjort något med sin koppling.
Kralligare fjädrar värt ett försök tycker jag.

Last edited:

Svin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
-06/07, triumph, thruxton 00RR
Urban på TC i Länna har 100kusar på bakhjulet på sin speedmaster men inte gjort något med sin koppling.

Så mycket häst på slangen med orginalkoppling! Då borde han få ner ännu mer till hjulet om han bara fixade kopplingen så den inte slirar :D

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Ska dra ner till Skåne på hojen på fredag em., men en liten tur på torsdag vore utmärkt!

:tummenupp Det låter bra. Bara det inte e skit väder, det ser ju inte så lovande ut:va

Men om vädret e med oss kanske vi kan ses vid 12 på Heden.?

Men jag tycker vi kunde bli lite fler.....

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Mkt bra initiativ! Skulle de kunna pressa priset lite ytterliggare skulle de nog få sälja en hel del.. Fast 5 lök är ju iofs överkomligt om resultatet blir bra.

Snygg bild från Tuvängen. Såg den tidigare i den andra tråden. Skulle vara kul att åka på det där. Ska kolla upp när det går av stapeln nästa gång så kanske vi syns där? :)

Han ville låna mig hoj i några dagar så att han kunde få det att passa ordentligt. Just nu hade han häcken full men i början av Juni såg det bättre ut. Återkommer såklart med bilder och utvärdering när det är klart. Jag får en känsla av att det kan bli kanon!

Gällamde Tuvängen så tycker jag helt klart du ska dit och köra nästa gång. Det var lika kul som nyttigt.

Pris på stänkan?
Hehe. Det var mest ett skämt. Jag kommer inte sälja den efter som det blir jäkligt smidigt att bygga om den när jag ska besiktiga. Tar ca 15 min att bygga om den till original och då vet jag i alla fall att dom inte kommer gnälla på skylt och lampor.

Däremot så har jag en bautastor vindscreen i plexi som var ett riktigt felköp. Den säljer jag mer än gärna.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Han ville låna mig hoj i några dagar så att han kunde få det att passa ordentligt. Just nu hade han häcken full men i början av Juni såg det bättre ut. Återkommer såklart med bilder och utvärdering när det är klart. Jag får en känsla av att det kan bli kanon!

Gällamde Tuvängen så tycker jag helt klart du ska dit och köra nästa gång. Det var lika kul som nyttigt.

Hehe. Det var mest ett skämt. Jag kommer inte sälja den efter som det blir jäkligt smidigt att bygga om den när jag ska besiktiga. Tar ca 15 min att bygga om den till original och då vet jag i alla fall att dom inte kommer gnälla på skylt och lampor.

Däremot så har jag en bautastor vindscreen i plexi som var ett riktigt felköp. Den säljer jag mer än gärna.

Okay :) Kanske är lite trög... ;-)
Skulle vilja ha en att experimentera lite med... Men det slutar nog med att jag åker skärmlöst som ni andra... :)

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
z900 -21
Hej alla thruxton ägare! Har som ni smält totalt för denna hoj och vill köpa en.
Men inga på beg marknaden och känns lite dumt att köpa en ny när man ska lacka om o fixa till den..
Funderar på 904cc kit, förgasarmodell eller insprutning vad är att föredra?
Så om någon vet om nån till salu så hojta till!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Munstycken

Kan någon som har kollat lite mer se om detta är rätt munstycken till Kehin CVK 36. Alltså originalförgasarna på Thruxton. Var på Bike i Trollhättan. De hade många munstycken och var hjälpsamma men verkade inte ha några som stämde med de som sitter i Thruxens gasare.

EDIT:
Hade ur och mätte men har tyvärr glömt måtten.

Dessa finns hos Lelles.

Bifogat

• Skärmavbild 2010-05-12 kl. 19.48.52.png
    Skärmavbild 2010-05-12 kl. 19.48.52.png
    31.9 KB · Visningar: 242
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...